Warsztaty krytyki artystycznej- architektura i design 1402-WKA-1L-KA-S2
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Efekty uczenia się: |
W1: Posiada ugruntowaną i pogłębioną wiedzę, holistycznie ujmującą terminologię z zakresu architektury i budownictwa, teorię architektury, faktografię i metodologię humanistycznych dyscyplin naukowych (K_W01, K_W02, K_W04) W2: posiada pogłębioną szczegółową wiedzę merytoryczną z historii architektury i krytyki architektonicznej (K_W01) W3: posługuje się metodologią w obrębie nauk o sztuce (K_W02) W4: wykorzystuje znane teorie i doktryny architektoniczne do stawiania tez i rozwiązywania problemów badawczych (K_W04) U1: wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i integruje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych oraz konstruuje na tej podstawie własne krytyczne opinie w zakresie architektury i designu (K_U02) U2: posiada pogłębione umiejętności badawcze w postaci analizy dokonań innych autorów, syntezy różnorodnych poglądów czy idei, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników, co umożliwia przygotowanie prezentacji opatrzonej własnym komentarzem (K_U03) U3: podejmuje dialog z wykorzystaniem różnorodnej argumentacji, posiada umiejętność dostosowywania argumentacji to typu rozmówcy (K_U04) U4: samodzielnie zdobywa wiedzę i rozszerza umiejętności badawcze, wzbogaca swój warsztat badawczy wykorzystując wiedzę z zakresu teorii i historii architektury do oceny współczesnych działań na rzecz ochrony zabytków (K_U05) U5: Ma umiejętność przygotowywania prezentacji opatrzonych fachowym komentarzem na temat współczesnych zjawisk w architekturze oraz oceny działań na rzecz ochrony historycznej architektury (K_U06) U6: potrafi umiejętnie i trafnie argumentować swoje tezy z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów w celu omówienia zjawisk charakterystycznych dla architektury oraz designu (K_U07) K1: znając zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz potrafi organizować proces edukacji innych osób (K_K02) K2: potrafi właściwie określić priorytety, kierując się własną wiedzą oraz opiniami ekspertów (K_K03) K3: potrafi współdziałać w grupie, przyjmując tam różne role, twórczo i kreatywnie włączając się w jej dokonania; ma pogłębioną świadomość znaczenia refleksji humanistycznej dla formowania się więzi społecznych, które mogą służyć szczytnym celom np. w zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego (K_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
- czynne uczestnictwo w zajęciach (U3, U5, U6) - przygotowanie referatów z prezentacją (W 1-4; U1, 2, 4, 5; K1, K2) - prowadzenie dyskusji (U3, U6, K2-3) - uczestnictwo w dyskusji (U3, K2-3) |
Zakres tematów: |
W zależności od zainteresowań studentów, ustalane w trakcie pierwszych zajęć po wywiadzie ze studentami. |
Metody dydaktyczne: |
1. Wywiad prowadzącego ze studentami na temat indywidualnych zainteresowań w zakresie architektury i designu. 2. Przydzielenie tematów do opracowania wraz z wyznaczeniem terminów prezentacji. 3. Przedstawienie szczegółowego planu działań na cały semestr, z uwzględnieniem czasu na przygotowanie prezentacji przez studentów. 4. Podczas pierwszych zajęć - wykład prowadzącego i moderowanie dyskusji dotyczącej zagadnień poruszanych na wykładzie. 5. W dalszej części semestru prezentacje studentów, wraz z ich własnym moderowaniem dyskusji. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.