Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Pracownia konserwacji dzieł sztuki orientu 1402-KDO-5L-SJ
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 75
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

patrz podstawowe informacje o przedmiocie

Efekty uczenia się:

patrz podstawowe informacje o przedmiocie

Metody i kryteria oceniania:

patrz podstawowe informacje o przedmiocie

Zakres tematów:

Szczegółowo cykl zajęć przewiduje zapoznanie z następującymi zagadnieniami:

• Konserwacji-restauracji wybranego zabytku orientu:

Prace konserwatorskie w bieżącym cyklu dotyczą następujących obiektów:

1. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Księżyc znad góry Otowa - bóg Tamura, 35- ta grafika z serii "100 widoków księżyca", 1886, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

2. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Pani Gosechi

51 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1887, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

3. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Pełnia w Sumiyoshi

53 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1887, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

4. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Czy kukułka także ogłasza swe imię z chmur? 58 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1888, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

5. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Księżyc nad świątynią Seson, 69 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1888, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

6. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Księżyc nad Czerwonymi Klifami, 81 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1889, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

7. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Utagawa Kunisada Toyokuni III, Aktor kabuki Nakamura Utaemon IV w roli Ootomo no Kuronushi, z cyklu: Rokkasen no uchi (Sześciu Mistrzów Poezji)", 1841, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

8. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Utagawa Kunisada Toyokuni III, Hana (Kwiat) - portret aktora Bando Shuuka I w roli Kishin Omatsu z cyklu: Mitate sanpukutsui, 1852, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).

• Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej: opisowej i fotograficznej dla obiektu pochodzącego z kręgu kultur orientu.

• Umiejętność przygotowania kleju metodami dalekowschodnimi; naprężanie i prostowanie obiektów na podłożu papierowym i tkaninie na karibari; wykonanie prostych narzędzi przydatnych w konserwacji dzieł sztuki orientu; wykonanie opakowania ochronnego na zwój lub jego elementu – futomaki

Metody dydaktyczne:

patrz podstawowe informacje o przedmiocie

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 8:00 - 10:00, sala ZKPiS-piętro-I-1
każdy czwartek, 8:00 - 10:00, sala ZKPiS-piętro-II-3
Karolina Komsta-Sławińska 4/3 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa (Sienkiewicza 30/32)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)