Szczegółowo cykl zajęć przewiduje zapoznanie z następującymi zagadnieniami:
• Konserwacji-restauracji wybranego zabytku orientu:
Prace konserwatorskie w bieżącym cyklu dotyczą następujących obiektów:
1. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Księżyc znad góry Otowa - bóg Tamura, 35- ta grafika z serii "100 widoków księżyca", 1886, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
2. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Pani Gosechi
51 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1887, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
3. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Pełnia w Sumiyoshi
53 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1887, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
4. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Czy kukułka także ogłasza swe imię z chmur? 58 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1888, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
5. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Księżyc nad świątynią Seson, 69 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1888, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
6. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Tsukioka Yoshitoshi, Księżyc nad Czerwonymi Klifami, 81 grafika z serii "100 widoków księżyca", 1889, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
7. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Utagawa Kunisada Toyokuni III, Aktor kabuki Nakamura Utaemon IV w roli Ootomo no Kuronushi, z cyklu: Rokkasen no uchi (Sześciu Mistrzów Poezji)", 1841, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
8. Drzeworyt japoński, nishiki-e, Utagawa Kunisada Toyokuni III, Hana (Kwiat) - portret aktora Bando Shuuka I w roli Kishin Omatsu z cyklu: Mitate sanpukutsui, 1852, Muzeum Okręgowe w Toruniu (początek prac konserwatorskich i restauratorskich).
• Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej: opisowej i fotograficznej dla obiektu pochodzącego z kręgu kultur orientu.
• Umiejętność przygotowania kleju metodami dalekowschodnimi; naprężanie i prostowanie obiektów na podłożu papierowym i tkaninie na karibari; wykonanie prostych narzędzi przydatnych w konserwacji dzieł sztuki orientu; wykonanie opakowania ochronnego na zwój lub jego elementu – futomaki
|