Efekty kształcenia - wiedza:
W1: definiuje i analizuje pojęcia matematyczne poznane w szkole
średniej, w szczególności: podstawowe operacje na zbiorach,
wartość bezwzględna, funkcja, jej dziedzina, przeciwdziedzina,
wykres, monotoniczność, wielomian, dzielenie wielomianów,
funkcje trygonometryczne, wykładnicze i logarytmiczne,
W2: definiuje i analizuje pojęcia: produkt kartezjański zbiorów, obraz
i przeciwobraz zbioru przez funkcję, funkcja odwracalna i
odwrotna, w przypadku zbiorów i funkcji rzeczywistych
interpretuje te pojęcia w układzie kartezjańskim,
W3: definiuje i analizuje funkcje trygonometryczne zmiennej
rzeczywistej, rozpoznaje wykresy funkcji elementarnych.
Efekty kształcenia - umiejętności:
U1: sprawnie oblicza stężenia zadanych roztworów, potrafi obliczać
masy substratów do zadanych stężeń,
U2: rozwiązuje równania i nierówności wielomianowe, wymierne,
z wartością bezwzględną, trygonometryczne, wykładnicze i
logarytmiczne,
U3: znajduje sumę, różnicę, przekrój, produkt kartezjański zbiorów,
przedstawia graficznie w dwu i trójwymiarowym układach
współrzędnych zadane zbiory płaskie i przestrzenne, interpretuje
graficznie zbiory rozwiązań nierówności z dwiema
niewiadomymi,
U4: określa dziedzinę funkcji, weryfikuje jej różnowartościowość,
monotoniczność, ograniczoność, znajduje funkcję odwrotną do
funkcji odwracalnej, znajduje wykres funkcji powstałej w wyniku
zastosowania podstawowych operacji na funkcji o znanym
wykresie,
U5: wykonuje działania na liczbach zespolonych, znajduje postać
trygonometryczną liczby zespolonej, mnoży i dzieli liczby w
postaci trygonometrycznej, znajduje pierwiastki z liczby
zespolonej, interpretuje geometrycznie liczby zespolone
i działania na nich.
Efekty kształcenia - kompetencje społeczne:
K1: kreatywność: myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących
bądź stworzenia nowych rozwiązań,
K2: sumienność i dokładność: jest nastawiony na jak najlepsze
wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny,
K3: komunikatywność: skutecznie przekazuje innym osiągnięcia nauki
w zrozumiały sposób; dostosowuje poziom i formę
prezentacji do potrzeb i możliwości odbiorcy,
K4: samodzielność: w pełni samodzielnie realizuje uzgodnione cele,
podejmując samodzielne i czasami trudne decyzje; potrafi
samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
|