Technologie informacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-E11-TechInf |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne |
Jednostka: | Katedra Zastosowań Informatyki i Matematyki w Ekonomii |
Grupy: |
Ekonomia - plan studiów 1 rok 1 stopnia Ekonomia, 1 rok I stopnia, PRK, przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość obsługi komputera na poziomie podstawowym. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (30 godz.): - udział w ćwiczeniach – 30 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - przygotowanie do zajęć – 10 godz. - przygotowanie do procesu zaliczenia – 10 godz. Łącznie: 50 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student posiada wiedzę z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego, edytora tekstu, narzędzi graficznych do budowania prezentacji oraz wiedzę z zakresu projektowania i obsługi baz danych K_W06 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi efektywnie wykorzystywać wybrane oprogramowanie w celu zdiagnozowania przyczyn konkretnego problemu prowadzące do jego sprawnego rozwiązania K_U02 U2: Korzysta z programów zawartych w pakiecie MS Office oraz analogicznych aplikacji w celu analizy i prezentacji informacji k_U03 U3: Student posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych z wykorzystaniem różnych źródeł. Potrafi tworzyć, redagować oraz korygować teksty K_U02, K_U03 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 – Rozumie wpływ podejmowanych decyzji na środowisko i związane z tym konsekwencje. Jest świadomy odpowiedzialności za wykorzystanie i przetwarzanie danych K_K01 |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Zajęcia prowadzone w laboratorium komputerowym. Zakres obejmuje pracę w programach pakietu Microsoft Office (Word, Excel), w tym przygotowywanie prac naukowych w edytorze tekstów, stosowanie funkcji i wbudowanych mechanizmów arkusza kalkulacyjnego umożliwiających obliczenia, graficzną prezentację i analizę danych. Wliczając w to możliwości jakie daje korzystanie z usług przez Internet. |
Pełny opis: |
1. Przetwarzanie tekstów (Word) - wprowadzenie do programu Word - formatowanie tekstu - akapity - dodawanie oraz formatowanie nagłówków - ustawianie auto numeracji nagłówków - dodawanie oraz formatowanie przypisów dolnych - podział strony - wstawianie oraz formatowanie grafik/obrazków - wstawianie podpisów obrazka - dodawanie automatycznego spisu grafik - wstawianie oraz formatowanie tabel - podział tekstu na kolumny - formatowanie tekstu w kolumnach - wstawianie oraz formatowanie spisu treści - edytor równań 2. Korzystanie z arkusza kalkulacyjnego - wprowadzenie do programu Excel - omówienie podstawowych funkcji – suma, różnica, iloczyn, max, min - formatowanie komórek – ukrywanie, odkrywanie, scalanie, stosowanie tła - adresy względne, bezwzględne mieszane - funkcja jeżeli – podstawowa oraz z zagnieżdżeniami - funkcje ORAZ i LUB – podstawowa oraz z zagnieżdżeniami - sortowanie - filtrowanie - formatowanie warunkowe - zaokrąglanie liczb po przecinku - wstawianie oraz formatowanie wykresów: - różne rodzaje wykresów (słupkowy, kołowy, liniowy, wodospadowy…) - dodawanie linii trendu - dodawanie etykiet (do całości oraz do wybranej serii danych) - formatowanie wykresu - tabele przestawne - wykresy przestawne - funkcje tablicowe - funkcje tekstowe - wyszukaj pionowo - wyszukaj poziomo - indeks - podaj pozycję - automatyzacja zadań 3. Grafika menedżerska i prezentacyjna - tworzenie prezentacji zawierających typowe układy slajdów - definiowanie własnych wzorców slajdów, wykorzystywanie szablonów - przygotowywanie profesjonalnych prezentacji |
Literatura: |
- A. Jaronicki, ABC MS Office 2016 PL, Helion, Gliwice 2016. - Joan Lambert, Microsoft Word 2019 Krok Po Kroku, Microsoft Press - Curtis Frye, Microsoft Excel 2019 Krok Po Kroku, Microsoft Press - Joan Lambert, Microsoft PowerPoint 2016 Krok po kroku, APN Promise |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium – W1,U1,U2,U3 - sprawdzian praktyczny przy komputerze weryfikujący umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów. Kryteria oceniania: - (5.0) bdb – powyżej 92% punktów - (4.5) dobry plus – powyżej 84% punktów - (4.0) dobry – powyżej 76% punktów - (3.5) dostateczny plus – powyżej 68% punktów - (3.0) dostateczny – powyżej 60% punktów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Markowski | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Markowski, Adrian Nowak, Marcin Stawarz, Marcin Wata | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Markowski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Geise, Grzegorz Markowski, Marcin Stawarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Markowski | |
Prowadzący grup: | Jan Kotlarz, Piotr Prorok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Markowski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.