Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Budżetowanie wydarzeń i kampanii PR

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-Z22-EvM-BWiK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Budżetowanie wydarzeń i kampanii PR
Jednostka: Katedra Zarządzania Finansami
Grupy: Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. Event Management i PR
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących organizacji wydarzeń i kampanii PR oraz pojęć z zakresu rachunkowości i finansów.

Całkowity nakład pracy studenta:

Łączny czas pracy studenta wynoszący 75 godz. obejmuje:

15 godz. - Wykład

25 godz. - Konsultacje przedmiotowe z wykładowcą

10 godz. - Praca własna – przygotowanie do zajęć

25 godz. - Praca własna – przygotowanie do egzaminu

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student zna i rozumie zasady przygotowania, realizacji i oceny procesów budżetowania wydarzeń i kampanii PR (K_W08)

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student potrafi projektować oraz realizować procesy budżetowania wydarzeń i kampanii PR, a także oceniać ich rezultaty (K_U02)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student jest przygotowany do tworzenia warunków współpracy i jej realizacji w zakresie budżetowania wydarzeń i kampanii PR (K_K04)

Metody dydaktyczne:

- pokaz

- wykład informacyjny

- wykład konwersatoryjny

- wykład problemowy

- studium przypadku

- ćwiczeniowa

- prezentacja multimedialna

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- studium przypadku

Skrócony opis:

Głównym celem zajęć jest przedstawienie i omówienie istoty, zasad, celów oraz metod budżetowania w odniesieniu do wydarzeń i kampanii PR.

Pełny opis:

Realizowane zajęcia koncentrują się na następujących zagadnieniach:

1. Budżetowanie - istota, zasady, cele

2. Metody i rodzaje budżetowania

3. Budżetowanie w PR

4. Kontrola i ocena budżetów PR oraz efektów działań PR

Wykład realizuje efekty: W1, U1, K1.

Literatura:

D. Tworzydło, Public Relations praktycznie, Wydawnictwo Newsline, Rzeszów 2017.

K. Wojcik, Public Relations, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015.

M. Dylewski, B. Filipiak, P. Szczypa, Budżetowanie w przedsiębiorstwie. Aspekty rachunkowe, finansowe i zarządcze, Wydawnictwo CEDEWU, Warszawa 2018.

E. Nowak, B. Nita (red.), Budżetowanie w przedsiębiorstwie. Organizacja, procedury i zastosowanie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny w formie pytań otwartych lub zamkniętych.

Sposób oceny – wymagane jest uzyskanie 50% możliwych do zdobycia punktów na zaliczenie przedmiotu.

<50% - 60%) - dst,

<60% - 70%) – dst plus,

<70% - 80%) – db,

<80% - 90%) – db plus,

<90% - 100%> - bdb

Ocena może być podwyższona w oparciu o aktywność studenta na zajęciach, a także wykonane dodatkowe zadania nadobowiązkowe.

W1 Egzamin ++

U1 Egzamin ++

K1 Egzamin ++

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Pawłowski
Prowadzący grup: Jarosław Pawłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Pawłowski
Prowadzący grup: Jarosław Pawłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-23 - 2026-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Pawłowski
Prowadzący grup: Jarosław Pawłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)