Budowanie wizerunku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-K12-BudWiz |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane
|
Nazwa przedmiotu: | Budowanie wizerunku |
Jednostka: | Katedra Doskonałości Biznesowej |
Grupy: |
Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 2 rok 1 stopnia Komunikacja i psychologia w biznesie, 2 rok, PRK, przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza dotycząca komunikacji społecznej oraz działania mediów społecznościowych. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. wykładu, 2. konsultacje z prowadzącą zajęcia 5 godz. 3. czas wymagany do przygotowania się do zajęć 10 godz. Razem nakład pracy studenta 25 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Osoba studiująca W1 K_W09 Zna podstawowe instrumenty i narzędzia komunikowania własnych kompetencji i umiejętności przydatne w budowaniu własnego wizerunku. W2 K_W11 Zna zasady wykorzystania marki personalnej w budowaniu pozycji na rynku pracy i wspierania indywidualnej przedsiębiorczości. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Osoba studiująca U1 K_U08 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu psychologii i zarządzania w budowaniu własnego wizerunku. U2 K_U12 Stosuje strony internetowe i portale społecznościowe w komunikowaniu i budowaniu własnego wizerunku. U3 K_U13 Ma świadomość własnych umiejętności i talentów oraz samorozwoju opartego o ciągłe pogłębianie wiedzy. U4 K_U14: Posiada kompetencje w zakresie autoprezentacji i przekazywania informacji. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Osoba studiująca K1 K_K04 Potrafi tworzyć własny wizerunek w sposób przedsiębiorczy |
Metody dydaktyczne: | wykład: metoda podawcza (wykład akademicki), metoda podawczo-aktywizująca (wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, w tym projekcja nagrań. konwersatorium: dyskusje otwarte, symulacje z odgrywaniem ról, praca w grupie, analiza case study, gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - doświadczeń |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć odnosi się do istoty osobistego wizerunku człowieka, jego elementów składowych oraz wpływu osobistych doświadczeń, przekonań oraz samooceny na realizację celów osobistych i zawodowych zgodnych z szeroko pojętą życiową misją. Celem przedmiotu jest nabycie przez osoby studiujące wiedzy, umiejętności i kompetencji rozwijania swojego wizerunku pozwalającego na realizację życiowych celów oraz na utrzymywanie zdrowych i pozytywnych relacji z otoczeniem. |
Pełny opis: |
Cele szczegółowe przedmiotu dotyczą: 1. Aspektów atrakcyjności społecznej oraz czynników wpływających na podnoszenie atrakcyjności społecznej w relacjach biznesowych. 2. Różnorodności oraz sztuki budowania swojego osobistego wizerunku w oparciu o indywidualne cechy, uwarunkowania i potrzeby, przy jednoczesnym uwzględnieniu potrzeb otoczenia. 3. Zasad biznesowego dress codu. 4. Możliwości budowania wizerunku za pomocą mediów społecznościowych. 5. Wystąpień publicznych jako instrumentu kształtowania wizerunku biznesowego |
Literatura: |
1. K. Hogan, M.L. Labay, Sztuka bycia atrakcyjnym, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009. 2. I.Kamińska-Radomska, A. Tanter, Dress code dla kobiet. Zasady dobrego stylu i wizerunku, Świat Książki 3. K. Łoszewski, Dress code. Tajemnice męskiej elegancji, Wydawnictwo Bosz 4. T. Clark, A. Osterwalder, Y. Pigneur, Model biznesowy Ty, Onepress |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych, - ocena z zadań domowych, ocena: zaliczone/niezaliczone, - przygotowanie do zajęć zgodnie z wytycznymi podanymi na zajęciach, - praca grupowa nad zadanymi problemami (ocena: sposób prezentacji wyników analiz, jasność i czytelność wywodu, umiejętność wyciągania wniosków końcowych – (zaliczone/niezaliczone) - dziennik refleksji zawierający bieżące podsumowanie spostrzeżeń oraz umiejętności zdobywanych podczas zajęć (ocena). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.