Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-K13-PR-PuR |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane
|
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Katedra Doskonałości Biznesowej |
Grupy: |
Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 3 rok 1 stopnia Komunikacja i psychologia w biznesie, 3 rok, PRK, sp. Menedżer PR |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godz. wykładu, 15 godz. ćwiczeń, 20 godz. konsultacji indywidualnych 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury) 30 godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa procesie oceniania: łącznie 35 godz. Razem nakład pracy studenta 115 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: W zaawansowanym stopniu zna i rozumie wiedzę z zakresu zarządzania i psychologii dotyczącą jednostki, struktur i instytucji społecznych, ich elementów, więzi i reguł (społecznych, organizacyjnych, etycznych) oraz uwarunkowania i konsekwencje tych zmian (K_W03) W2: zna i rozumie relacje wewnętrzne i zewnętrzne instytucji biznesowych z podmiotami w otoczeniu, ich charakter, cele, prawidłowości i reguły punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu i psychologii (K_W05) W3: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie instrumenty i narzędzia komunikowania stosowane wewnątrz instytucji biznesowych oraz w relacjach z różnymi grupami interesariuszy (K_W09) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi zdiagnozować i interpretować problemy społeczne i organizacyjne oraz szanse i/lub zagrożenia, jakie pojawiają się w praktyce funkcjonowania instytucji biznesowych (K_U01) U2: W zaawansowanym stopniu potrafi stosować odpowiednie metody i techniki w rozwiązywaniu problemów komunikowania się instytucji biznesowych (K_U04) U3: Potrafi diagnozować, analizować i przewidywać procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, w szczególności w zakresie komunikowania wewnętrznego i zewnętrznego instytucji biznesowych (K_U05) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest gotów do kreatywnego uczestnictwa w przedsięwzięciach (zespołach) Związanych z rozwiązywaniem problemów społecznych instytucji biznesowych (K_K03) |
Metody dydaktyczne: | Wykład: wykład konwersatoryjny Ćwiczenia: dyskusja moderowana, rozwiązywanie zadań, analiza studium przypadku, praca w zespołach, przygotowanie prezentacji. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie jego uczestników z głównymi zagadnieniami związanymi z PR, czynnikami rozwoju PR i funkcjami jakie pełni w komunikacji społecznej. Podczas zajęć zostaną przedstawione relacje między PR a marketingiem, reklamą, propagandą a także mediami. Sporo uwagi zostanie poświęcone oddziaływaniu mediów (media spinning) oraz zarządzeniu relacjami z mediami w sytuacji kryzysowej. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów 1. Istota public relations: miejsce PR w teorii i praktyce zarządzania firmą, definicje i cele PR, charakterystyka procesu public relations, podstawowe sfery zadaniowe (W2) 2. Komunikowanie jako podstawowa metoda w PR - Podstawowe pojęcia, proces i środki komunikowania, formy komunikowania, techniki komunikowania, środki uzupełniające w PR, miejsce PR w systemie komunikacji organizacji (W1, W2, U1) 3. Wizerunek przedsiębiorstwa i rola PR w jego kształtowaniu: określanie tożsamości firmy, reputacja i jej składowe, wizerunek firmy, system identyfikacji wizualnej, imprezy firmowe, PR a CSR, kształtowanie wyobrażenia poprzez działania PR – zasady. (W1) 4. Przygotowanie programu - określenie tożsamości i esencji marki, ustalenie koncepcji kształtowania wizerunku. (W1) 5. Metody i techniki PR: charakterystyka metod działań PR, podstawowe zasady wyrażania przesłania i formułowania treści wypowiedzi, dobór treści informacji, dobór osoby informatora. (W1) 6. Przygotowanie programu - dobór metod i technik przekazu, kształtowanie struktury wypowiedzi, przygotowanie przekazu. (W1, U1) 7. Dział PR w firmie/organizacji: tworzenie działu public relations w firmie, rzecznik prasowy, PRowiec, organizacja działu PR w firmie. (W1, W2) 8. Media Relations: kontakty z mediami - osobiste, bezpośrednie, publiczne kontakty z dziennikarzami, organizacja konferencji prasowych. (W1) 9. Działanie w sytuacji kryzysowej: sytuacje kryzysowe w firmie, plan sytuacji kryzysowej i zasady jego przygotowania, zasady zachowania się w sytuacji kryzysowej, studium przypadku. (W1, W2) 10. Przygotowanie komunikatu w związku z sytuacją kryzysową. (W1) 11. Metody wyceny wizerunku i ewaluacji działań z zakresu public relations. (W1) 12. Działania PR w Internecie: zasady kształtowania wizerunku w Internecie, przykłady działań e-PR. (W1) Tematyka ćwiczeń: 1. Public relations w komunikacji społecznej. (W1, U1, U2) 2. Oddziaływanie mediów, informacja, opinia publiczna i komunikacja zewnętrzna (W1, U1, U2, U3, K1) 3. Wizerunek a public relations (W1, U1) 4. Public relations w sytuacjach kryzysowych (U1,U2, U3, K1) 5. Komunikacja wewnętrzna (Internal comminications) (W1, U1, U2, U3, K1) 6. Public realtions a etyka. (W1, U1, U3, K1) 7. PR w służbie idei –kampanie społeczne ( U1, U2, U3, K1) |
Literatura: |
1. Budzyński W. Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltext, Warszawa 2008. 2. Wojcik K., Public relations wiarygodny dialog z otoczeniem, Wolters Kluwer, Warszawa 2013. 3. Davis A., Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, Poznań 2008 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wykładu: pozytywna ocena z egzaminu pisemnego – test rozszerzony o część opisową. Zaliczenie ćwiczeń- pozytywna ocena z projektu zaliczeniowego. Przy ustalaniu oceny końcowej z ćwiczeń i oceny z zaliczenia końcowego stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych: Poniżej 60% - ndst Od 60% do 69,9% - dst Od 70% do 79,9% - dst plus Od 80% do 84,9% - db Od 85% do 94,9% - db plus Od 95% - bdb |
Praktyki zawodowe: |
brak wskazań |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.