Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 3 rok 1 stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23 - Rok akademicki 2022/23 2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23L - Semestr letni 2022/23 2023/24 - Rok akademicki 2023/24 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24L - Semestr letni 2023/24 2024/25 - Rok akademicki 2024/25 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23 | 2022/23Z | 2022/23L | 2023/24 | 2023/24Z | 2023/24L | 2024/25 | 2024/25Z | 2024/25L | |||||
1100-12-K13-0-AsBi | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z podstawami asertywności i ich roli w relacjach zawodowych i biznesowych, rozpoznanie mocnych i słabych stron własnej asertywności oraz wzmocnienie postawy zaufania i akceptacji do siebie i innych w pełnym wyrażaniu myśli i emocji bez naruszania granic innych |
|
||
1100-12-K13-ZS-BiMZS | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Realizacja ćwiczeń ma na celu przygotowanie studentów do budowania i motywowania zespołu sprzedażowego. Po zaliczeniu przedmiotu studenci będą diagnozować i rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zespołem ze szczególnym uwzględnieniem jego celów sprzedażowych. |
|
||
1100-12-K13-ZS-BSKl | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W warunkach konkurencji rynkowej jednym z najważniejszych czynników wpływających na długookresowy sukces firmy jest zadowolenie jej klientów. W ramach ćwiczeń szczegółowo zostaną omówione metody badania satysfakcji klientów, studenci zrealizują projekt polegający na przygotowaniu badania satysfakcji klientów wybranej organizacji. Praca zespołowa zaowocuje zaprezentowaną analizą zebranych informacji oraz propozycją kompleksowego badania satysfakcji dla wybranej organizacji. |
|
||
1100-12-K13-ZS-EComm | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie praktycznych zagadnień związanych z uruchomieniem i prowadzeniem działalności e-commerce |
|
||
1100-12-K13-PR-ErPra | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka zajęć odnosi się do istoty wykorzystania narzędzi erystycznych ale również retorycznych, perswazyjnych oraz metod wywierania wpływu podczas wystąpień publicznych. |
|
||
1100-12-K13-PR-EtBiz | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs "Etyki w biznesie" stanowi próbę odnalezienia wspólnej płaszczyzny dla grup zagadnień z zakresu etyki i biznesu. Wspiera się na trzech filarach zagadnień, stanowiących jednocześnie wzajemnie uzupełniające się części kursu: 1. Wprowadzenie do etyki, jej specyfiki i swoistości metodologicznej i problemowej; 2. Tradycja filozoficzno-etyczna i jej rola dla tożsamości człowieka XXI wieku i rozumienia współczesnego świata; 3. Szczegółowe aplikacje problematyki etycznej do biznesu. |
|
||
1100-HUM-Filoz | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład prezentuje przekrojowo, w panoramicznym skrócie i z zachowaniem proporcji oraz poziomu trudności, dostosowanego do wiedzy, umiejętności i oczekiwań adeptów studiów niefilozoficznych najważniejsze postaci, nurty, kierunki, koncepcje, stanowiska oraz najistotniejsze zagadnienia, problemy, pojęcia, strategie argumentacyjne oraz spory filozoficzne, jakie powstały w ciągu dziejów filozofii od starożytności po współczesność. Celem zajęć jest zmotywowanie studentki i studentów do zainteresowania się filozofią jako uniwersalną dyscypliną wiedzy naukowej, jak również do własnych poszukiwań filozoficznych, a także przekonanie ich o historycznej, kulturowej, naukowej i społecznej ważności dokonań wielkich filozofów europejskich i polskich. Zajęcia mają, prócz tego, wyrobić w słuchaczach respekt nie tylko dla teoretycznej, lecz również dla praktycznej użyteczności osiągnięć filozofii w bieżącej praktyce systemowego, społecznego, instytucjonalnego oraz indywidualnego myślenia i działania. |
|
||
1100-HUM-HiGos | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład: Historia gospodarcza ma na celu zapoznanie studenta z zagadnieniami rozwoju gospodarczego świata na przestrzeni dziejów od starożytności do czasów współczesnych. Zagadnienia dotyczyć będą kwestii gospodarczych w poszczególnych państwach (głównie państwa europejskie), ale także na terenie Polski od starożytności do dzisiaj. Student będzie miał możliwość poznania podstawowych pojęć, zjawisk i związków przyczynowo-skutkowych dotyczących polityki, gospodarki i społeczeństwa, gdyż te wszystkie sfery życia łączą się ze sobą i wpływają na siebie. |
|
||
1100-12-K13-PR-KomKr | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy z zakresu komunikacji kryzysowej – omówienie zasad postępowania w kryzysie oraz podstawowych technik wychodzenia z kryzysu. Zdobyta wiedza pozwoli wykształcić/doskonalić umiejętności praktyczne dotyczące przygotowania skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej. |
|
||
1100-HUM-KulPop | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1100-12-K13-ZS-NIT | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rozmaitymi aspektami wykorzystania poznawanych przez nich podstawowych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie sprzedażą w organizacjach, zarówno na poziomie kreowania strategi jak i na poziomie operacyjnym. |
|
||
1100-HUM-NMiD | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład wprowadza w zagadnienie związków między mediami społecznościowymi aktualnym stanem demokracji oraz problemami tożsamościowymi w społeczeństwach zachodnich. Poruszone zostaną takie kwestie, jak: antropologiczne pojęcie medium; rodzaje dezinformacji; stronniczość jako rodzaj interpretacji świata społecznego; polityka jako opowieść medialna. |
|
||
1100-HUM-PodEty | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowy kurs etyki. Wykłady odbywają się w formie STACJONARNEJ. |
|
||
1100-12-K13-0-PrZaw |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk zawodowych jest weryfikacja zdobytej w trakcie studiów wiedzy teoretycznej oraz dalsze kształcenie studentów przez umożliwianie im podejmowania aktywności administracyjno-biznesowej, pozwalającej na nabywanie praktycznych umiejętności i kompetencji w zakresie komunikowania się i psychologii. |
|
||
1100-12-K13-PR-PUDPR | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Prawo i działalność PR pozostają w ścisłym związku. Prawo wyznacza ramy działalności PR, a ich przekroczenie może powodować odpowiedzialność prawną. Stąd wynika potrzeba poznania regulacji prawnych, w szczególności prawa prasowego oraz autorskiego i własności przemysłowej, a także wybranych zagadnień związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i reklamą. Dzięki znajomości prawa prasowego możliwe jest skuteczne egzekwowanie od mediów zgodnych z prawem przekazów informacji, w tym np. zwalczania „czarnego PR-u”. Dzięki znajomości prawa autorskiego można np. określić legalne sposoby skorzystania z cudzej twórczości we własnych działaniach PR oraz podejmować skuteczne interwencje w przypadku nieuprawnionych działań konkurencji w tej sferze. Celem przedmiotu jest także przedstawienie form prawnych, w jakich funkcjonują podmioty gospodarcze oraz sposobów legalnego i etycznego prowadzenia działalności w sferze PR. |
|
||
1100-12-K13-ZS-PUZS | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Umowa sprzedaży jest niewątpliwie najbardziej powszechną umową obrotu gospodarczego, co nie oznacza powszechnej znajomości prawa obowiązującego w tym względzie. Celem niniejszego przedmiotu jest zaprezentowanie zagadnień związanych ze sprzedażą w kontekście prawnym. Na wstępie przedstawione zostaną kwestie ogólne, odnoszące się do teorii prawa cywilnego, co pozwoli na określenie miejsca umowy sprzedaży w systemie prawa zobowiązań w Polsce. Prezentacja konstrukcji prawnej umowy sprzedaży pozwoli na określenie istotnych elementów tej umowy, sporządzenie zgodnej z prawem oferty czy przeprowadzenie transakcji. Uwaga zostanie zwrócona na praktyczne aspekty obrotu gospodarczego, a także na specyficzne typu umów związanych z przeniesieniem własności/praw. Część zajęć poświęcona zostanie na omówienie prawnych aspektów działalności w sektorze handlowym/dystrybucji, w szczególności konieczność zapewnienia ochrony wynikającej z prawa |
|
||
1100-12-K13-PR-PuR | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie jego uczestników z głównymi zagadnieniami związanymi z PR, czynnikami rozwoju PR i funkcjami jakie pełni w komunikacji społecznej. Podczas zajęć zostaną przedstawione relacje między PR a marketingiem, reklamą, propagandą a także mediami. Sporo uwagi zostanie poświęcone oddziaływaniu mediów (media spinning) oraz zarządzeniu relacjami z mediami w sytuacji kryzysowej. |
|
||
1100-12-K13-PR-SaViv | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy reguł etykiety w biznesie. Studenci objęci obowiązkiem uczestnictwa w jego nauczaniu muszą mieć świadomość tego, że każdy pracownik reprezentujący przedsiębiorstwo, a zwłaszcza menedżer, powinien posiadać odpowiednio wysokie kwalifikacje intelektualne, zawodowe i towarzyskie. Bez poznania i przestrzegania zasad "dobrego wychowania" wszystkie te walory nie będą widoczne. |
|
||
1100-12-K13-0-SemDy |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie metodyki i pisania prac dyplomowych, a także przygotowanie seminarzystów do egzaminu dyplomowego. |
|
||
1100-12-K13-0-CSR | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Obszary zainteresowań CSR. CSR 1.0 - CSR 2.0. Rozwiązania instytucjonalne wspierające działania CSR. Tworzenie nowych inicjatyw w obszarze CSR. Poznanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responisbility, CSR) w zakresie kształtowania postaw etycznych oraz kontekście społecznym w tym głównie społecznej rzeczywistości. Krytyczne przedstawianie mediów jako komunikatorów w aspekcie etyki, rzetelności i kultury. |
|
||
1100-12-K13-ZS-SBoJT | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu student poznaje rodzaje sprzedaży bezpośredniej oraz główne techniki wykorzystywane w procesie sprzedaży. Nabywa wiedzę w zakresie technik wywierania wpływu w procesie sprzedaży, budowania trwałych relacji z klientami, prowadzenia prezentacji sprzedażowych i zarządzania sprzedażą bezpośrednią. Zajęcia obejmują także wykorzystanie modelu sprzedaży oraz analizę transakcyjną. Celem przedmiotu jest również nauczenie studenta wyboru najlepszych technik sprzedaży w zależności od czynników sytuacyjnych oraz wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi technikami sprzedaży. |
|
||
1100-12-K13-ZS-StMar | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Strategie marketingowe” jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu podstawowych strategii marketingowych w powiązaniu ze współczesnymi problemami gospodarczymi. Efektem realizowanego programu jest wykształcenie u studentów myślenia zgodnie z regułami marketingowej koncepcji zarządzania oraz umiejętności opracowania podstawowych założeń strategii marketingowych. |
|
||
1100-12-K13-0-SyGrB | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest kształcenie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zarządzania biznesem oraz kształcenie umiejętności podejmowania decyzji biznesowych. Student diagnozuje i rozwiązuje problemy zarządzania biznesem. |
|
||
1100-12-K13-PR-TKPR | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z podstawowymi informacjami dotyczącymi Public Relations, w tym przede wszystkim zwróceniem uwagi studentów na budowę relacji i dialogu pomiędzy organizacją a jej otoczeniem. Student zyskuje kompetencje związane z projektowaniem i realizacją strategii Public Relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej), stosowania odpowiednich narzędzi, jak też budowania i podtrzymywania relacji z mediami. |
|
||
1100-HUM-Writing | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W czasie wykładu studenci poznają podstawowe zasady związane z pisaniem tekstów użytkowych (głównie przeznaczonych do publikacji w Internecie). |
|
||
1100-12-K13-ZS-ZaKo | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma na celu zaznajomienie studentów z podstawowymi informacjami dotyczącymi zachowań konsumentów. Celem przedmiotu jest przedstawienie uwarunkowań, założeń oraz kierunków zmian w rynkowych zachowaniach konsumentów, a także sposobów wykorzystania zdobytej wiedzy w kształtowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstw. |
|
||
1100-12-K13-0-ZaIn | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z szeroką problematyką innowacji i zarządzania innowacyjnością. |
|
||
1100-12-K13-0-ZaKar | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z najnowszymi tendencjami na rynku pracy w Polsce, w tym w Toruniu i województwie kujawsko-pomorskim oraz, szerzej, w Unii Europejskiej. |
|
||
1100-12-K13-0-ZaMi | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs przybliża słuchaczom istotę najważniejszych różnic kulturowych wpływających na zachowania ludzi w biznesie. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w środowisku wielokulturowym |
|
||
1100-12-K13-0-ZSB | brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest uświadomienie, że kluczem do zachowania równowagi w życiu jest umiejętne radzenie sobie ze stresem i prowadzenie zdrowego stylu życia na poziomie osobistym a także wobec swoich współpracowników czy podwładnych. Celem tego przedmiotu jest także wskazanie na możliwe stresory na różnych poziomach organizacji życia i uczulenie na ich wczesne przejawy i umiejętność podejmowania wczesnych działań prewencyjnych. |
|
||