Zarządzanie wiedzą o kliencie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z21-NZP-ZWoK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie wiedzą o kliencie |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Przedmioty z polskim językiem wykładowym Zarządzanie - plan studiów 1 rok 2 stopnia Zarządzanie, 1 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach realizowanych z udziałem nauczyciela akademickiego 30 godzin Konsultacje merytoryczne 35 godzin Łącznie 65 godzin kontaktowych 2. Praca własna studenta 35 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 30 godzin Praca własna studenta 65 godzin Razem nakład pracy studenta 130 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Absolwent zasady i metody racjonalizacji decyzji, w tym szczególnie dotyczących zarządzania wiedzą o klientach - K_W07; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Absolwent potrafi prognozować, identyfikować i analizować złożone problemy jakie wiążą się z zarządzaniem wiedzą o kliencie - K_U01; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Absolwent jest gotów do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy oraz ich zastosowania w działaniach z zakresu zarządzania wiedzą o kliencie - K_K01; K2: Absolwent jest gotów do określania priorytetów służących realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania wiedzą o kliencie - K_K02. |
Metody dydaktyczne: | Wykład problemowy, prezentacje multimedialne, case study, dyskusje, projekt w grupie |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
Wiedza o kliencie jest najcenniejszym zasobem każdego przedsiębiorstwa i podstawą do tworzenia indywidualnej oferty. Szczególnie ważna jest wiedza o klientach, gdyż ma wpływ na przebieg większości procesów realizowanych w organizacji gospodarczej. Efektywne jej wykorzystanie determinuje rozwój przedsiębiorstwa i osiągnięcie przez nie przewagi konkurencyjnej. Realizacja celów zarządzania wiedzą o klientach wymaga jednak metodologicznego podejścia, czerpiącego z dotychczasowych osiągnięć koncepcji zarządzania wiedzą. Zajęcia mają na celu przedstawienie specyfiki zachowań konsumentów na rynku w kontekście procesów zakupowych. Zapoznanie z kompleksowym systemem zarządzania wiedzą o klientach w organizacji wspieranym odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi. |
Pełny opis: |
1. Pojęcie i znaczenie zasobów wiedzy w przedsiębiorstwie 2. Kluczowe procesy zarządzania wiedzą 3. Poziomy zarządzania wiedzą: zarządzanie normatywne, strategiczne i operacyjne. 4. Znaczenie transferu wiedzy w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw 5. Wprowadzenie do koncepcji zarządzania wiedzą o kliencie 6. Istota zarządzania wiedzą klientów i wiedzą o klientach 7. Tworzenie wartości dla klienta 8. Klient jako źródło wiedzy innowacyjnej 9. Koncepcja współtworzenia wartości z klientami 10. Społeczna odpowiedzialność biznesu a wartość dla klienta |
Literatura: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013. |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++ U1 – Egzamin pisemny +++ Test+++ K1 – Obserwacja ++ K2 – Obserwacja ++ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Wiedza o kliencie jest najcenniejszym zasobem każdego przedsiębiorstwa i podstawą do tworzenia indywidualnej oferty. Szczególnie ważna jest wiedza o klientach, gdyż ma wpływ na przebieg większości procesów realizowanych w organizacji gospodarczej. Efektywne jej wykorzystanie determinuje rozwój przedsiębiorstwa i osiągnięcie przez nie przewagi konkurencyjnej. Realizacja celów zarządzania wiedzą o klientach wymaga jednak metodologicznego podejścia, czerpiącego z dotychczasowych osiągnięć koncepcji zarządzania wiedzą. Zajęcia mają na celu przedstawienie specyfiki zachowań konsumentów na rynku w kontekście procesów zakupowych. Zapoznanie z kompleksowym systemem zarządzania wiedzą o klientach w organizacji wspieranym odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi. |
|
Pełny opis: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013 |
|
Literatura: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-20 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Wiedza o kliencie jest najcenniejszym zasobem każdego przedsiębiorstwa i podstawą do tworzenia indywidualnej oferty. Szczególnie ważna jest wiedza o klientach, gdyż ma wpływ na przebieg większości procesów realizowanych w organizacji gospodarczej. Efektywne jej wykorzystanie determinuje rozwój przedsiębiorstwa i osiągnięcie przez nie przewagi konkurencyjnej. Realizacja celów zarządzania wiedzą o klientach wymaga jednak metodologicznego podejścia, czerpiącego z dotychczasowych osiągnięć koncepcji zarządzania wiedzą. Zajęcia mają na celu przedstawienie specyfiki zachowań konsumentów na rynku w kontekście procesów zakupowych. Zapoznanie z kompleksowym systemem zarządzania wiedzą o klientach w organizacji wspieranym odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi. |
|
Pełny opis: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013 |
|
Literatura: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Wiedza o kliencie jest najcenniejszym zasobem każdego przedsiębiorstwa i podstawą do tworzenia indywidualnej oferty. Szczególnie ważna jest wiedza o klientach, gdyż ma wpływ na przebieg większości procesów realizowanych w organizacji gospodarczej. Efektywne jej wykorzystanie determinuje rozwój przedsiębiorstwa i osiągnięcie przez nie przewagi konkurencyjnej. Realizacja celów zarządzania wiedzą o klientach wymaga jednak metodologicznego podejścia, czerpiącego z dotychczasowych osiągnięć koncepcji zarządzania wiedzą. Zajęcia mają na celu przedstawienie specyfiki zachowań konsumentów na rynku w kontekście procesów zakupowych. Zapoznanie z kompleksowym systemem zarządzania wiedzą o klientach w organizacji wspieranym odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi. |
|
Pełny opis: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013 |
|
Literatura: |
1. K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, WN PWN, Warszawa 2014. 2. R. East, M. Wright, M. Vanhuele, Zachowania konsumentów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa 2011. 3. G. Światowy, Zachowania konsumentów, Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006. 4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012. 5. D. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.