Negocjacje w logistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z22-LB-NwL |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje w logistyce |
Jednostka: | Katedra Gospodarowania Zasobami Pracy |
Grupy: |
Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. logistyka biznesu |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu negocjacji biznesowych, komunikacji interpersonalnej i asertywności. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: – 20 godzin wykładu - 15 godzin w ramach konsultacji indywidualnych 2. Praca indywidualna studenta niezbędna do aktywnego uczestnictwa w zajęciach (studia literaturowe, kwestionariusze diagnozujące na platformie Moodle) – 15 godzin 3. Czas wymagany do wykonania zadań na zaliczenie przedmiotu (quiz wiadomości, opracowanie strategii negocjacyjnej, samokształcenie na platformie Moodle) – 25 godzin Razem nakład pracy studenta – 75 godzin (3 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student zna i rozumie: W1: istotę racjonalnych negocjacji – K_W06 W2: dynamikę procesu negocjacyjnego – K_W06 W3: wiodące style negocjacyjne wraz z ich konsekwencjami – K_W03 W4: zaawansowane techniki negocjacyjne wykorzystywane w biznesie, logistyce – K_W06 W5: techniki manipulacyjne i taktyki ich neutralizacji – K_W03 W6: zaawansowane strategie perswazyjne – K_W03, K_W06 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student potrafi: U1: zidentyfikować styl negocjacyjny partnera i dopasować własny styl adekwatnie do kontekstu – K_U02 U2: zidentyfikować interesy partnera w celu budowania długofalowych relacji z dostawcami – K_U02 U3: dostosować strategię perswazyjną do potrzeb partnera – K_U02, K_U05 U4: opracować pełną strategię negocjacyjną – K_U05 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student jest gotów do: K1: kreatywnego rozwiązywania dylematów pojawiających się w procesie negocjowania w kierunku poszukiwania rozwiązań optymalnych – K_K01 K2: zawierania i respektowania zobowiązań biznesowych w oparciu o obopólne korzyści – K_K02, K_K03 |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia prowadzone są w formie wykładu interaktywnego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących uczestników: dyskusji grupowej, modelowania zachowań, pokazów, analizy przypadków. |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje zaawansowane zagadnienia z zakresu negocjacji biznesowych z wykorzystaniem technik perswazyjnych. Głównym celem zajęć jest dostarczenie zaawansowanej wiedzy na temat istoty negocjacji biznesowych i jej praktyczne zastosowanie w budowaniu długofalowych relacji oraz rozwiązywaniu problemów biznesowych na poziomie optymalnym ze szczególnym uwzględnieniem obopólnych korzyści. |
Pełny opis: |
1. Istota racjonalnych negocjacji: najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia BATNA, dolna granica negocjacyjna 2. Wiodące style negocjacyjne: rodzaje stylów, konsekwencje różnych stylów, adekwatność strategii postępowania do kontekstu 3. Teoria gier a style negocjacyjne 3. Fazy negocjacji: przygotowanie do negocjacji, debata negocjacyjna, finalizowanie rozmów, analiza wyników 4. Definiowanie strategii negocjacyjnej: formułowanie celu negocjacyjnego, kwestie negocjacyjne, ustalanie priorytetów, definiowanie zakresu ustępstw, równoważniki ustępstw 5. Sztuka czynienia ustępstw 6. Radzenie sobie z impasem 7. Taktyki manipulacyjne i sposoby ich neutralizacji 8. Taktyki perswazyjne jako instrument wywierania wpływu i rozwiewania wątpliwości klienta |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych: uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Poltext, Warszawa 2014. 2. Lewicki R. J., Saunders B.B., Minton J. W., Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008. 3. Stelamach J., Brożek B., Negocjacje, Copernicus Center Press, Kraków 2014 Literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowski P., Praktyczna teoria negocjacji. Wydawnictwo SORBOG. Warszawa 1998. 2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do TAK, Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2016. 3. Gut J., Haman W., Docenić konflikt, Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. 1. Quiz na platformie Moodle: W1, W2, W3, W4, W5, W6, U2, U3 (w pełnym 2. stopniu +++) na zaliczenie co najmniej 60% punktów Opracowanie strategii negocjacyjnej do opisu przypadku: U1, U4, K1, K2 ( w pełnym stopniu +++) na zaliczenie co najmniej 60% punktów 3. Obserwacja udziału w dyskusji grupowej i podczas analizy przypadków na zajęciach: K1, K2, (częściowo +) Przyjmuje się następującą skalę ocen: 60 - 65% punktów – oc. dst 66 - 75% punktów – oc. dst+ 76 - 85% punktów – oc. db 86 - 95% punktów – oc. db+ 96- 100% punktów – oc. bdb |
Praktyki zawodowe: |
Nie przewiduje się praktyk zawodowych w zakresie tego przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Dolna | |
Prowadzący grup: | Hanna Dolna | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=1850 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot jest realizowany w całości zdalnie. 14 godzin to praca synchroniczna (on-line) na Platformie Ms Teams zaś 6 godzin to praca asynchroniczna (off-line) na Moodle. Spotkania bezpośrednie, on-line z nauczycielem są realizowane w formie wykładu interaktywnego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących uczestników: dyskusje, analizy przypadków, eksperymenty, symulacje w parach. Praca na Platformie Moodle z wykorzystaniem metod e-learningowych: pliki tekstowe, prezentacje z komentarzami, lekcje e-learningowe, quizy samodoskonalące, zadania indywidualne do wykonania, dyskusje na forum aktualności, kwestionariusze diagnozujące kompetencje. Informacja o terminach i formie spotkań znajdują się w Uwagach poniżej. Przedmiot podlega ewaluacji w systemie USOS i w oparciu o ankietę oceniająca pracę zdalną w kursie na Moodle. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot jest realizowany podczas X wykładów odpowiadających zagadnieniom przedmiotu : I wykład, on-line Ms Teams - Istota racjonalnych negocjacji: najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia BATNA, dolna granica negocjacyjna II wykład, off-line Moodle - Istota konfliktu, diagnozowanie swojego stylu rozwiązywania konfliktów i negocjowania III wykład, on-line Ms Teams - Wiodące style negocjacyjne: rodzaje stylów, konsekwencje różnych stylów, adekwatność strategii postępowania do kontekstu IV wykład, on-line Ms Teams - Teoria gier a style negocjacyjne, gry o sumie zerowej i niezerowej a proces negocjacyjny V wykład, on-line Ms Teams - Fazy negocjacji: przygotowanie do negocjacji, debata negocjacyjna, finalizowanie rozmów, analiza wyników VI wykład, off-line Moodle - Formułowanie celów, procedura SMART, cel negocjacyjny VII wykład, on-line Ms Teams - Definiowanie strategii negocjacyjnej: formułowanie celu negocjacyjnego, kwestie negocjacyjne, ustalanie priorytetów, definiowanie zakresu ustępstw, równoważniki ustępstw VIII sesja, on-line Ms Teams - Sztuka czynienia ustępstw, radzenie sobie z impasem IX wykład, off-line Moodle - kompetencje interpersonalne przydatne w odpieraniu presji i manipulacji: aktywne słuchanie, informacja zwrotna, asertywne komunikowanie się X wykład, on-line Ms Teams - Taktyki manipulacyjne i sposoby ich neutralizacji, taktyki perswazyjne jako instrument wywierania wpływu i rozwiewania wątpliwości klienta Wsparciem do realizacji przedmiotu w trybie off-line jest kurs przygotowany na platformie Moodle (link w akapicie strona przedmiotu powyżej w zakładce cyklu 2021/2022) W kursie na Moodle opisano sposoby komunikowania się z prowadzącym oraz wymiar czasu dedykowany poszczególnym sesjom. Zasady zaliczenia przedmiotu jak w warunkach ogólnych sylabusa (powtórzone w kursie na Moodle). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych: uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Poltext, Warszawa 2014. 2. Lewicki R. J., Saunders B.B., Minton J. W., Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008. Literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowski P., Praktyczna teoria negocjacji. Wydawnictwo SORBOG. Warszawa 1998. 2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do TAK, Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2007. 3. Gut J., Haman W., Docenić konflikt, Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 2001. 4. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010. |
|
Uwagi: |
Zajęcia w całości prowadzone zdalnie: on-line Ms Teams (14 godz.) i off-line Platforma Moodle (6 godz.) Harmonogram zajęć: 8.10 (on-line), 15,10 (off-line), 22.10 (on-line), 29.10 (on-line), 5.11 (on-line), 12.11 (off-line), 19.11 (on-line), 26.11 (on-line), 3.12 (off-line), 10.12 (on-line) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jaworska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jaworska | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=1850 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot jest realizowany w całości zdalnie. 14 godzin to praca synchroniczna (on-line) na Platformie Ms Teams zaś 6 godzin to praca asynchroniczna (off-line) na Moodle. Spotkania bezpośrednie, on-line z nauczycielem są realizowane w formie wykładu interaktywnego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i metod aktywizujących uczestników: dyskusje, analizy przypadków, eksperymenty, symulacje w parach. Praca na Platformie Moodle z wykorzystaniem metod e-learningowych: pliki tekstowe, prezentacje z komentarzami, lekcje e-learningowe, quizy samodoskonalące, zadania indywidualne do wykonania, dyskusje na forum aktualności, kwestionariusze diagnozujące kompetencje. Informacja o terminach i formie spotkań znajdują się w Uwagach poniżej. Przedmiot podlega ewaluacji w systemie USOS i w oparciu o ankietę oceniająca pracę zdalną w kursie na Moodle. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot jest realizowany podczas X wykładów odpowiadających zagadnieniom przedmiotu : I wykład, on-line Ms Teams - Istota racjonalnych negocjacji: najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia BATNA, dolna granica negocjacyjna II wykład, off-line Moodle - Istota konfliktu, diagnozowanie swojego stylu rozwiązywania konfliktów i negocjowania III wykład, on-line Ms Teams - Wiodące style negocjacyjne: rodzaje stylów, konsekwencje różnych stylów, adekwatność strategii postępowania do kontekstu IV wykład, on-line Ms Teams - Teoria gier a style negocjacyjne, gry o sumie zerowej i niezerowej a proces negocjacyjny V wykład, on-line Ms Teams - Fazy negocjacji: przygotowanie do negocjacji, debata negocjacyjna, finalizowanie rozmów, analiza wyników VI wykład, off-line Moodle - Formułowanie celów, procedura SMART, cel negocjacyjny VII wykład, on-line Ms Teams - Definiowanie strategii negocjacyjnej: formułowanie celu negocjacyjnego, kwestie negocjacyjne, ustalanie priorytetów, definiowanie zakresu ustępstw, równoważniki ustępstw VIII sesja, on-line Ms Teams - Sztuka czynienia ustępstw, radzenie sobie z impasem IX wykład, off-line Moodle - kompetencje interpersonalne przydatne w odpieraniu presji i manipulacji: aktywne słuchanie, informacja zwrotna, asertywne komunikowanie się X wykład, on-line Ms Teams - Taktyki manipulacyjne i sposoby ich neutralizacji, taktyki perswazyjne jako instrument wywierania wpływu i rozwiewania wątpliwości klienta Wsparciem do realizacji przedmiotu w trybie off-line jest kurs przygotowany na platformie Moodle (link w akapicie strona przedmiotu powyżej w zakładce cyklu 2021/2022) W kursie na Moodle opisano sposoby komunikowania się z prowadzącym oraz wymiar czasu dedykowany poszczególnym sesjom. Zasady zaliczenia przedmiotu jak w warunkach ogólnych sylabusa (powtórzone w kursie na Moodle). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych: uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Poltext, Warszawa 2014. 2. Lewicki R. J., Saunders B.B., Minton J. W., Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008. Literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowski P., Praktyczna teoria negocjacji. Wydawnictwo SORBOG. Warszawa 1998. 2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do TAK, Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2007. 3. Gut J., Haman W., Docenić konflikt, Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 2001. 4. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010. |
|
Uwagi: |
Zajęcia w całości prowadzone zdalnie: on-line Ms Teams (14 godz.) i off-line Platforma Moodle (6 godz.) Harmonogram zajęć: 8.10 (on-line), 15,10 (off-line), 22.10 (on-line), 29.10 (on-line), 5.11 (on-line), 12.11 (off-line), 19.11 (on-line), 26.11 (on-line), 3.12 (off-line), 10.12 (on-line) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.