Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Theoretical Seminar

General data

Course ID: 1401-SemTeo-5Z-sm-SJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Theoretical Seminar
Name in Polish: Seminarium teoretyczne
Organizational unit: Institute of Art
Course groups: (in Polish) Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 5 rok sem. zimowy - Sztuka mediów- SJ
(in Polish) Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 5 rok sem. zimowy- Sztuka mediów- SJ
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Konspekt pracy magisterskiej, zatwierdzony w semestrze letnim.

Total student workload:

(in Polish) Całkowity nakład pracy

studenta/słuchacza studiów

podyplomowych/uczestnika

kursów dokształcających IV rok, semestr zimowy (7)

30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe

30 godz. i 1 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta

IV rok, semestr letni (8)

30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe

30 godz. i 1 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta

V rok , semestr zimowy (9)

30 godz. i 1 pkt. ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe

30 godz. i 1 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta

V rok, semestr letni (10)

30 godz. i 1 pkt ECTS – godziny kontaktowe, seminarium, konsultacje indywidualne i grupowe

90 godz. i 3 pkt. ECTS – czas na indywidualną pracę studenta



Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) • posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu etapów pracy teoretycznej (K_W06; K_W09)

• zna i rozumie zasady budowania projektów badawczych (K_W06; K_W09)

• posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych (K_W04; K_W05)

• ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pojęć wykorzystywanych w pracy (K_W06; K_W09)

Learning outcomes - skills:

(in Polish) • umie samodzielnie projektować i podejmować decyzje planując własne prace badawcze (K_U09; K_U10)

• posiada wysoki poziom umiejętności analizowania tekstów z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej (K_U09; K_U10)

• umie publicznie zaprezentować wyniki badań własnych (K_U09; K_U10)


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) • potrafi inicjować pracę w grupie i kierować zespołem badawczym (K_K03)

• potrafi krytycznie oceniać własne rozwiązania (K_K05)

• świadomie wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów (K_K04; K_K07)

• dostrzega wartości etyczne i moralne prowadzonych badań (K_K06)


Teaching methods:

(in Polish) seminarium

Observation/demonstration teaching methods:

- display

Expository teaching methods:

- description
- discussion

Exploratory teaching methods:

- seminar

Online teaching methods:

- cooperation-based methods

Short description: (in Polish)

Seminarium teoretyczne obejmuje zagadnienia strategii pracy badawczej i umiejętności pisania rozprawy teoretycznej o charakterze naukowym.

Full description: (in Polish)

Pełny opis przedmiotu Przedmiot przygotowuje do samodzielnego poszukiwania i formułowania pytań badawczych, zbierania informacji i rozwiązywania problemu w oparciu o wybraną, dostosowaną do konkretnego zagadnienia metodologię badawczą.

W czasie seminarium odbywają się spotkania, których celem jest przygotowanie studentów do podejmowania dyskusji z umiejętnością argumentowania i uzasadniania własnych stanowisk. Celem seminarium jest także dostarczenie wiedzy i umiejętności teoretycznego opracowania badanego zagadnienie w formie rozprawy teoretycznej zgodnie z przejętymi, formalnymi zasadami pisania rozpraw naukowych.

Bibliography: (in Polish)

Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Warszawa: WN PWN

Banks, M. (2009). Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: WN PWN

Frankfort-Nachmias, Ch., Nachmias, D.(2001). Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka

Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa: WSiP

Nęcka, E., Stocki, R. (2009). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków: UNIVERSITAS

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją, Warszawa: WAiP

Oliver, O.(1999). Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów.Kraków; Wydawnictwo Literackie

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zobacz opis w cyklu.

Internships: (in Polish)

Nie dotyczy.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Bernadeta Didkowska, Marcin Jaworski, Dominika Łowkajtis
Group instructors: Bernadeta Didkowska, Dominika Łowkajtis
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Seminar - Grading
Short description: (in Polish)

Jak wyżej.

Full description: (in Polish)

Jak wyżej.

Bibliography: (in Polish)

Jak wyżej.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)