Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Mix Media Art Workshops

General data

Course ID: 1401-WMX-3L-sm-SJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Mix Media Art Workshops
Name in Polish: Warsztaty mixmedialne
Organizational unit: Institute of Art
Course groups: (in Polish) Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- s1
(in Polish) Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ
(in Polish) Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ
(in Polish) Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- s1
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 OR 2.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Pogłębiona i uporządkowana wiedza z zakresu percepcji wzrokowej i formy plastycznej. Znajomość metod twórczych działań artystycznych, metodyki edukacji wizualnej.

Type of course:

compulsory course

Total student workload:

(in Polish) III rok, semestr zimowy (5)

30 godz. i 1 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne i grupowe

30 godz. i 1 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań śródsemestralnych i przygotowanie się do zajęć

30 godz. i 1 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta i przygotowanie realizacji plastycznych/prac semestralnych w ramach zaliczenia

(3 pkt ECTS)

III rok, semestr letni (6)

30 godz. i 1 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne i grupowe

15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań śródsemestralnych i przygotowanie się do zajęć

15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta i przygotowanie realizacji plastycznych/prac semestralnych w ramach zaliczenia

2 pkt ECTS

Łącznie: 150 godz. (5 pkt ECTS)


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) W1: posiada wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk (K_W01)

W2: posiada zaawansowaną wiedzę dotycząca realizacji prac artystycznych i aktualnych technik i technologii, które potrafi odnieść do realizacji zaprojektowanych warsztatów i działań edukacyjnych (K_W2; K_W3)

W3: umie tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej , zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej (K_W07)

W4: zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiającej swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej (K_W09)

W 5: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej i potrafi ją odnieść do działań praktycznych (K_W12)



Learning outcomes - skills:

(in Polish) U1: umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej w tym podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. (K_U02; K_U03)

U2: umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym i społecznym (K_U04)

U3: jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach prac zespołowych i jest zdolny do podjęcia wiodącej roli, w tym do kierowania zespołem podczas pracy nad projektami grupowymi o charakterze interdyscyplinarnym (K_U05)

U4: posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej w oparciu o wyobraźnię, intuicję i emocjonalność i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną i wychowawczą (K_U07; K_U08)



Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K1: jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej (K_K01)

K2: potrafi pracować indywidualnie i w grupie (K_K03)

K3: posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K05)

K4: jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych (K_K07)

K5: potrafi inicjować pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i prowadzonych warsztatów a także przewodniczyć działaniom pracy zespołowej, prowadzić negocjacje i właściwą organizacje w tym też potrafi integrować się z innymi osobami (K_K09)


Teaching methods:

(in Polish) - Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja)

- Metody dydaktyczne podające (opis, pogadanka, wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny)

- Metody dydaktyczne poszukujące (metoda ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, metoda obserwacji, metoda projektu,) metody aktywizujące, metody heurystyczne


Observation/demonstration teaching methods:

- display

Expository teaching methods:

- discussion
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture

Exploratory teaching methods:

- brainstorming
- classic problem-solving
- practical
- project work
- round table

Short description: (in Polish)

W ramach zajęć studenci poznają metodę interdyscyplinarnych warsztatów edukacyjno-artystycznych. Przygotowują i realizują autorski projekt dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej.

Full description: (in Polish)

W ramach przedmiotu realizowane są zadania związane z poznaniem metody interdyscyplinarnych warsztatów twórczych. Studenci uczą się jednocześnie umiejętności szukania i twórczego rozwiązywania problemu. W programie przedmiotu uwzględniona została wiedza i umiejętności pozwalające studentom na integracje w działaniach edukacyjno-artystycznych trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej (R+2W) tworzących przestrzeń MIXmedialną (MIX). Działania w MIXprzestrzeni skierowane do dzieci i młodzieży stymulują rozwój sensoryczny, poznawczy, emocjonalny i twórczy uczestników warsztatów. Ważnym celem przedmiotu jest z jednej strony działanie artystyczne związane z tworzeniem MIXprzestrzeni z instalacją artystyczną, a z drugiej strony stymulowanie rozwoju zmysłowego, intelektualnego i emocjonalnego uczestników spotkania, immersja ich w trzech przestrzeniach z jednoczesnym podkreśleniem i uwypukleniem różnic między poszczególnymi elementami struktury MIX przestrzeni.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa

Józefowski, E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi

Karolak, W. (2005). Warsztaty twórcze - warsztaty artystyczne, Kielce: Wydawnictwo Jedność

Limont, W. (2010). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować (R.4. Charakterystyka osób zdolnych (78-99); R.7. Programy edukacyjne rozwijające zdolności twórcze (175-209); R.8. Ewaluacja programu kształcenia. Modele ewaluacji (210-220)), Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Nęcka, E. (2005). Trening twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Olczak, M. (2009). Trening twórczości - współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę, Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls’’

Olinkiewicz, E., Repsch, E. (red.) (2001).Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław: Wydawnictwo Europa

Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości, Gdańsk: GWP

Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże - skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci z klas I-III, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana

Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zob. opis cyklu

Internships: (in Polish)

Nie dotyczy.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-20 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Paulina Kasprzak
Group instructors: Magda Górska, Paulina Kasprzak
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Tutorial - Grading

Classes in period "Summer semester 2023/24" (past)

Time span: 2024-02-20 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Paulina Kasprzak
Group instructors: Magda Górska, Paulina Kasprzak
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Tutorial - Grading

Classes in period "Summer semester 2024/25" (in progress)

Time span: 2025-02-24 - 2025-09-20
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Magda Górska, Martyna Wenda
Group instructors: Magda Górska, Martyna Wenda
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Tutorial - Grading

Classes in period "Summer semester 2025/26" (future)

Time span: 2026-02-23 - 2026-09-20
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Magda Górska, Martyna Wenda
Group instructors: Magda Górska, Martyna Wenda
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Tutorial - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)