Przedmiot do wyboru: Rehabilitacja osób głuchych i niedosłyszących
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-F3-ROGN-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0915) Terapia i rehabilitacja
|
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot do wyboru: Rehabilitacja osób głuchych i niedosłyszących |
Jednostka: | Katedra Otolaryngologii, Foniatrii i Audiologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zakres wiadomości z fizjologii |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela: - udział w wykładach – 15 h 15 h = 0,5 ECTS 2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną: - czytanie literatury - 10 h = 0,33 ECTS 3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania – 5 h = 0,16 ECTS Łączny nakład pracy: 30h = 1 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 metody ogólnej oceny stanu zdrowia oraz objawy podstawowych zaburzeń i zmian chorobowych A.W18 W2: zasady doboru różnych form adaptowanej aktywności fizycznej, sportu, turystyki oraz rekreacji terapeutycznej w procesie leczenia i podtrzymywania sprawności osób ze specjalnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami C.W11 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: zastosować odpowiednie formy postępowania terapeutyczno- wychowawczego wspomagające proces rewalidacji osoby z niepełnosprawnością B.U3 U2: poinstruować osoby ze specjalnymi potrzebami, w tym osoby z niepełnosprawnościami, w zakresie różnych form adaptowanej aktywności fizycznej, sportu, turystyki oraz rekreacji terapeutycznej C.U13 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych K.5 |
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny wykład problemowy dyskusja dydaktyczna analiza przypadków |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości z zakresu audiologii oraz metod terapeutycznych stosowanych u osób głuchych i niedosłyszących |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają stopnie, rodzaje oraz przyczyny uszkodzeń słuchu, różne typologie uszkodzeń słuchu; konsekwencji uszkodzenia słuchu dla rozwoju i funkcjonowania człowieka; podstawowe metody diagnostyczne oraz metody terapii |
Literatura: |
1. Obrębowski A., Donat-Jasiak T.: Wpływ uszkodzenia słuchu na głos i mowę. W: Audiologia kliniczna. Zarys. Pruszewicz A., Obrębowski A. (red.) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2010, 626-629. 2. Pruszewicz A.: Foniatria kliniczna. PZWL, Warszawa, 1992. Pruszewicz A., Zarys audiologii klinicznej, Poznań 2004 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenia pisemne – A.W18, C.W11, B.U3, C.U13 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Burduk | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości z zakresu audiologii oraz metod terapeutycznych stosowanych u osób głuchych i niedosłyszących |
|
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają stopnie, rodzaje oraz przyczyny uszkodzeń słuchu, różne typologie uszkodzeń słuchu; konsekwencji uszkodzenia słuchu dla rozwoju i funkcjonowania człowieka; podstawowe metody diagnostyczne oraz metody terapii |
|
Literatura: |
1. Obrębowski A., Donat-Jasiak T.: Wpływ uszkodzenia słuchu na głos i mowę. W: Audiologia kliniczna. Zarys. Pruszewicz A., Obrębowski A. (red.) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2010, 626-629. 2. Pruszewicz A.: Foniatria kliniczna. PZWL, Warszawa, 1992. Pruszewicz A., Zarys audiologii klinicznej, Poznań 2004 |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.