Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przedmiot do wyboru: Rehabilitacja osób głuchych i niedosłyszących

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-F3-ROGN-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0915) Terapia i rehabilitacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedmiot do wyboru: Rehabilitacja osób głuchych i niedosłyszących
Jednostka: Katedra Otolaryngologii, Foniatrii i Audiologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości z fizjologii

Całkowity nakład pracy studenta:


Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:

- udział w wykładach – 15 h

15 h = 0,5 ECTS

2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:

- czytanie literatury - 10 h = 0,33 ECTS

3. Czas wymagany do przygotowania się w procesie oceniania –

5 h = 0,16 ECTS

Łączny nakład pracy: 30h = 1 ECTS


Efekty uczenia się - wiedza:

W1 metody ogólnej oceny stanu zdrowia oraz objawy podstawowych zaburzeń i zmian chorobowych A.W18

W2: zasady doboru różnych form adaptowanej aktywności fizycznej, sportu, turystyki oraz rekreacji terapeutycznej w procesie leczenia i podtrzymywania sprawności osób ze specjalnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami C.W11


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: zastosować odpowiednie formy postępowania terapeutyczno- wychowawczego wspomagające proces rewalidacji osoby z niepełnosprawnością B.U3

U2: poinstruować osoby ze specjalnymi potrzebami, w tym osoby z niepełnosprawnościami, w zakresie różnych form adaptowanej aktywności fizycznej, sportu, turystyki oraz rekreacji terapeutycznej C.U13


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych K.5

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny

wykład problemowy

dyskusja dydaktyczna

analiza przypadków


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości z zakresu audiologii oraz metod terapeutycznych stosowanych u osób głuchych i niedosłyszących

Pełny opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają stopnie, rodzaje oraz przyczyny uszkodzeń słuchu, różne typologie uszkodzeń słuchu; konsekwencji uszkodzenia słuchu dla rozwoju i funkcjonowania człowieka; podstawowe metody diagnostyczne oraz metody terapii

Literatura:

1. Obrębowski A., Donat-Jasiak T.: Wpływ uszkodzenia słuchu na głos i mowę. W: Audiologia kliniczna. Zarys. Pruszewicz A., Obrębowski A. (red.) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2010, 626-629.

2. Pruszewicz A.: Foniatria kliniczna. PZWL, Warszawa, 1992.

Pruszewicz A., Zarys audiologii klinicznej, Poznań 2004

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenia pisemne – A.W18, C.W11, B.U3, C.U13

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Burduk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie wiadomości z zakresu audiologii oraz metod terapeutycznych stosowanych u osób głuchych i niedosłyszących

Pełny opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają stopnie, rodzaje oraz przyczyny uszkodzeń słuchu, różne typologie uszkodzeń słuchu; konsekwencji uszkodzenia słuchu dla rozwoju i funkcjonowania człowieka; podstawowe metody diagnostyczne oraz metody terapii

Literatura:

1. Obrębowski A., Donat-Jasiak T.: Wpływ uszkodzenia słuchu na głos i mowę. W: Audiologia kliniczna. Zarys. Pruszewicz A., Obrębowski A. (red.) Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2010, 626-629.

2. Pruszewicz A.: Foniatria kliniczna. PZWL, Warszawa, 1992.

Pruszewicz A., Zarys audiologii klinicznej, Poznań 2004

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)