Introduction to Migration Studies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-OG-EN-AIMS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Introduction to Migration Studies |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Zajęcia ogólnouniwersyteckie w j. obcym - WFiNS |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Contact hours with teacher: np. - participation in discussion seminar -30 hrs - consultations - 20 hrs Self-study hours: np. - preparation of presentation - 20 hrs - reading literature- 30 hrs Altogether: 100 hrs (4 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) Student has advanced knowledge of migration studies, is familiar with the variety of causes and conditions responsible for displacement. Moreover, possesses knowledge about different theoretical approaches crucial for migration studies |
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) Student can identify and explain the influence of migration to the modern world, can explain migration processes as well as predict their potential consequences. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) Student is aware of the dissimilarities between the types of migrations. He can recognize different scenarios of displacement and understand the concept of transnationalism. Moreover can identify the causes of forced migration. |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) This course aims to raise awareness about contemporary migrations. It introduces not only the conditions standing behind displacements but also their potential effects, e.g. how second generations function in exile. Moreover, students participating in this seminar will discuss different approaches towards the subject of migration, such as: sociological, anthropological, political or historical. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The course will present and discuss contemporary migrations concerning: - potential causes - race and ethnicity - globalisation - religion - biographies - transnationalism - humanitarianism - sociology and anthropology ----------------------------------------------------------------------------------------- 1. Migration – an introduction. 2. Race and ethnicity. 3. Causes of migrations. 4. Forced Migration. 5. Racism and ethnic integration. 6. Migration in a global era. 7. Migration policies. 8. The second generation in exile. 9. Religion in migration studies. 10. The biographical method in migration studies. 11. Transnationalism. 12. Tibetans in exile. 13. Presentations. 14. Presentations. 15. Presentations. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Giddens Anthony, Sutton Philip (2014), Migration, [in:] Essential concepts in sociology, p. 113- 119. Giddens Anthony (2009) Key concepts. [in:] Sociology 6th edition, p 631-637. Giddens Anthony (2009) What is racism?; Ethnic integration, diversity and conflict [in:] Sociology 6th edition, p 637-653. Giddens Anthony (2009) Migration in a global age. [in:] Sociology 6th edition, p 654-669. The Oxford Handbook of Refugee and Forced Migration Studies, (2014) (edit.) Elena Fiddian-Qasmiyeh, Gil Loescher, Katy Long, Nando Sigona, Oxford University Press. Kivisto Peter, International Migration [in:] Yamane David (edit.) Handbook of Religion and Society p. 547-566. Sinatti G. (2008) The Polish Peasant Revisited. Thomas and Znaniecki’s Classic in the Light of Contemporary Transnational Migration Theory [in:] Sociologica: Italian Journal of Sociology, vol. 2, p. 1–22. Ricucci, Roberta (2016) Learning by Sharing and Integration of Second-Generation: The Italian Case, Migration Letters, Volume: 13, No: 2, pp. 193 – 202. Exile as Challenge: The Tibetan Diaspora (2004) Hubertus von Welck (edit.), Dagmar Bernstorff (edit.), Orient Longman. |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) The final grade will depend on: the activity of the student during seminars, his preparation to the subject (50%) and oral presentation with the use of PowerPoint (50%) [which will be graded with the use of standard scale (2-5)]. Assessment criteria: fail- (0-50%) satisfactory- (51%-60%) satisfactory plus- (61%-70%) good - (71%-80%) good plus- (81%-90%) very good- (91%-100%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Malwina Krajewska | |
Prowadzący grup: | Malwina Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Malwina Krajewska | |
Prowadzący grup: | Malwina Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Malwina Krajewska | |
Prowadzący grup: | Malwina Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Malwina Krajewska | |
Prowadzący grup: | Malwina Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.