Praktyki studenckie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2405-M-S1-PRK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyki studenckie |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla III roku medioznawstwa |
Strona przedmiotu: | https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/ |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | ukończenie I roku studiów |
Rodzaj przedmiotu: | kanon (atrybut wycofany) |
Całkowity nakład pracy studenta: | 90h |
Efekty uczenia się - wiedza: | 1) zapoznanie ze środowiskiem pracy; (2) zapoznanie ze specyfiką podmiotu, w którym odbywana jest praktyka (organizacja i struktura, obszary działań, problemy i wyzwania konkretnej organizacji); |
Efekty uczenia się - umiejętności: | 1. rozwinięcie umiejętności zastosowania wiedzy fachowej zdobytej w trakcie studiów w realizacji konkretnych zadań zawodowych; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | 1. doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji, rzetelnego wykonywania obowiązków, przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania; 2. rozwinięcie umiejętności pracy w zespole; 3. kształtowanie umiejętności uwzględniania w działalności zawodowej zasad etyki zawodowej socjologa; 4. weryfikacja własnych predyspozycji, wiedzy i umiejętności w kontekście możliwości podjęcia pracy zawodowej. |
Pełny opis: |
Realizacja praktyk studenckich, sposób ich zorganizowania oraz zadania wykonywane podczas praktyk powinny dawać Studentom Medioznawstwa możliwość poznania środowiska pracy, w którym mogą znaleźć zastosowanie umiejętności, wiedza i kompetencje społeczne typowe dla Medioznawstwa. Głównymi efektami osiąganymi przez Studentów podczas praktyk powinny być: zapoznanie ze środowiskiem pracy; zapoznanie ze specyfiką podmiotu, w którym odbywana jest praktyka (organizacja i struktura, obszary działań, problemy i wyzwania konkretnej organizacji); rozwinięcie umiejętności zastosowania wiedzy fachowej zdobytej w trakcie studiów w realizacji konkretnych zadań zawodowych; doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji, rzetelnego wykonywania obowiązków, przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania; rozwinięcie umiejętności pracy w zespole; kształtowanie umiejętności uwzględniania w działalności zawodowej zasad etyki zawodowej medioznawcy; weryfikacja własnych predyspozycji, wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach w kontekście możliwości podjęcia pracy zawodowej. Przykładowe miejsca realizowania praktyk studenckich: Środki masowego przekazu – radio, portale informacyjne, telewizja, prasa tradycyjna itp. Firmy konsultingowe Agencje PR Instytucje publiczne o zasięgu krajowym i lokalnym Organizacje pożytku publicznego Instytucje kulturalne i oświatowe Agencje badawcze. |
Metody i kryteria oceniania: |
Złożenie wymaganych dokumentów: 1. Dziennik praktyk 2. formularz oceny praktykanta 3. kopia ubezpieczenia NNW 4. Porozumienie/Zaświadczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Szalacha-Jarmużek | |
Prowadzący grup: | Joanna Szalacha-Jarmużek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące: W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac. Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk. Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk. Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp. Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!! Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.]. Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Szalacha-Jarmużek | |
Prowadzący grup: | Joanna Szalacha-Jarmużek | |
Strona przedmiotu: | https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące: W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac. Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk. Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk. Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp. Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!! Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.]. Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Lepczyński | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Lepczyński | |
Strona przedmiotu: | https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące: W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac. Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk. Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk. Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp. Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!! Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.]. Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Lepczyński | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Lepczyński | |
Strona przedmiotu: | https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące: W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac. Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk. Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk. Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp. Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!! Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.]. Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.