Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Praktyki studenckie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2405-M-S1-PRK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyki studenckie
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla III roku medioznawstwa
Strona przedmiotu: https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

ukończenie I roku studiów

Rodzaj przedmiotu:

kanon (atrybut wycofany)

Całkowity nakład pracy studenta:

90h

Efekty uczenia się - wiedza:

1) zapoznanie ze środowiskiem pracy;

(2) zapoznanie ze specyfiką podmiotu, w którym odbywana jest praktyka (organizacja i struktura, obszary działań, problemy i wyzwania

konkretnej organizacji);

Efekty uczenia się - umiejętności:

1. rozwinięcie umiejętności zastosowania wiedzy fachowej zdobytej w trakcie studiów w realizacji konkretnych zadań zawodowych;

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

1. doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji, rzetelnego wykonywania

obowiązków, przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania;

2. rozwinięcie umiejętności pracy w zespole;

3. kształtowanie umiejętności uwzględniania w działalności zawodowej zasad etyki zawodowej socjologa;

4. weryfikacja własnych predyspozycji, wiedzy i umiejętności w kontekście możliwości podjęcia pracy zawodowej.

Pełny opis:

Realizacja praktyk studenckich, sposób ich zorganizowania oraz zadania wykonywane podczas praktyk powinny dawać Studentom Medioznawstwa możliwość poznania środowiska pracy, w którym mogą znaleźć zastosowanie umiejętności, wiedza i kompetencje społeczne typowe dla Medioznawstwa. Głównymi efektami osiąganymi przez Studentów podczas praktyk powinny być:

zapoznanie ze środowiskiem pracy;

zapoznanie ze specyfiką podmiotu, w którym odbywana jest praktyka (organizacja i struktura, obszary działań, problemy i wyzwania konkretnej organizacji);

rozwinięcie umiejętności zastosowania wiedzy fachowej zdobytej w trakcie studiów w realizacji konkretnych zadań zawodowych;

doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji, rzetelnego wykonywania obowiązków, przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania;

rozwinięcie umiejętności pracy w zespole;

kształtowanie umiejętności uwzględniania w działalności zawodowej zasad etyki zawodowej medioznawcy;

weryfikacja własnych predyspozycji, wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach w kontekście możliwości podjęcia pracy zawodowej.

Przykładowe miejsca realizowania praktyk studenckich:

Środki masowego przekazu – radio, portale informacyjne, telewizja, prasa tradycyjna itp.

Firmy konsultingowe

Agencje PR

Instytucje publiczne o zasięgu krajowym i lokalnym

Organizacje pożytku publicznego

Instytucje kulturalne i oświatowe

Agencje badawcze.

Metody i kryteria oceniania:

Złożenie wymaganych dokumentów:

1. Dziennik praktyk

2. formularz oceny praktykanta

3. kopia ubezpieczenia NNW

4. Porozumienie/Zaświadczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Szalacha-Jarmużek
Prowadzący grup: Joanna Szalacha-Jarmużek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie
Pełny opis:

Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące:

W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac.

Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk.

Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk.

Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp.

Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!!

Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.].

Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Szalacha-Jarmużek
Prowadzący grup: Joanna Szalacha-Jarmużek
Strona przedmiotu: https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie
Pełny opis:

Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące:

W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac.

Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk.

Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk.

Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp.

Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!!

Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.].

Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Lepczyński
Prowadzący grup: Krzysztof Lepczyński
Strona przedmiotu: https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie
Pełny opis:

Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące:

W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac.

Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk.

Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk.

Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp.

Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!!

Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.].

Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Lepczyński
Prowadzący grup: Krzysztof Lepczyński
Strona przedmiotu: https://www.soc.umk.pl/studia/medioznawstwo/praktyki/
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie
Pełny opis:

Podstawowe informacje dotyczące praktyk realizowanych przez studentów Medioznawstwa są następujące:

W ramach zaliczenia praktyk student musi odbyć łącznie 90 h praktyk. Godziny te mogą być dzielone między różne instytucje, projekty badawcze i rodzaje prac.

Praktyki studenckie powinny być realizowane na II lub III roku studiów. Studenci sami powinni przedstawić propozycję miejsca odbycia praktyk.

Studenci chcący rozpocząć zaliczanie godzin praktyk muszą w pierwszej kolejności skontaktować się z opiekunem praktyk – dr Joanną Szalacha-Jarmużek – w celu przedstawienia propozycji miejsca realizacji praktyk.

Plan praktyk powinien obejmować zadania związane z kompetencjami społecznymi, wiedzą i umiejętnościami typowymi dla kierunku. Mogą zatem obejmować pracę dla różnych firm medialnych (portale, telewizja, gazety, radio), agencji reklamowych i PR, organizacji pozarządowych zajmujących się mediami; mogą obejmować zadania z zakresu kreacji medialnego contentu, pracy dziennikarskiej, analizy danych medialnych, itp.

Na czas realizacji praktyk studenci muszą mieć wykupione ubezpieczenie NNW. Student musi przedstawić do zaliczenia wydruk/kopię polisy wskazujący go z imienia/nazwiska jako osobę ubezpieczoną w okresie, w którym odbywały się praktyki. UWAGA – chodzi o ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, a nie o zdrowotne ubezpieczenie ZUS!!

Do rozliczenia praktyk należy przedstawić dziennik praktyk (lub kartę tygodniowej pracy praktykanta – można ją przygotować w WORD), formularz oceny praktykanta oraz porozumienia ws. praktyk [jeśli realizujemy je poza Instytutem ten dokument podpisuje przed rozpoczęciem praktyk Prodziekan ds. organizacyjnych dr Anna Kola – należy wówczas złożyć u dr Joanny Szalacha-Jarmużek porozumienie podpisane już przez podmiot przyjmujący Studenta na praktyki (3 egz.) Częścią tego dokumentu jest ramowy plan praktyk, w którym poświadczone jest, jakie zadania będą wykonywane w okresie praktyk.].

Jeśli praktyki były odbywane przy projekcie pracownika naukowego IS UMK, wówczas porozumienie nie jest potrzebne, wystarczy zaświadczenie od pracownika naukowego naszego Instytutu, który poświadczy zrealizowanie przez Państwa zadań badawczych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)