Technologie pracy umysłowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2405-S-1-S1-TPU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.2
|
Nazwa przedmiotu: | Technologie pracy umysłowej |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla studentów I roku socjologii I stopnia Przedmioty socjologii dziennej I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Rodzaj przedmiotu: | kanon |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity nakład pracy studenta wynosi 40 godzin. W tym: 20 godzin kontaktowych 20 godzin zadania domowe, przygotowanie i ćwiczenie referatu |
Efekty uczenia się - wiedza: | - zna strukturę oraz zasady funkcjonowania Uniwersytetu oraz Instytutu Socjologii - zna normy etyczne obowiązujące podczas studiowania - odróżnia wiedzę naukową od nienaukowej, odróżnia źródła wiedzy naukowe od nienaukowych - posiada elementarną wiedzę w zakresie prawa autorskiego (K_W10) - zna definicję plagiatu oraz jego odmiany, zna zasady poprawnego korzystania z różnych źródeł (cyfrowych i tradycyjnych) - zna podstawowe zasady czytania literatury naukowej - zna zasady przygotowywania oraz wygłaszania referatów - ma wiedzę na temat sporządzania przypisów oraz bibliografii - zna podstawową strukturę tekstów naukowych. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - posiada umiejętność przygotowywania konspektów (K_U09) - umie przygotować materiał i zaprezentować go w formie wystąpienia publicznego z uwzględnieniem oprzyrządowania w postaci prezentacji multimedialnych (K_U10) - czyta ze zrozumieniem literaturę naukową - rozumie strukturę tekstu naukowego i wyodrębnia jej poszczególne części - stosuje zasady sporządzania przypisów i bibliografii w pracach pisemnych oraz referatach |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - w ramach realizacji różnych zadań potrafi określać priorytety i przyporządkowuje im adekwatne działania z wyborem najbardziej użytecznych (K_K03) - ma świadomość znaczenia zasad dotyczących kontaktów z pracownikami uczelni oraz technicznych i merytorycznych standardów przygotowywania prac zaliczeniowych - sprawnie porusza się w strukturach uczelni, potrafi kontaktować się z dziekanatem oraz przedstawicielami władz uczelni |
Metody dydaktyczne: | pogadanka, rozwiązywanie ćwiczeń i problemów, opowiadanie |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody służące prezentacji treści |
Skrócony opis: |
Zadaniem kursu jest przygotowanie studentów i studentek do studiowania na UMK, w szczególności do studiowania nauk społecznych w Instytucie Socjologii UMK. |
Pełny opis: |
Zadaniem kursu jest pokazanie studentom i studentkom, w jaki sposób się studiuje na UMK. W ramach kursu nauczymy się, w jaki sposób prawidłowo i skutecznie się uczyć, jak czytać teksty naukowe, jak przygotowywać się do referatów i jak je wygłaszać, a także jak pisać prace naukowe zgodnie z akademickim kanonem. Celem jest przygotowanie studentów i studentek do dalszych lat studiów i danie im możliwości efektywnego uczestnictwa w kolejnych zajęciach uniwersyteckich. Podstawowym „podręcznikiem” jest tzw. PARNAS 3.1 (dostępny do pobrania ze strony Instytutu Socjologii UMK). Będziemy go bardzo dokładnie omawiać. Jest on poradnikiem dla studentów i studentek, w którym omówione są kwestie związane ze studiowaniem nauk społecznych. Odwołują się do niego również inne osoby prowadzące zajęcia, gdy proszą o przeczytanie tekstu, przygotowanie referatu, czy napisanie tekstu na zaliczenie. Jest to również ważny dokument dla wszystkich piszących prace dyplomowe. Uczestnictwo w zajęciach jest kluczowe z perspektywy dalszego studiowania, dlatego na zajęciach będą restrykcyjnie przestrzegane zasady zaliczenia (obecność, przygotowywanie zadań domowych oraz udział w opracowywaniu zadań na zajęciach, przygotowanie i wygłoszenie referatu) |
Literatura: |
PARNAS 3.1 https://www.soc.umk.pl/studia/parnas-3-1/ |
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie semestru studenci i studentki zbierają punkty na podstawie, których zostanie wystawiona ocena końcowa. 1. Obecności - za każdą obecność na zajęciach online student/ka dostaje 1 punktów. W trakcie całego kursu można zdobyć 10 punktów. 2. Przygotowanie streszczenie wybranego artykułu socjologicznego – 10 punktów. 3. Napisanie recenzji wybranego artykułu socjologicznego – 15 punktów. 4. Przygotowanie spisu literatury do referatu – 5 punktów 5. Przygotowanie i zaprezentowanie referatu– punktacja grupowa – 15 punktów. Aby uzyskać ocenę pozytywną należy zrealizować wszystkie powyższe zadania. W sumie można uzyskać 55 punktów. Ocena końca będzie zależeć od liczby zebranych punktów. Kryteria oceny: 60-69% – dostateczny 70-74% – plus dostateczny 75-85% – dobry 86-89% – plus dobry 90-100% – bardzo dobry |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Leszniewski, Anna Pokorska | |
Prowadzący grup: | Tomasz Leszniewski, Anna Pokorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Leszniewski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Leszniewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Suwada | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Suwada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.