Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2512-s1GER2L-PNJN | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego | ||
Jednostka: | Wydział Humanistyczny | ||
Grupy: |
Przedmioty II roku w semestrze letnim filologii germańskiej - studia stacjonarne I st. |
||
Punkty ECTS i inne: |
14.00
LUB
19.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | niemiecki | ||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | W sumie 330 godzin = 14 ECTS: w tym 150 godzin= 6,8 ECTS ćwiczenia, 91 godzin kontaktowych = 3,64 ECTS konsultacje (m.in. dyżury, kontakt mailowy/platforma moodle, korekta prac pisemnych), 89 godzin pracy własnej studenta = 3,56 ECTS (m.in. pisemne prace domowe, przygotowanie się do zajęć, reader) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01: ma podstawową wiedzę o języku/ językach1 danego obszaru kulturowego K_W02: zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla danego języka/ języków w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia K_W09: ma podstawową wiedzę o szeroko pojętej kulturze danego obszaru językowego (np., media, teatr, film) |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02: potrafi czytać ze zrozumieniem teksty z języka/języków danego obszaru kulturowego K_U08: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze K_U12: potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem odpowiednich metod K_U13: potrafi rozpoznać różne typy pozaliterackich wytworów kultury K_U18: ma umiejętności językowe zgodnie z wymogami poziomu B1/B2 w ramach języka/języków specjalności |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju K_K02: potrafi pracować w zespole przyjmując różne role K_K08: dzięki kompetencjom językowym jest przygotowany do sprawnego poruszania się w danym obszarze kulturowym |
||
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
||
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
||
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w ramach danego przedmiotu jest zwiększenie stopnia samodzielności studentów i stosowania w praktyce reguł gramatycznych przyswojonych w trakcie nauki. Przy czytaniu zwraca się szczególną uwagę na rozpoznawanie i rozumienie struktur wskazujących na inne zdania lub ich części. Rozszerza się zakres słownictwa. Także własne błędy studentów są elementem ćwiczeń: studenci je rozpoznają i poprawiają. |
||
Pełny opis: |
Zajęcia wzmacniają samodzielność studentów w pracy z tekstami, ćwiczą stosowanie w praktyce reguł gramatycznych przyswojonych w trakcie nauki. Przy czytaniu zwraca się szczególną uwagę na rozpoznawanie i rozumienie struktur wskazujących na inne zdania lub ich części. Ćwiczone są czytanie zorienowane na zrozumienie tekstu oral czytanie analityczne. Dyskusje problemowe, pisemne zadania domowe oraz praca nad słownictwem dominują na zajęciach w II roku studiów. Na podstawie tekstów pisanych i materiałów audiowizualnych oraz tematycznie uporządkowanemu słownictwu prowadzone są dyskusje na aktualne tematy. Także własne błędy studentów są elementem ćwiczeń: studenci je rozpoznają i poprawiają, a także poszerzają spektrum własnych środków wyrazu. Na zajęciach wykorzystywane są różne media. |
||
Literatura: |
Wybór: Apelt Mary, Wortschatz und mehr. Hueber 1999. Buscha, Anne/Linthout, Gisela, Das Oberstufenbuch Deutsch als Fremdsprache. Schubert Verlag 2005. Buscha, Joachim/Helbig, Gerhard, Deutsche Übungsgrammatik. Leipzig 1989. Clamer, Friedrich/Heilmann, Erhard G./Röller, Helmut, Übungsgrammatik für die Mittelstufe. Verlag Liebaug-Dartmann 2006. Bieler, Karl Heinz, Miteinander. Text- und Arbeitsbuch für Fortgeschrittene Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag 1987. Dallapiazza, Rosa-Maria, Tangram. Zertifikat Deutsch. Hueber Verlag 2003. Dreyer, Hilke/Schmitt, Richard, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Hueber Verlag 2000. Eppert, Franz, Material zum Konversationsunterricht. Hueber Verlag 1976. Ferenbach, M., Wörter zur Wahl. Földeak, Hans, Wörter und Sätze. Hueber Verlag 1988. Koithan, U./Schmitz, H./Sieber T./Sonntag, R., Aspekte. Langenscheidt 2007. Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Neubearbeitung, rea -Verlag für Deutsch 1996. Obowiązkową literaturę niedostępną w bibliotece UMK zapewni prowadzący zajęcia. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest: Regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (obejmujący sprawdzenie wymienionych efektów kształcenia K_W01, K_W02, K_W09, K_U02, K_U08, K_U12, K_U13, K_U18, K_K01, K_K02, K_K08) Kilka krótkich kolokwiów w semestrze (K_W01, K-W02, K_U02, K_U18, K_K01) Pisemne prace domowe (K_W01, K_W02, K_KU02, K_U08, K_U12, K_U13, K_U18, K_K01, K_K08) Rozwiązanie reader`u (K_W01, K_W02, K_W09, K_U02, K_U08, K_U12, K_U13, K_U18, K_K01) Egzamin pisemny / ustny (K_W01, K_W02, K_U02, K_U12, K_U18, K_K01). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-26 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Burdziej, Anna Mikołajewska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Burdziej, Alexander Jakovljević, Małgorzata Klentak-Zabłocka, Natalie Kosch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. | |
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-25 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chlewicka, Tomasz Waszak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Burdziej, Katarzyna Chlewicka, Alexander Jakovljević, Natalie Kosch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. | |
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Burdziej, Tomasz Waszak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Burdziej, Alexander Jakovljević, Katarzyna Norkowska, Emilia Pankanin, Tadeusz Skwara | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. | |
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Burdziej, Tomasz Waszak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Burdziej, Katarzyna Chlewicka, Alexander Jakovljević, Yvonne Kaisinger, Emilia Pankanin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. | |
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.