Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Social Communication

General data

Course ID: 2751-BN-S1-1-KS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0319) Social and behavioural sciences, not elsewhere classified The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Social Communication
Name in Polish: Komunikacja społeczna
Organizational unit: Faculty of Political and Security Sciences
Course groups: (in Polish) Bezpieczeństwo narodowe - I stopna - 1 rok - studia stacjonarne - sem. zim
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Całkowity nakład pracy: 90 godzin w tym:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30 h;

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 45 h;

Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 15h.


Total student workload:

(in Polish) W1: student rozpoznaje sygnały niewerbalne

W2:student opisuje i wyjaśnia heurystyki ludzkiego myślenia według Roberta Caldiniego.

W3:student definiuje czym jest postawa oraz dysonans poznawczy

W4: student wyjaśnia na czym polega dysonans poznawczy.


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) U1:student rozpoznaje i klasyfikuje mechanizmy wpływu społecznego;

U2: student potrafi budować komunikaty asertywne;

U3: student potrafi przygotować i przeprowadzić wystąpienie publiczne.

U4: student potrafi właściwie konstruować pytania oraz stosować parafrazę, w kontekście celu prowadzonej komunikacji.

Learning outcomes - skills:

(in Polish) K1: Student potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem w zakresie przekazywania własnej wiedzy;

K2: Student samodzielnie uzupełnia i doskonali wiedzę i umiejętności.


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K1: Student potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem w zakresie przekazywania własnej wiedzy;

K2: Student samodzielnie uzupełnia i doskonali wiedzę i umiejętności


Observation/demonstration teaching methods:

- display

Expository teaching methods:

- description
- discussion
- participatory lecture

Exploratory teaching methods:

- practical

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest:

przekazanie podstawowej wiedzy na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej;

kształtowanie postaw i zachowań asertywnych;

wypracowanie podstawowych umiejętności komunikacyjnych (werbalnych i niewerbalnych);

nabycie lub podniesienie przez słuchaczy umiejętności właściwej autoprezentacji.

Full description: (in Polish)

Zajęcia wprowadzające.

Komunikacja niewerbalna.

Sztuka wykrywania kłamstwa.

Podstawy komunikacji werbalnej.

Dysonans poznawczy.

Heurystyki ludzkiego myślenia i poznanie społeczne.

Podstawy perswazja

Asertywność w komunikacji.

Wystąpienia publiczne.

Symulacja wystąpienia

Bibliography: (in Polish)

Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997

Batko A., Język perswazji, czyli neurolingwistyka wywierania wpływu, Warszawa 2002

Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2004

Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999

Doliński D., Psychologia wpływu społecznego, Wrocław 2000

Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie, Warszawa 2003

Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menadżera, Warszawa 2000.

Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2003

Kochan M., Pojedynek na słowa, Kraków 2005

Pease A., Mowa ciała, Kielce 2001

Witkowski T., Psychomanipulacje, Unus 2000

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Pisemne kolokwium – W1, W2, W3, W4 U1,U2, K1,K2.

Prezentacja (publiczne wystąpienie)– U3.

Pisemne kolokwium stanowi 80% wagi oceny. Publiczne wystąpienie stanowi 20% wagi oceny.

Kryteria oceny:

<55% - ocena niedostateczna

55%-65% - ocena dostateczna

>65%-69% - ocena dostateczna plus

70%-80% - ocena dobra

>80%-85%- ocena dobra plus

>85%-100% - ocena bardzo dobra

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Marcin Kleinowski
Group instructors: Marcin Kleinowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)