Kultura popularna [2051-DZ-S2-2-KP]
Semestr zimowy 2018/19
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura popularna [2051-DZ-S2-2-KP] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/19 [2018/19Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 33 |
Prowadzący: | Marcin Lisiecki |
Literatura: |
Przypisana do poszczególnych zajęć. |
Zakres tematów: |
Lista tematów: 1. Zajęcia wprowadzające 2. Zrozumieć kulturę popularną Fiske John. 2010. Zrozumieć kulturę popularną. Kraków: WUJ, s. 23-106. 3. Bogactwo tekstów kultury Fiske John. 2010. Zrozumieć kulturę popularną. Kraków: WUJ, s. 107-200. 4. Ideologie muzyki popularnej Jeziński Marek. 2011. Muzyka popularna jako wehikuł ideologiczny. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, s. 47-94. 5. Ukryte struktury filmu popularnego Storey John. 2003. Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Kraków: WUJ, s. 55-72. 6. Kultura cyfrowa i hegemonia mediów społecznościowych boyd danah. 2015. Social Media: A Phenomenon to be Analyzed. Social Media + Society, April-June, p. 1–2. Couldry Nick, van Dijck José. 2015. Researching Social Media as if the Social Mattered. Social Media + Society, July-December 2015, p. 1-7. Zuckerberg Mark. 2017. Building Global Community. https://www.facebook.com/notes/mark-zuckerberg/building-global-community/10103508221158471/ 7. Bunt, protest, opór Krajewski Marek. 2010. Dyskretna niezgoda. Opór i kultura materialna. „Kultura współczesna” 2/2010, s. 35-50. Sowa Jan. 2010. Co jest wywrotowe? Prus w Audi, Marks w telewizji. „Kultura współczesna” 2/2010, s. 11-23. 8. Mody w popkulturach Raciniewska Alicja. 2012. Moda etyczna. Paradoksy nowego trendu. "Kultura współczesna" 3/2012, s. 138-151. Szlendak Tomasz, Pietrowicz Krzysztof. 2007. Moda, wolność i kultura konsumpcji, [w:] T. Szlendak, K. Pietrowicz (red.), Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji. Wrocław 2007, s. 7-26. 9. Hipsterzy Jeziński Marek, Wojtkowski Łukasz. 2017. Hipsterzy jako post-wspólnota cyfrowa. Uwagi o post-subkulturowym internetowym folklorze. "Przegląd Kulturoznawczy" (w druku). Schiermer Bjorn. 2014. Late-modern hipsters: New tendencies in popular culture. „Acta Sociologica”, Vol. 57(2) 167–181. http://www.businessinsider.com/lumbersexuality-and-its-roots-2014-12 10. Konsumuję więc jestem Paterson Mark. 2009. Consumption and Everyday Life. London: Routledge, p. 10-57. 11. Od food porn do foodie Gad Mohsen, Marwa. 2016. Foodies in the UK: A Sense of Self, Connection and Belonging Beyond the Passion? In: Academy of Marketing Science Annual Conference, 18th-20th May, 2016, Walt Disney World, Lake Buena Vista, Florida. http://eprints.worc.ac.uk/4305/1/Foodies%20in%20the%20UK%20-%20AMS%202016%20-%20Camera-ready%20paper.pdf Poole Steven. 2012. Let's start the foodie backlash. 'The Guardian' https://www.theguardian.com/books/2012/sep/28/lets-start-foodie-backlash 12. Polska popkultura narodowa - JP2, Polska Walcząca i żołnierze wyklęci... http://wyborcza.pl/duzyformat/1,127290,19504307,dziary-narodowe-polska-z-tatuazy-patriotow.html http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,142076,19151273,odziez-patriotyczna-robi-furore-nosze-by-pokazac-kim-jestem.html http://wyborcza.pl/7,75968,20970461,odziez-niepodlegla.html 13-15. Prezentacja i dyskusja projektów |
Metody dydaktyczne: |
pokaz opis metoda problemowa metoda oksfordzka studium przypadku |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę ostateczną składają się dwa składniki: 1. Aktywność (12 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, czyli zabieranie ważnego głosu w dyskusji; 2. Projekt (20 punktów): w ramach kilkuosobowych grup przygotujecie Państwo projekty badawcze, których tematy uzgodnimy. Projekty będą prezentowane od 13 do 15 zajęć. Poza prezentacją projektów, czyli tym, co mówicie, jak mówicie i o czym mówicie, oceniał będę również teksty, które przygotujecie na podstawie badań. Prezentacje mają trwać 15-20 minut. Tekst musi liczyć co najmniej 4 tysiące słów (licząc bez bibliografii), zachowując rozmiar czcionki 12, interlinię 1,5. punktacja do 50% - 2 od 51% - 3 od 61% - 3,5 od 71% - 4 od 81% - 4,5 od 91% - 5 |
Uwagi: |
Dr M. Lisiecki - gr 1 - DZ - st.II - rok 2 - stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.