Wiedza o Unii Europejskiej [2403-105-PRSs1]
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wiedza o Unii Europejskiej [2403-105-PRSs1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 15:00 - 16:30
sala 395 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Rafał Willa |
Literatura: |
Przykładowa literatura: - J. Barcik, A. Wentkowska, Prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2014. - J. Barcz (red.), Polityki Unii Europejskiej: polityki społeczne. Aspekty prawne, Warszawa 2010. - B. Góralczyk (red.), European Union on the global scene: United or Irrelevant?, Warszawa 2015. - T.G. Grosse, Pokryzysowa Europa. Dylematy Unii Europejskiej, Warszawa 2018. - A. Jurkowska, T. Skoczny (red.), Polityki Unii Europejskiej: Polityki sektorów infrastrukturalnych. Aspekty prawne, Warszawa 2010. - T. Kubin, M. Stolarczyk (red.), Kryzysy w Unii Europejskiej w drugiej dekadzie XXI wieku. Uwarunkowania - przebieg - implikacje, Katowice 2018. - J. McCormick, Zrozumieć Unię Europejską, Warszawa 2010. - M. Olszewski, Wybrane zagadnienia integracji europejskiej, Radom 2011. - M. Poboży (red.), Polityki sektorowe Unii Europejskiej, Warszawa 2010. - W. Stankowski (red.), Europeistyka. Leksykon, Warszawa 2011. - M. Świstak, J.W. Tkaczyński (red.), Wybrane polityki publiczne Unii Europejskiej. Stan i perspektywy, Kraków 2015. - K.A. Wojtaszczyk (red.), Integracja europejska, Warszawa 2011. - portal Unii Europejskiej, Obszary działalności UE, http://europa.eu/pol/index_pl.htm Dopuszcza się, a nawet zaleca, poszukiwanie innych źródeł (książek, artykułów, tekstów internetowych) dotyczących polityk szczegółowych. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne i wprowadzające (45 minut) 2. Instytucje i system decyzyjny UE 3. Kluczowe zasady prawa UE 4. Członkostwo w UE / wyjście z UE 5. Fundusze UE 6. Człowiek i jego otoczenie a polityki UE (m.in.. ochrona środowiska) 7. Prawa człowieka, pomoc humanitarna, polityka społeczna i edukacyjna UE 8. Problemy wewnętrzne UE (m.in. migracje, Brexit, kryzys praworządności) |
Metody dydaktyczne: |
- dyskusja problemowa moderowana przez Prowadzącego (ocena ciągła); - pisemny test końcowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
WYMAGANIA: Stopień końcowy z konwersatorium będzie wypadkową 1) obecności na zajęciach, 2) aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz 3) sukcesu na teście końcowym. 1. Obecność Dopuszczalny limit nieusprawiedliwionych nieobecności: 1. Ponadliczbowe nieobecności = konieczność ustnego zaliczenia tematu zajęć na dyżurze Prowadzącego (limit: 2-3). 4 nieobecności (i więcej) = ocena niedostateczna. 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach Studenci powinni przygotowywać się do zajęć i aktywnie w nich uczestniczyć, przez co należy rozumieć możliwie częste merytoryczne zabieranie głosu w dyskusjach. Może się to okazać niezwykle ważne przy wystawianiu ocen końcowych z kursu, ponieważ: minimum 3 aktywności = ocena końcowa podwyższona o pół stopnia (warunek: ocena pozytywna z testu). minimum 6 aktywności = zwolnienie z testu końcowego z oceną bardzo dobrą 3. Test końcowy Po spełnieniu powyższych warunków studenci dopuszczeni zostaną do pisania testu końcowego. Test ten składać się będzie z 25 zamkniętych pytań jednokrotnego wyboru. Prowadzący nie przewiduje jakichkolwiek punktów ujemnych za udzielanie błędnych odpowiedzi, w związku z tym, gdy dojdzie do sytuacji, że ktoś czegoś nie wie, warto będzie „strzelać” - może się uda… Warunkiem podstawowym zaliczenia testu będzie uzyskanie minimum 13 punktów. 1 pytanie = 1 punkt Niepowodzenie na teście = „dwója” z konwersatorium (bez wyjątków!!!) Przybycie na wyznaczony termin pisania testu końcowego jest obowiązkowe - nie można samemu decydować, kiedy pisać! Jeżeli bez konsultacji z Prowadzącym Student/-ka nie przyjdzie na test = ocena niedostateczna w pierwszym terminie. |
Uwagi: |
praca socjalna I rok I stopnia- st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.