Fundusze i programy pomocowe [2751-SM-S1-2-AP-FiPP]
Semestr letni 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fundusze i programy pomocowe [2751-SM-S1-2-AP-FiPP] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Rafał Willa |
Literatura: |
Przykładowa literatura: - Dudek Mieczysław (red.), Polityka regionalna Unii Europejskiej : teoria i praktyka, Zielona Góra 2007. - Głąbicka Katarzyna, Grewiński Mirosław, Europejska polityka regionalna, Warszawa 2003. - Jakubowska Patrycja, Kukliński Antoni, Żuber Piotr (red.), Problematyka przyszłości regionów. W poszukiwaniu nowego paradygmatu, Warszawa 2008. - Kokocińska Katarzyna, Polityka regionalna w Polsce i w Unii Europejskiej, Poznań 2009. - Kukuła Artur J. (red.), Cohesion policy and development of the European Union's regions in the perspective of 2020, Lublin 2015. - Pastuszka Sławomir, Polityka regionalna Unii Europejskiej – cele, narzędzia, efekty, Warszawa 2012. - Szymańska Anna, Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Warszawa 2008. - Tkaczyński Jan W., Willa Rafał, Świstak Marek, Fundusze Unii Europejskiej. Cele – Działania – Środki, Kraków 2008. - Tkaczyński Jan W., Willa Rafał, Świstak Marek, Leksykon funduszy Unii Europejskiej, Warszawa 2009. - Tkaczyński Jan W., Świstak Marek, Sztorc Elżbieta, Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011. - strony internetowe Komisji Europejskiej oraz właściwych ministerstw. - rozporządzenia unijne ustanawiające poszczególne fundusze i programy pomocowe. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjno-administracyjne 2. Polityka spójności UE - geneza, ewolucja, stan obecny 3. Zasady pomocy finansowej UE 4. Fundusze strukturalne 2014-2020 5. Fundusz Spójności 6. Fundusze rolne 7. Fundusze tematyczne Unii Europejskiej 8. Możliwości finansowania przez UE w ramach przestrzeni wolności, sprawiedliwości i bezpieczeństwa 9. Fundusze i programy dla państw trzecich 10. Fundusze Europejskiego Obszaru Gospodarczego 11. Programy finansowe UE (1) 12. Programy finansowe UE (2) 13. Programowanie rozwoju regionalnego w Polsce w latach 2014-2020 14. Programy Operacyjne w Polsce w latach 2014-2020 15. Test |
Metody dydaktyczne: |
W związku z pandemią: - prezentacje multimedialne z notatkami, - elementy dyskusji - praca pisemna - komentarz prowadzącego - test końcowy |
Metody i kryteria oceniania: |
W związku z pandemią na ocenę końcową składać będą się: 1) "obecności" na zajęciach, 2) przygotowanie prezentacji i notatek do wybranego tematu, 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach (przesyłanie uwag do prezentacji wykonanych przez pozostałych członków grupy oraz przesyłanie odpowiedzi na pytania prowadzącego), a także 4) test końcowy. 1. Obecność Dopuszczalny limit nieusprawiedliwionych nieobecności: 2. Ponadliczbowe nieobecności = konieczność dostarczenia wymaganych materiałów - po wcześniejszym uzgodnieniu - w późniejszym terminie (3, 4 i 5 nieobecność). 6 nieobecności (i więcej) = automatycznie ocena niedostateczna. Przez obecność należy rozumieć: a) albo przesłanie prezentacji z notatkami (gdy wypada dany temat), albo b) uwag do cudzych prezentacji i odpowiedzi na pytania prowadzącego. 2. Prezentacja W toku zajęć każda osoba przygotuje prezentację (max 15 minut) dotyczącą wybranego (przez siebie) tematu z zakresu podanego przez prowadzącego, wraz z notatkami. Powinna ona być dziełem własnego autorstwa opierającym się o fachową literaturę. Po zapoznaniu się z nią prowadzący musi mieć bowiem wrażenie, że konkretna osoba przemyślała wszystko i potrafiła ciekawie temat zaprezentować. Będzie to także materiał, który poddany potem zostanie krytycznej analizie dokonanej przez grupę i prowadzącego (uwagi). Prezentacje dostarczyć należy do wszystkich uczestników grupy w wyznaczonym terminie - wszelkie inne sytuacje należy konsultować z prowadzącym. Jej dostarczenie wraz z notatkami jest równoznaczne z aktywną obecnością na zajęciach. Uwaga: 3 najciekawsze, zdaniem Prowadzącego, prezentacje = ocena końcowa podwyższona o jeden stopień. 3. Aktywne uczestnictwo w zajęciach Studenci powinni aktywnie uczestniczyć w zajęciach, przez co należy rozumieć systematyczne przesyłanie, w wyznaczonym do tego czasie, plików z uwagami do cudzych prezentacji/notatek, a także plików z odpowiedziami na pytania, uprzednio przygotowane przez prowadzącego. 3 osoby uzyskają bonus za najbardziej wartościowe odpowiedzi na pytania: ocena końcowa podwyższona o 1 stopień. 4. Po spełnieniu powyższych warunków Studenci dopuszczeni zostaną do testu końcowego. Przybierze on formę: testu pisemnego jednokrotnego wyboru, i odbędzie się na platformie Moodle w uzgodnionym z grupą terminie. Warunkiem podstawowym zaliczenia testu będzie uzyskanie minimum 12 z 25 punktów. 1 pytanie = 1 punkt, bez punktów ujemnych. Niepowodzenie na teście = ocena niedostateczna z konwersatorium (bez wyjątków!!!) Jeżeli bez konsultacji z prowadzącym Student nie podejdzie do testu w wyznaczonym terminie = ocena niedostateczna w pierwszym terminie. |
Uwagi: |
Dr R. Willa - konw. gr 1 - SM - 2 rok - spec. AP w UE - stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.