Specjalizacja (językoznawcza) [2513-s2ROM1Z-SPECJ]
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Specjalizacja (językoznawcza) [2513-s2ROM1Z-SPECJ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Patrycja Bobowska-Nastarzewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura spośród : T Milewski, Językoznawstwo, 1967, PWN, Warszawa. I. Bobrowski, 1998, Zaproszenie do językoznawstwa, Instytut Języka Polskiego PAN, Kraków. R. Grzegorczykowa, 2001, Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. R. Grzegorczykowa, 2007, Wstęp do językoznawstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. A. Heinz, 1978, Dzieje językoznawstwa w zarysie, PWN, Warszawa. Lakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, przekł. T. P. Krzeszowski, Warszawa 1988. J. Lyons, Semantyka, t.1, PWN, Warszawa. E. Łuczyński, J. Maćkiewicz, 2002, Językoznawstwo ogólne. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. M.-A. Paveau, G.-É. Sarfati, 2009, Wielkie teorie językoznawcze. Od językoznawstwa historyczno-porównawczego do pragmatyki, FLAIR, Kraków. E. Tabakowksa (red.), 2001, Kognitywne podstawy języka i językoznawstwa, UNIVERSITAS, Kraków. A. Wierzbicka, 1967, O języku dla wszystkich, Warszawa. A. Wierzbicka, 2006, Semantyka. Jednostki elementarne i uniwersalne, Lublin. J. Wierzchowski, 1980, Semantyka językoznawcza, PWN, Warszawa. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematów spośród: Semantyka strukturalna Semantyka generatywna Semantyka kognitywna Semantyka w lingwistyce kulturowej Zastosowanie semantyki w gramatyce opisowej, dydaktyce, leksykografii, traduktologii Analiza kontrastywna (na przykładzie języków francuskiego i polskiego) oparta na analizie semantyczej Przekład specjalistyczny Dyskurs filozoficzny i polityczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Podające, poszukujące |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności nieusprawiedliwione). 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach świadczące o znajomości obligatoryjnej literatury przedmiotu i bieżącym przygotowywaniu się do zajęć. 3. Indywidualna prezentacja na zapropnowane tematy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, filologia romańska s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.