Seminarium magisterskie 1100-12-F21-0-SemMgr
Semestr letni 2020/21
Seminarium,
grupa nr 9
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium magisterskie 1100-12-F21-0-SemMgr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr letni 2020/21 (2020/21L)
(w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
każda środa, 8:00 - 9:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Goldmann | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura zwarta i artykuły dostosowane do danego tematu pracy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka pracy magisterskiej jest dobrana do zainteresowań i preferencji studenta. Część praktyczna może być oparta na danych finansowych ogólnie dostępnych (GPW, New Connect itp.), badaniu ankietowym czy case study. Tematyka powinna mieścić się w zakresie rachunkowości zarządczej, rachunkowości finansowej, analizy finansowej, zarządzania płynnością finansową, zarządzania rentownością. e-commerce, e-marketingu itp. Poniżej zostały przedstawione ogólne obszary tematyczne: 1. Analiza finansowa: tematy w zakresie wykorzystania analizy finansowej do podejmowania decyzji operacyjnych i/lub strategicznych w przedsiębiorstwie oraz zagadnienia związane z wykorzystaniem danych finansowych przedsiębiorstw w metodach ekonometrycznych 2. Mierniki finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw/e-przedsiębiorstw 3. Zarządzanie płynnością finansową - można wybrać np. jeden obszar w zakresie zarządzania kapitałem pracującym/należnościami/zapasami/zobowiązaniami 4. Zarządzanie rentownością - można np. wykorzystać analizę sektorową. 5. Rewizja sprawozdań finansowych 6. Rachunek kosztów (różne rodzaje, wdrażanie, wykorzystanie) 7. Rachunkowość zarządcza (różne aspekty) 8. Controlling (rodzaje, wdrażanie, analiza) 9. Rachunkowość finansowa i rachunkowość podatkowa (różne aspekty), ale również tematyka z zakresu polityki amortyzacyjnej 10. Wycena przedsiębiorstw i e-przedsiębiorstw 11. Tworzenie wartości przedsiębiorstw i e-przedsiębiorstw 12. Tworzenie wartości projektów, serwisów, platform internetowych 13. Wycena, tworzenie marki i zarządzanie marką 14. E-commerce, e-marketing itp 15. Analiza dyskryminacyjna |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania grupowe seminaryjne dotyczące merytorycznych i formalnych zasad przygotowania pracy. Spotkania indywidualne seminaryjne dotyczące wyboru tematu pracy magisterskiej. Spotkania indywidualne seminaryjne dotyczące pracy nad wybranym tematem pracy magisterskiej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa - dr K. Goldmann |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.