Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

MA seminar [2510-f2ENG2W-MA] Semestr zimowy 2020/21
Seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: MA seminar [2510-f2ENG2W-MA]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Więckowska
Literatura: (tylko po angielsku)

Seminar discussion – selected texts (available on the Moodle platform: https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=658)

Andrews, Tara L., 2013, “The Third Way. Philology and Critical Edition in the Digital Age.” Variants 10.

Benton, Megan L., 2007, “The Book as Art.” A Companion to the History of the Book.

Fischer, Franz. 2013 “All texts are equal, but... Textual Plurality and the Critical Text in Digital Scholarly Editions.” Variants 10.

Genette, Gérard, 2001 (translation) Paratexts: Thresholds of Interpretation [excerpts]. Cambridge University Press.

Howard-Hill, T. H., 2007, “Why Bibliography Matters.” A Companion to the History of the Book.

Sutherland, Kathryn, 2013, “Editorial approaches to literature and culture: “Anglo-American Editorial Theory.” The Cambridge Companion to Textual Scholarship.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

Suggested course arrangement:

• Course requirements and assessment procedures

• Editorial approaches to literature and culture: “Anglo-American Editorial Theory” by Kathryn Sutherland

• “Why Bibliography Matters” by T. H. Howard-Hill

• Paratext – excerpts from Paratexts: Thresholds of Interpretation by Gérard Genette

• “The Book as Art” by Megan L. Benton

• Presentations 1*, followed by discussion

• Presentations 2*, followed by discussion

• Presentations 3*, followed by discussion

• Presentations 4*, followed by discussion

• “All texts are equal, but... Textual Plurality and the Critical Text in Digital Scholarly Editions” by Franz Fischer

• “The Third Way. Philology and Critical Edition in the Digital Age” by Tara L. Andrews

• Revision class

• Final assignment – a quiz

• Feedback (two classes)

* Students selected different editions of the same work and discuss their their paratextual features, paying attention to peritextual and epitextual details.

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

Individual and group tutorials via MS Teams, Moodle and e-mail.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- quiz (30%) - W1, W2

- presentation (20% ) - U3

- involvement in seminar discussion (10%) – K1

- MA passage submission (chapter 2) (40%) – U1, U2

Assessment criteria:

fail – 0 – 59%

satisfactory - 60 – 69%

satisfactory plus - 70 – 75%

good - 76 – 85%

good plus - 86 – 90%

very good - 91 – 100%

Uwagi:

K. Więckowska - II rok, filologia angielska s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)