Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

MA seminar 2510-f2ENG2W-MA
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot MA seminar 2510-f2ENG2W-MA
Zajęcia Semestr zimowy 2020/21 (2020/21Z) (w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań:
2021-01-28 11:30 : 13:00 sala
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Więckowska
Literatura: (tylko po angielsku)

Seminar discussion – selected texts (available on the Moodle platform: https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=658)

Andrews, Tara L., 2013, “The Third Way. Philology and Critical Edition in the Digital Age.” Variants 10.

Benton, Megan L., 2007, “The Book as Art.” A Companion to the History of the Book.

Fischer, Franz. 2013 “All texts are equal, but... Textual Plurality and the Critical Text in Digital Scholarly Editions.” Variants 10.

Genette, Gérard, 2001 (translation) Paratexts: Thresholds of Interpretation [excerpts]. Cambridge University Press.

Howard-Hill, T. H., 2007, “Why Bibliography Matters.” A Companion to the History of the Book.

Sutherland, Kathryn, 2013, “Editorial approaches to literature and culture: “Anglo-American Editorial Theory.” The Cambridge Companion to Textual Scholarship.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

Suggested course arrangement:

• Course requirements and assessment procedures

• Editorial approaches to literature and culture: “Anglo-American Editorial Theory” by Kathryn Sutherland

• “Why Bibliography Matters” by T. H. Howard-Hill

• Paratext – excerpts from Paratexts: Thresholds of Interpretation by Gérard Genette

• “The Book as Art” by Megan L. Benton

• Presentations 1*, followed by discussion

• Presentations 2*, followed by discussion

• Presentations 3*, followed by discussion

• Presentations 4*, followed by discussion

• “All texts are equal, but... Textual Plurality and the Critical Text in Digital Scholarly Editions” by Franz Fischer

• “The Third Way. Philology and Critical Edition in the Digital Age” by Tara L. Andrews

• Revision class

• Final assignment – a quiz

• Feedback (two classes)

* Students selected different editions of the same work and discuss their their paratextual features, paying attention to peritextual and epitextual details.

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

Individual and group tutorials via MS Teams, Moodle and e-mail.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- quiz (30%) - W1, W2

- presentation (20% ) - U3

- involvement in seminar discussion (10%) – K1

- MA passage submission (chapter 2) (40%) – U1, U2

Assessment criteria:

fail – 0 – 59%

satisfactory - 60 – 69%

satisfactory plus - 70 – 75%

good - 76 – 85%

good plus - 86 – 90%

very good - 91 – 100%

Uwagi:

K. Więckowska - II rok, filologia angielska s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.