Zawodowe warsztaty antropologiczne: Animacja kultury / Praca w organizacjach pozarządowych [2525-s1ETN1L-ZWA-A/P]
Semestr letni 2020/21
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zawodowe warsztaty antropologiczne: Animacja kultury / Praca w organizacjach pozarządowych [2525-s1ETN1L-ZWA-A/P] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Renata Lesner-Szwarc | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Białek M. (red.), DLA Animacja kultury Metody/Działania/Inspiracje, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę", Warszawa 2005; Burakowska K., O animacji kulturalnej i animatorach. Refleksje praktyka (głos w dyskusji), (w:) J. Żebrowski (red.), Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza w środowiskach lokalnych, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk 2003. G. Godlewski i in. (red.), Animacja kultury. Doświadczenie i przyszłość, Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2002. http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/finansowanie-i-mecenat/programy-ministra/programy-mkidn-2019/kultura-ludowa-i-tradycyjna.php https://etnograficzna.pl/ https://etnoprojekt.pl/ http://www.platformakultury.pl/index.php?module=search&tag=kultura%20ludowa http://e-globalna.edu.pl/ http://e.org.pl/publikacje/dla.pdf https://www.tak.torun.pl/mikrowsparcie/program http://www.orbitorun.pl/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W ramach zajęć uczestnicy poznają czym jest animacja kultury. Poprzez przygotowanie i realizację własnych projektów dla społeczności lokalnych uczą się praktycznych umiejętności niezbędnych dla pracy animatora. Poznają czym jest projekt i jego struktura. Poprzez kolejne spotkania poznają następujące zagadnienia: - etnolog/antropolog kultury jako animator - czym są etnoprojekty; poznanie konkursów grantowych na realizację działań z zakresu upowszechniania etnologii, promocji tradycji, twórczości ludowej, edukacji etnologicznej i kulturowej itd. - projekt z zakresu animacji kultury skrojony na miarę (jak uniknąć „grantozy”; definiowanie celów i zakresu projektu; przygotowanie wniosku projektowego; harmonogramowanie) - nie taki budżet straszny jak go malują - umiejętne zarządzanie projektami (organizacja procesu zarządzania, budowanie zespołu projektowego, organizacja zadań, rozwiązywanie konfliktów, motywacja). Zajęcia mają charakter praktyczny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia będą prowadzone synchronicznie. Metody dydaktyczne: - praca w grupie; metoda facylitacji - dyskusje, burze mózgu - prezentacje - praktyczne wykonywanie zadań Metody dydaktyczne podające: - pogadanka - wykład konwersatoryjny Metody zdalne: - wideo spotkania typy webinar; MS Teams - praca koncepcyjna, tworzenie projektów - prezentacje online - praca nad zagadnieniami z wykorzystaniem programów Trello lub Asana |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa zależy od trzech czynników: opracowania etnologicznego projektu z animacji kultury w formie online, aktywności i obecności na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, etnologia-antropologia kulturowa s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.