Seminarium licencjackie [2512-s1GER3Z-SL]
Semestr zimowy 2021/22
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [2512-s1GER3Z-SL] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Chlewicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bode, Dietrich (Hg.), Deutsche Naturlyrik. Eine Auswahl, Stuttgart 2012 Felsner, Kristin/Helbig, Holger/Manz, Therese, Arbeitsbuch Lyrik, Berlin 2012 (wersja online dostępna po zalogowaniu do biblioteki uniwersyteckiej UMK) Gelfert, Hans-Dieter, Wie interpretiert man ein Gedicht?, Stuttgart 1990 Gnüg, Hiltrud (Hg.), Interpretationen. Moderne deutsche Naturlyrik, Stuttgart 2016 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest fenomenowi literackiemu określanemu w literaturze niemieckiej mianem Naturlyrik oznaczającym poezję, w której głównym punktem odniesienia jest szeroko rozumiana natura. Na seminarium zajmiemy się kompleksową analizą i interpretacją wierszy powstałych na przestrzeni ostatnich 300 lat (autorstwa m. in. Goethego. Brentano, Rilke, Benna, Brechta, Bachmann czy Grünbeina) kładąc nacisk na kontekst historycznoliteracki (wiersze powstałe w czasie epoki burzy i naporu znacznie różnią się liryki ekspresjonistycznej czy też poezji współczesnej). Jednym z najważniejszych zadań realizowanych podczas zajęć będzie możliwie szerokie wprowadzenie do analizy liryki, dzięki któremu uczestniczki i uczestnicy zajęć zdobędą instrumentarium metodyczne pozwalające na samodzielną pracę z tekstem. Seminarium ma przygotować do napisania pracy licencjackiej, która będzie analizą i interpretacją porównawczą kilku tekstów (wierszy) jednej/jednego lub kilku autorek/autorów opartą o wybrany aspekt porównawczy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca w grupach, wspólna lektura wybranych partii tekstu, prezentacja, prezentacja materiałów audiowizualnych. W przypadku zajęć zdalnych seminarium zostanie przeniesione na platformę Microsoft Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie I semestru: przygotowanie do zajęć (lektura tekstów w domu, przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych); aktywne uczestnictwo w zajęciach (udział w dyskusjach, przygotowanie krótkich wypowiedzi ustnych); prezentacja założeń i struktury pracy licencjackiej w formie konspektu Zaliczenie II semestru: prezentacja poszczególnych rozdziałów pracy, udział w konsultacjach indywidualnych, przedłożenie gotowej pracy licencjackiej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
K. Chlewicka - III rok, filologia germańska s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.