Nieinwazyjne metody neuroterapii [2404-P-5-NP-NMN]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Nieinwazyjne metody neuroterapii [2404-P-5-NP-NMN] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 18:30 - 20:00
sala S.124 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Rafał Milner |
Literatura: |
- Thompson, M., & Thompson, L. (2012). Neurofeedback: Wprowadzenie do podstawowych koncepcji psychofizjologii stosowanej. Biomed Neurotechnologie. - Coben, R., & Evans, J. R. (2011). Neurofeedback and Neuromodulation Techniques and Applications. Elsevier/Academic Press. - Demos, J. N. (2005). Getting started with neurofeedback. WW Norton & Company. - Kadosh, R. C. (2014). The stimulated brain: Cognitive enhancement using non-invasive brain stimulation. Elsevier. |
Zakres tematów: |
1. Metoda Neurofeedback - zasada działania i ogólna prezentacja metody - metoda neurofeedback`u pasmowego - pokaz wykonanie badania diagnostycznego oraz jego interpretacja - ćwiczenia w grupach - wykonywanie badań diagnostycznych u każdej osoby i przygotowanie protokołu diagnostycznego - prezentacja treningu z wykorzystaniem metody pasmowego treningu Neurofeedback - ćwiczenia w grupach - wykonywanie treningów na podstawie przygotowanych wcześniej indywidualnych protokołów - metoda neurofeedback wolnych potencjałów korowych - zasada działania i omówienie metody 2. Metoda przezczaszkowej stymulacji prądem (tCS) - zasada działania i prezentacja metody - pokaz przygotowania protokołu stymulacji - pokaz przykładowej stymulacji metodą tCS - wykonywanie pozorowanych stymulacji w grupach ćwiczeniowych 3. Metoda przezczaszkowej stymulacji magnetycznej - zasada działania, pokaz aparatury i omówienie metody 4. Stymulacja nerwu błędnego - zasada działania i omówienie metody 5. Stymulacja audio-wizualna - zasada działania i omówienie metody |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: - wykład informacyjny (konwencjonalny) - wykład konwersatoryjny Metody eksponujące: - pokaz |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach test sprawdzający - 20 opisowych pytań z minimalnym 50% progiem koniecznym do zaliczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.