Praktyczna nauka języka rosyjskiego [2514-s1ROS1L-PNJR]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego [2514-s1ROS1L-PNJR] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Kamila Sadowska-Krahl |
Literatura: |
Чернышов С., Чернышова А., Поехали!, ч. 1.1, Санкт-Петербург 2019. Чернышов С., Чернышова А., Поехали!, ч. 1.2, Санкт-Петербург 2019. Эсмантова Т., Русский язык: 5 элеметов (уровень А1), Санкт-Петербург 2008. Эсмантова Т., Русский язык: 5 элеметов (уровень А2), Санкт-Петербург 2009. Одинцова И.В., Что вы сказали?, Санкт-Петербург 2013. Милованова И.С., Фонетические игры и упражнения, Москва 2000. Чакмишян К., Русский язык: игры и задания, Реканати. Wrzesińska A., От А до Я, cz. 1, 2016 Wrzesińska A., От А до Я, cz. 2, 2015 Материалы из Интернета и других источников, адаптированные для работы на занятиях, аудио- и видеозаписи. |
Zakres tematów: |
W zakresie leksyki: 1. Nauka na uniwersytecie/Учёба в университете 2. Środki łączności/Различные средства связи 3. Człowiek, czas wolny hobby/Человек и его свободное время, увлечения, хобби 4. Przyjaciele i znajomi/Друзья и знакомые Wyrażenia z dziedziny rosyjskiej etykiety językowej: 1. Zawieranie znajomości – bezpośredniej i za pośrednictwem osób trzecich, przedstawiania się; 2. Zwracanie się do osób starszych, nieznajomych, rówieśników itd.; 3. Powitanie, pożegnanie; 4. Wyrażanie prośby, pragnienia (np. w sklepie, na poczcie, w stołówce); 5. Wyrażanie podziękowań; 6. Wyrażanie przeprosin; 7. Wyrażanie pozdrowień, życzeń; 5. Wyrażanie pochwały, aprobaty, rekomendacji (np. przeczytania książki, obejrzenia filmu). W zakresie gramatyki rosyjskiej: 1. Określanie stosunków przestrzennych; 2. Wyrażanie posiadania, istnienia, przynależności; 3. Wyrażanie modalności. |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczeniowa, podająca (objaśnienie, pogadanka, wykład informacyjny), aktywizująca (gry dydaktyczne, metoda inscenizacji, burza mózgów) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegają prace kontrolne (sprawdziany pisemne i ustne), bieżące przygotowanie do zajęć, regularny udział i aktywność, prace domowe. Ocena jest wystawiana na ostatnich zajęciach w semestrze. Nauczanie zdalne W trakcie trwania zajęć, prac pisemnych, zaliczeń w formie zdalnej student musi pozostać w zasięgu włączonej kamery. Próg zaliczeniowy dla wszystkich prac pisemnych: 60%. Egzamin składa się z dwóch części: ustnej i pisemnej. Część pisemna – test leksykalno-gramatyczny z elementami ortografii (150 p.). Warunkiem przystąpienia do części ustnej egzaminu jest otrzymanie z części pisemnej nie mniej niż 90 p. (60% od 150; jeżeli wynik z części pisemnej jest mniejszy niż 90 p., student pisze poprawkę podczas sesji poprawkowej; dopiero po zdaniu części pisemnej jest on dopuszczony do części ustnej egzaminu). Na egzaminie ustnym sprawdza się umiejętność formułowania własnej wypowiedzi na jeden z tematów z zakresu programu I roku oraz stopień opanowania fonetyki praktycznej języka rosyjskiego (czytanie tekstu o objętości ok. 100 słów z zaznaczonymi akcentami). Student zdaje egzamin ustny, jeżeli liczba uzyskanych punktów z każdej części egzaminu ustnego (wypowiedzi i czytania) stanowi nie mniej niż 60%. |
Uwagi: |
I rok, filologia rosyjska s1, lingwistyka stosowana s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.