Dydaktyka języka francuskiego [2513-s2ROM1Z-DJF-C]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka języka francuskiego [2513-s2ROM1Z-DJF-C] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Ściesiński | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręczniki bazowe: Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 2011 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019 Inne: Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005 Materiały Ośrodka Rozwoju Edukacji Wybrane artykuły czasopisma "Francais dans le monde" Wybrane artykuły czasopisma "Języków obcych w szkole" |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Les sujets choisis parmi ceux enumerees ci-apres: a. Les stratégies de l’enseignement en fonction de l’âge des apprenants b. Le choix du manuel scolaire et des supports pédagogiques c. Un cours de langue en tant qu’unité développant des stratégies de communication d. La discipline et gestion de classe e. L’attractivité d’un cours de langue f. Les différents types du comportement de l’enseignant et son succès pédagogique g. Les caractéristiques individuelles des apprenants et leur réussite éducative h. La différenciation pédagogique i. La motivation j. L'enseignement a distance/ les nouvelles technologies en classe de FLE k. L'approche communicative/ actionnelle l. La créativité en classe de FLE m. la politique linguistique en Pologne, le statut de la langue francaise en Pologne n. le developpement de l'autonomie chez l'apprenant o. l'amenagement d'une salle de langue p. l'interculturel en classe de FLE |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
w opisie nadrzędnym |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
DLA ZAJĘĆ STACJONARNYCH Podstawę do zaliczenia przedmiotu stanowią: - aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach/zadaniach - planowe wykonanie zadań domowych - obecność na zajęciach - test końcowy ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, filologia romańska s2, spec. nauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.