Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Animacja kultury [2555-s1KUL3Z-AK] Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Animacja kultury [2555-s1KUL3Z-AK]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 216
Wydział Humanistyczny (Collegium Maius) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Klaudia Peplińska
Literatura:

Uwzględniona w zakresie tematów.

Zakres tematów:

Animacja kultury – program zajęć

Rok akademicki 2022/2023

1. Wprowadzenie organizacyjne (omówienie programu, formy realizacji i zaliczenia zajęć).

Jak przerwać szablonowe myślenie o animacji kultury? Współczesne zadania, metody i przestrzenie pracy animatorów kultury – na wybranych przykładach.

2. Badania w działaniu. Po co i jak diagnozować? Jak poznać potrzeby uczestników działań? Rozpoczęcie prac nad projektem własnego działania animacyjnego.

Diagnoza w kulturze, pod red. Marka Krajewskiego i Agaty Skórzyńskiej, Warszawa, 2017, s. 17-24, 166-170.

3. Rola animatorów w edukacji i kształtowaniu uczestnictwa w kulturze. Dobór metod i form działania do celów projektu, specyfiki miejsca i społeczności.

W. Kłosowski, Animacja i edukacja kulturalna, [w:] Kierunek kultura. W stronę żywego uczestnictwa w kulturze, pod red. Wojciecha Kłosowskiego, Warszawa 2011, s. 53-60.

4. Animacja kultury jako narzędzie zmiany społecznej. Rola animatorów kultury w procesie rewitalizacji. Przegląd dobrych i złych praktyk.

W. Kłosowski, Rewitalizacjo, gromadź animatorów!, [w:] Przestrzeń publiczna+animacja, pod. red. Miriam Kołak, Joanny Krupy, Ireny Madej, Aleksandry Stańczuk, Warszawa 2016, s. 16-18.

Podwórko im. Wszystkich Mieszkańców, reż. Iza Rutkowska.

5. Kultura na peryferiach. Animacyjne potencjały wsi i małych miasteczek – na wybranych przykładach.

T. Kukołowicz, Ukryte zasoby. O tym, co zasłania kategoria peryferyjności, [w]: Kultura na peryferiach, pod red. Małgorzaty Jacyno, Tomasza Kukołowicza i Mikołaja Lewickiego, Warszawa 2018, s. 64-84.

6. Kultura na peryferiach. Od pomysłu do realizacji na przykładzie Perspektywy – 9 Hills Festival w Chełmnie. Sposoby angażowania społeczności lokalnej w planowanie i organizację działań animacyjnych.

Wizyta studyjna w Chełmnie.

7. Historie i animacja. Jak ożywiać historie w projektach animacyjnych?

D. Sieroń-Galusek, Historia, pamięć, animacja, [w:] Historie+animacja, pod. red. Bartosz Raduchy, Warszawa 2015, s. 10-12.

8. Jak przekonać sponsorów do wsparcia naszego projektu? Rodzaje, formy wsparcia i przykłady efektywnej współpracy.

M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Warszawa 2012.

9. Jak zaplanować działania promocyjne? Zasady promocji w mediach tradycyjnych i formy promocji internetowej.

Spotkanie ze specjalistą ds. marketingu internetowego.

10. Sponsor projektu i działania promocyjne – praca warsztatowa nad własnym projektem animacyjnym.

11. Animacja i włączanie. Jak planować działania dla osób o szczególnych potrzebach? Przegląd dobrych praktyk.

12. Jak zwiększać dostępność instytucji kultury i działań animacyjnych?

Wizyta studyjna w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu.

13. Kultura eventu. W czym, jak i po co uczestniczymy? Wpływ festiwali na rozwój polskich miast.

T. Szlendak, Megaceremoniały. Różowe ogrody, [w:] T. Szlendak, K. Olechnicki, Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty, Warszawa 2017, s. 113-155.

Oddziaływanie festiwali na polskie miasta. Raport z projektu badawczego, Poznań 2015.

14. Jak samodzielnie zadbać o identyfikację wizualną projektu i materiały promocyjne? Canva jako darmowe narzędzie tworzenia grafik.

15. Prezentacja projektów i podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Case study

Burza mózgów

Analiza tekstów

Wizyty studyjne

Trening twórczości

Metody warsztatowe

Metody i kryteria oceniania:

Obecność (maksymalnie dwie nieobecności)

Aktywność i przygotowanie do zajęć

Opracowanie projektu działania animacyjnego

Maksymalna liczba nieobecności na zajęciach to dwa spotkania. W przypadku większej liczby nieobecności należy zaliczyć wszystkie – w zależności od specyfiki danych zajęć – przesłać zadanie wykonywane przez grupę podczas zajęć lub podczas spotkania w uzgodnionym wcześniej dniu zaprezentować wiedzę na temat omawianych zagadnień.

Uwagi:

III rok, kulturoznawstwo s1, spec. ogólna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)