Fundusze i programy pomocowe [2751-KON-FPP]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fundusze i programy pomocowe [2751-KON-FPP] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Rafał Willa |
Literatura: |
Przykładowa literatura: - Dudek Mieczysław (red.), Polityka regionalna Unii Europejskiej : teoria i praktyka, Zielona Góra 2007. - Głąbicka Katarzyna, Grewiński Mirosław, Europejska polityka regionalna, Warszawa 2003. - Jakubowska Patrycja, Kukliński Antoni, Żuber Piotr (red.), Problematyka przyszłości regionów. W poszukiwaniu nowego paradygmatu, Warszawa 2008. - Kokocińska Katarzyna, Polityka regionalna w Polsce i w Unii Europejskiej, Poznań 2009. - Kukuła Artur J. (red.), Cohesion policy and development of the European Union's regions in the perspective of 2020, Lublin 2015. - Pastuszka Sławomir, Polityka regionalna Unii Europejskiej – cele, narzędzia, efekty, Warszawa 2012. - Szymańska Anna, Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Warszawa 2008. - Tkaczyński Jan W., Willa Rafał, Świstak Marek, Fundusze Unii Europejskiej. Cele – Działania – Środki, Kraków 2008. - Tkaczyński Jan W., Willa Rafał, Świstak Marek, Leksykon funduszy Unii Europejskiej, Warszawa 2009. - Tkaczyński Jan W., Świstak Marek, Sztorc Elżbieta, Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011. - strony internetowe Komisji Europejskiej oraz właściwych ministerstw. - rozporządzenia unijne ustanawiające poszczególne fundusze i programy pomocowe. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjno-administracyjne 2. Polityka spójności UE - geneza, ewolucja, stan obecny 3. Zasady pomocy finansowej UE 4. Fundusze strukturalne 2021-2027 5. Fundusz Spójności 2021-2027 6. Fundusze rolne 2021-2027 7. Fundusze tematyczne Unii Europejskiej 2021-2027 8. Możliwości finansowania przez UE w ramach przestrzeni wolności, sprawiedliwości i bezpieczeństwa 2021-2027 9. Fundusze i programy dla państw trzecich 2021-2027 10. Fundusze Europejskiego Obszaru Gospodarczego 11. Programy finansowe UE 2021-2027 (1) 12. Programy finansowe UE 2021-2027 (2) 13. Programowanie rozwoju regionalnego w Polsce w latach 2014-2020 i 2021-2027 14. Programy Operacyjne w Polsce w latach 2014-2020 i 2021-2027 15. Test |
Metody dydaktyczne: |
- wystąpienia publiczne (prezentacje multimedialne) Studentów; - dyskusja problemowa moderowana przez Prowadzącego (ocena ciągła); - pisemny test końcowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składać będą się: 1) obecność na zajęciach, 2) przygotowanie i przedstawienie prezentacji, 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach, a także 4) test końcowy. 1. Obecność Dopuszczalny limit nieusprawiedliwionych nieobecności: 2. Ponadliczbowe nieobecności - konieczność ustnego zaliczenia tematu zajęć na dyżurze Prowadzącego (limit: 3-5). 6 nieobecności (i więcej) = ocena niedostateczna. 2. Prezentacja W toku zajęć każda osoba przygotuje i przedstawi prezentację dotyczącą wybranego (przez siebie) tematu z zakresu podanego przez Prowadzącego. Powinna ona być dziełem własnego autorstwa opierającym się o fachową literaturę. Po jej wysłuchaniu Prowadzący konwersatorium musi mieć bowiem wrażenie, że konkretna osoba przemyślała wszystko i potrafiła o tym ciekawie opowiedzieć. Koniecznie mają to być wystąpienia, a nie odczyty! Każda prezentacja musi zostać dostarczona (w wersji elektronicznej) do Prowadzącego do czasu zamknięcia systemu USOS. Referaty wygłaszamy w wyznaczonym terminie - wszelkie inne sytuacje należy konsultować z Prowadzącym. Gdy Student bez takiej konsultacji nie przyjdzie na zajęcia - konieczność wygłoszenia, w późniejszym terminie, drugiej prezentacji. Uwaga: 3 najciekawsze, zdaniem Prowadzącego, prezentacje = ocena końcowa podwyższona o 1 stopień (warunek: ocena pozytywna z testu). 3. Aktywne uczestnictwo w zajęciach Studenci powinni przygotowywać się do zajęć i aktywnie w nich uczestniczyć, przez co należy rozumieć możliwie częste merytoryczne zabieranie głosu w dyskusjach. Minimum 3 aktywności = dopuszczenie do pisania testu końcowego (0-2 aktywności = ndst) Minimum 6 aktywności = ocena końcowa podwyższona o 1 stopień (warunek: ocena pozytywna z testu). Minimum 11 aktywności = zwolnienie z testu końcowego z oceną bardzo dobrą Uwaga: jedna osoba może uzyskać podwyższenie oceny zarówno za aktywność jak i prezentację (warunek: ocena pozytywna z testu). 4. Test Po spełnieniu powyższych warunków Studenci dopuszczeni zostaną do testu końcowego. Przybierze on formę: testu pisemnego jednokrotnego wyboru, i odbędzie się na platformie Moodle w uzgodnionym z grupą terminie. Warunkiem podstawowym zaliczenia testu będzie uzyskanie minimum 13 z 25 punktów. 1 pytanie = 1 punkt, bez punktów ujemnych. Niepowodzenie na teście = ocena niedostateczna z zajęć (bez wyjątków!!!) i "warunek". Jeżeli bez konsultacji z prowadzącym Student nie podejdzie do testu w wyznaczonym terminie = ocena niedostateczna i "warunek". |
Uwagi: |
Dr R. Willa - KON do wyboru (łączone z SM-s1-2; p-0) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.