Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży [2403-PS-409-sj] Semestr letni 2024/25
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży [2403-PS-409-sj]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25L] (w trakcie)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala AB 2.08
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mateusz Smieszek
Literatura:

Bednarz, E. (2015). Edukacja włączająca szansą dla rozwoju uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością. Studia z Teorii Wychowania, 6/4(13), 81-96.

Chrzanowska, I., Szumski, G. (red.) (2019). Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Wydawnictwo FRSE.

Kostka-Szymańska, M., Kuśpit, M. (2021). Edukacja włączająca w kształceniu dzieci z problemami rozwojowymi. Pedagogika Społeczna, 1-2 (79-80), 251-258.

Szczepkowska, K. (2019). Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania. ORE.

Szpak, A. (2017). Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych - aktualne wyzwania. Zeszyty Naukowe. Zbliżenia Cywilizacyjne, 4(13), 12-45.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do tematyki edukacji włączającej

2. Tworzenie projektów edukacyjnych w ramach edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży

3. Centra i ośrodki wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju w kontekście edukacji włączającej

4. Szkoły i przedszkola Montessori jako przestrzeń edukacji włączającej

5. Szkoły ogólnodostępne z oddziałami integracyjnymi

6. Szkoły ponadpodstawowe a edukacja włączająca - wyzwania i dobre praktyki

7. Placówki resocjalizacyjne i terapeutyczne

8. Instytucje edukacji włączającej w kontekście surdopedagogiki i tyflopedagogiki

9. Instytucje edukacji włączającej a spektrum autyzmu

10. Kluby sportowe i organizacje wspierające sport osób z niepełnosprawnościami

11. Uniwersytety Dziecięce

12. Harcerstwo i inne organizacje wspierające aktywność społeczną poza szkołą

13. Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży na świecie - dobre praktyki

14. Prezentacja projektów edukacyjnych

Metody dydaktyczne:

krytyczna analiza tekstu oraz materiałów edukacyjnych, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów

Metody i kryteria oceniania:

Dozwolone dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każdą nadliczbową nieusprawiedliwioną nieobecność należy odrobić na konsultacjach prowadzącego przed terminem prezentacji projektów edukacyjnych.

Zaliczenie końcowe:

Opracowanie i prezentacja projektu edukacyjnego dla wybranej instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów (max. 20 pkt. do uzyskania) oraz przygotowanie trzech zadań bieżących realizowanych podczas laboratorium (za każde zadanie max. 10 pkt. do uzyskania).

Łącznie 50 pkt. do uzyskania

Kryteria oceniania:

Powyżej 90% ocena bardzo dobry

80 % ocena dobry plus

70 % ocena dobry

65% ocena dostateczny plus

60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny

Uwagi:

IV rok pedagogiki specjalnej sj

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)