Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży [2403-PS-409-sj]
Semestr letni 2024/25
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży [2403-PS-409-sj] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25L]
(w trakcie)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mateusz Smieszek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bednarz, E. (2015). Edukacja włączająca szansą dla rozwoju uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością. Studia z Teorii Wychowania, 6/4(13), 81-96. Chrzanowska, I., Szumski, G. (red.) (2019). Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Wydawnictwo FRSE. Kostka-Szymańska, M., Kuśpit, M. (2021). Edukacja włączająca w kształceniu dzieci z problemami rozwojowymi. Pedagogika Społeczna, 1-2 (79-80), 251-258. Szczepkowska, K. (2019). Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania. ORE. Szpak, A. (2017). Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych - aktualne wyzwania. Zeszyty Naukowe. Zbliżenia Cywilizacyjne, 4(13), 12-45. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do tematyki edukacji włączającej 2. Tworzenie projektów edukacyjnych w ramach edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży 3. Centra i ośrodki wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju w kontekście edukacji włączającej 4. Szkoły i przedszkola Montessori jako przestrzeń edukacji włączającej 5. Szkoły ogólnodostępne z oddziałami integracyjnymi 6. Szkoły ponadpodstawowe a edukacja włączająca - wyzwania i dobre praktyki 7. Placówki resocjalizacyjne i terapeutyczne 8. Instytucje edukacji włączającej w kontekście surdopedagogiki i tyflopedagogiki 9. Instytucje edukacji włączającej a spektrum autyzmu 10. Kluby sportowe i organizacje wspierające sport osób z niepełnosprawnościami 11. Uniwersytety Dziecięce 12. Harcerstwo i inne organizacje wspierające aktywność społeczną poza szkołą 13. Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży na świecie - dobre praktyki 14. Prezentacja projektów edukacyjnych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
krytyczna analiza tekstu oraz materiałów edukacyjnych, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Dozwolone dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Każdą nadliczbową nieusprawiedliwioną nieobecność należy odrobić na konsultacjach prowadzącego przed terminem prezentacji projektów edukacyjnych. Zaliczenie końcowe: Opracowanie i prezentacja projektu edukacyjnego dla wybranej instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów (max. 20 pkt. do uzyskania) oraz przygotowanie trzech zadań bieżących realizowanych podczas laboratorium (za każde zadanie max. 10 pkt. do uzyskania). Łącznie 50 pkt. do uzyskania Kryteria oceniania: Powyżej 90% ocena bardzo dobry 80 % ocena dobry plus 70 % ocena dobry 65% ocena dostateczny plus 60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
IV rok pedagogiki specjalnej sj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.