Psychologia III rok sj - zajęcia obowiązkowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Filozofii i Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23L - Semestr letni 2022/23 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24L - Semestr letni 2023/24 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23Z | 2022/23L | 2023/24Z | 2023/24L | 2024/25Z | 2024/25L | |||||
2404-P-3-BIOET-Sj |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2404-P-3-DMS-Sj | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest rozwinięcie u studentów kompetencji profesjonalnej, jaką jest diagnozowanie psychologiczne. Na kompetencję tę składają się określone: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Wykład służy prezentacji teorii diagnozy psychologicznej, przedstawieniu specyfiki relacji diagnostycznej oraz omówieniu wybranych metod diagnostycznych. Podczas laboratoriów studenci uczą się stosować w praktyce metody swobodne oraz standaryzowane. Mają za zadanie m.in. przeprowadzić pełny proces diagnostyczny (diagnoza funkcjonalna osoby dorosłej), dokonać konceptualizacji przypadku i sporządzić opinię psychologiczną. |
|
||
2404-P-3-FUM-Sj |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2404-P-3-N-sj |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień neuropsychologii eksperymentalnej i klinicznej (anatomia czynnościowa mózgu, objawy uszkodzeń mózgu o różnej etiologii). |
|
||
2404-P-3-POPS-Sj | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć poświęconych Pomocy psychologicznej jest wyposażenie studenta w znajomości form pomocy psychologicznej oraz podstawowych zasad ich stosowania. Student ma możliwość nauki jak rozróżnić jakiego rodzaju specjalistycznego wsparcia potrzebuje osoba i wiedzieć jak postąpić, by jej tę pomoc zapewnić. |
|
||
2404-P-3L-PE-Sj | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praca roczna jest pierwszą samodzielną pracą badawczą. Student na podstawie analizy literatury przedmiotu formułuje własny problem badawczy i hipotezy, planuje badanie empiryczne, zbiera dane i przeprowadza analizę statystyczną. Raport z pracy obejmujący te elementy winien być opracowany zgodnie z zasadami APA7. |
|
||
2404-P-3Z-PE-Sj |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praca roczna jest pierwszą samodzielną pracą badawczą. Student na podstawie analizy literatury przedmiotu formułuje własny problem badawczy i hipotezy, planuje badanie empiryczne, zbiera dane i przeprowadza analizę statystyczną. Raport z pracy obejmujący te elementy winien być opracowany zgodnie z zasadami APA7. |
|
||
2404-P-3-Psych-sj | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student w ramach tematyki przedmiotu zapoznaje się z chorobami psychicznych – ich etiologią, patogenezą, leczeniem; poznaje ich charakterystyczną symptomatologię i klasyfikację zaburzeń. Istotna jest wcześniejsza wiedza z dziedziny psychologii dotycząca możliwości nawiązywania kontaktu z pacjentem. W ramach realizacji przedmiotu zwraca się uwagę na uczenie relacji z pacjentem chorym psychicznie, rolę empatii, wskazuje się na błędy w komunikacji z chorym psychicznie. Nauka przedmiotu pomaga zrozumieć interakcje - czynników intrapsychicznych (psychopatologicznych), interpersonalnych i środowiskowych, genetycznych i sytuacyjnych oraz związanych z chorobami somatycznymi - w zakresie zdrowia psychicznego człowieka. Ukazuje możliwości psychoterapii osób z chorobami psychicznymi i kompleksowych zasad leczenia, opartych na współpracy specjalistów z wielu dziedzin (psychiatria, pedagog, terapeuta zajęciowy, pracownik socjalny). |
|
||
2404-P-3-PSOS-Sj |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Czy osobowość istnieje? Co determinuje ludzkie zachowanie: osoba czy sytuacja? Czy motywacja człowieka jest świadoma czy nieświadoma? Jaki program człowiek realizuje: biologiczny czy intencjonalny? Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z klasycznymi i współczesnymi nurtami w psychologii osobowości: psychodynamicznym, cech, uczenia się, poznawczym, socjobiologicznym, humanistycznym, egzystencjalnym i narracyjnym. Wykład jest punktem wyjścia do refleksji na temat możliwości aplikacji teorii osobowości w prognozowaniu, wyjaśnianiu i modyfikacji zachowania (na poziomach: indywidualnym i społecznym), co w praktyce realizowane jest na ćwiczeniach. |
|
||
2404-P-3-PW-sj | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z problematyką wychowania i kształcenia (czyli nauczania i uczenia się), a więc zagadnieniami podstawowymi zarówno dla dla tzw. psychologii edukacji (por. Bednarek i Bednarek, red., 2023), jak i psychologii wychowania (Liberska i Trempała, red., 2020). Odwołując się do Teorii PPPC Bronfenbrennera i Morris (2006) studenci zapoznają się z problematyką oddziaływań rodzicielskich (style, postawy, kompetencje, praktyki). Jednocześnie uwzględniając szerzej system edukacji poznają ramy teoretyczne i praktyczne pracy psychologa szkolnego, doradcy zawodowego, tutora i mentora.Skupiając się na tzw. kluczowych w XXI kompetencjach (np. myślenie krytyczne) w czasie kursu poznają zasady pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w ich codziennych środowiskach. |
|
||
2404-P-3-PSPAT-Sj |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć dla studentów III roku psychologii jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi pojęciami norm zdrowia psychicznego, objawów zaburzeń psychiatrycznych i psychologicznych i klasyfikowania chorób według klasyfikacji ICD 10 i DSM -5. Przedstawione zostaną również podstawy ustalania diagnozy w chorobach psychicznych i zasady doboru adekwatnej terapii. Omówione zostaną koncepcje powstawania chorób: biologiczna, poznawcza, psychoanalityczna i uczenia się. |
|
||