Przedmioty obowiązkowe, II rok 1 semestr, filologia rosyjska (s1) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Humanistyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23Z | 2023/24Z | 2024/25Z | |||||
2514-s1ROS2Z-ATNLJS | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w ramach zajęć konwersatoryjnych z „Analizy tekstów najstarszego literackiego języka Słowian” dla studentów II roku filologii rosyjskiej (studia stacjonarne 1. stopnia), w liczbie 30 godz., jest zdobycie podstawowych wiadomości na temat kształtowania się i rozwoju pierwszego słowiańskiego pisma i piśmiennictwa, cech fonetycznych, morfologicznych i składniowych języka najstarszych zabytków słowiańskich, a przede wszystkim osiągnięcie umiejętności dokonywania praktycznych analiz tekstów należących do tzw. kanonu scs. w odniesieniu do różnych płaszczyzn języka (przy możliwym zestawianiu zaobserwowanych cech scs. z odpowiednimi cechami innych języków słowiańskich, zwłaszcza rosyjskiego); zajęcia kończą się zaliczeniem z oceną, po semestrze 3. |
|
||
2514-s1ROS2Z-GK |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie przedstawienie pewnych zjawisk języka rosyjskiego w zestawieniu (konfrontacji) z językiem polskim. |
|
||
2514-s1ROS2Z-JRWUF-C |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie z głównymi zagadnieniami fonetyki i fonologii, słowotwórstwa, morfologii oraz składni języka rosyjskiego w ujęciu funkcjonalnym. W ciągu całego okresu trwania przedmiotu (3 semestry, począwszy od II semestru nauki) Student stopniowo zdobywa informacje o funkcjonowaniu całego systemu gramatycznego języka rosyjskiego, co ma swoje późniejsze zastosowanie komunikacyjne: Student poszerza swoją wiedzę o języku rosyjskim, zwiększając tym samym poziom jego praktycznej znajomości oraz umiejętności posługiwania się nim i poprawnego budowania wypowiedzi w tym języku. |
|
||
2514-s1ROS2Z-JRWUF-W |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie z głównymi zagadnieniami fonetyki i fonologii, słowotwórstwa, morfologii oraz składni języka rosyjskiego w ujęciu funkcjonalnym. W ciągu całego okresu trwania przedmiotu (3 semestry, począwszy od II semestru nauki) Student stopniowo zdobywa informacje o funkcjonowaniu całego systemu gramatycznego języka rosyjskiego, co ma swoje późniejsze zastosowanie komunikacyjne: Student poszerza swoją wiedzę o języku rosyjskim, zwiększając tym samym poziom jego praktycznej znajomości oraz umiejętności posługiwania się nim i poprawnego budowania wypowiedzi w tym języku. |
|
||
2514-s1ROS2Z-JSCS |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w ramach zajęć konwersatoryjnych z „Języka staro-cerkiewno-słowiańskiego” dla studentów II roku filologii rosyjskiej (studia stacjonarne 1. stopnia), w liczbie 30 godz., jest zdobycie podstawowych wiadomości z zakresu grafii, fonetyki, morfologii i składni, a także historii języka scs.; ponadto osiągnięcie umiejętności dokonywania praktycznych analiz fonetycznych i morfologiczno-składniowych wyselekcjonowanych form i fragmentów tekstów pochodzących z zabytków kanonu scs. oraz umiejętności zestawiania zaobserwowanych cech scs. z odpowiednimi cechami pozostałych języków słowiańskich, zwłaszcza języka rosyjskiego; zajęcia kończą się egzaminem, po semestrze 3. |
|
||
2514-s1ROS2Z-LR-RR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kształcenia w ramach danego przedmiotu jest zapoznanie studentów z twórczością wybranych przedstawicieli realizmu społecznego, filozoficzno-religijnego i egzystencjalnego w literaturze rosyjskiej XIX wieku. |
|
||
2514-s1ROS2Z-LR-LPM |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęciach omawiane są najważniejsze rosyjskie utwory literackie przełomu XIX i XX wieku (okresu modernizmu). На занятиях обсуждаются важнейшие русские литературные произведения рубежа XIX и XX веков (период модернизма). |
|
||
2514-s1ROS2Z-NHR | brak | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z procesami historycznymi, które doprowadziły do kryzysu idei demokratycznych w Rosji i rozwoju putinowskiego systemu rządzenia. |
|
||
2514-s1ROS2Z-ORXXW |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Цель занятий - познакомить студентов с главными тенденциями советской ( российский авангард (И. Стравинский, М. Шагал, К. Малевич) революция 1917 года, новый человек, ,II мировая война, сталинский режим ,Артек, оттепель, перестройка, падение СССР) и постсоветской культур. Особое внимание будет уделено культуре 90-х годов, отражающей общественно-ментальные явления переходной эпохи. |
|
||
2514-s1ROS2Z-PNJR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest kształtowanie sprawności językowych (czytanie, słuchanie, rozumienie, pisanie, mówienie, tłumaczenie) w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się w sytuacjach życia codziennego oraz zawodowego. Przedmiot docelowo (po VI semestrze) zakłada opanowanie języka rosyjskiego na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
|
||