Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Podstawy pedagogiki 2600-SIW-PPD-1-S1
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Majchrzak K., O edukacyjnych badaniach w działaniu w teorii i praktyce

2. Szymańska M., Ciechowska M., Pieróg K., Gołąb S.,

BADANIA
W DZIAŁANIU
W PRAKTYCE J PEDAGOGICZNE. Wybrane przykłady: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/sites/wydawnictwo/files/publikacje_pdf/badania_w_dzialaniu_w_praktyce_pedagogicznej_online.pdf

Efekty uczenia się:

Student:

Ma wiedzę na temat podstawowych koncepcji rozwoju, socjalizacji, wychowania, kształcenia i autoedukacji człowieka, B2W1

Ma wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej oraz ich prawidłowości i zakłóceń, B2W1

Ma wiedzę na temat zinstytucjonalizowanej edukacji i praktyki edukacyjnej, B2W7

Student zna podstawowe zagadnienia i rozumie problematykę związaną edukacją zdrowotną i pedagogiką zdrowia, B2W3

Zna i rozumie antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania, B2W3

Student:

Potrafi dokonać krytycznego oglądu w zakresie funkcjonowania edukacji zdrowotnej w placówkach edukacyjnych, B2U4

Potrafi pozyskiwać dane oraz zastosować podstawową wiedzę teoretyczną do analizowania procesów i zjawisk społecznych/ edukacyjnych K_U02, U04

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, oraz potrzebę ustawicznego uzupełniania wiedzy o środowisku - K_K05

Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej, B2K3

Jest gotów do podejmowania i realizowania projektów wymagających pracy zespołowej, B2K2

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest:

1. Obecność na zajęciach

2. Aktywny udział w zajęciach (udział w tworzeniu autorskiej mapy lokalizującej najważniejsze współczesne problemy edukacyjne w Polsce).

3. Indywidualne lub zespołowe zaplanowanie i realizacja projektu edukacyjnego w schemacie badania w działaniu (w oparciu o stworzoną wcześniej mapę problemów). Etapy oceny projektu: samoocena, ocena koleżeńska i ocena wykładowcy

Zakres tematów:

1. Metodologiczne problemy i wyzwania w naukach pedagogicznych - strategie, metody, narzędzia

2. Badania w działaniu - koncepcja, założenia, realizacje

3. Współczesne problemy edukacyjne - mapa i operacjonalizacja

4. W poszukiwaniu rozwiązań (patrz: punkt 3)

5. Projekt edukacyjny w schemacie badania w działaniu - od planu do realizacji i sprawozdania.

Metody dydaktyczne:

Metoda projektu edukacyjnego, badanie w działaniu

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00, Wydziały: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych oraz Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, sala 289
Dagna Dejna 13/ szczegóły
2 co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00, Wydziały: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych oraz Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, sala 289
Dagna Dejna 13/ szczegóły
3 co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1), sala 173
Dagna Dejna 12/ szczegóły
4 co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1), sala 173
Dagna Dejna 12/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)