Sztuka wystąpień publicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-HUM-SztWysPu |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Sztuka wystąpień publicznych |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: |
Ekonomia - plan studiów 1 rok 1 stopnia Ekonomia - plan studiów 3 rok 1 stopnia Finanse i rachunkowość - plan studiów 1 rok 1 stopnia Finanse i rachunkowość - plan studiów 3 rok 1 stopnia Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 1 rok 1 stopnia Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 3 rok 1 stopnia Logistyka- plan studiów 1 rok 1 stopnia Logistyka- plan studiów 3 rok 1 stopnia Zajęcia z obszaru nauk humanistycznych - stacjonarne i niestacjonarne Zarządzanie - plan studiów 1 rok 1 stopnia Zarządzanie - plan studiów 3 rok 1 stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 18 warsztatu, 7 godz. konsultacji 2. Praca indywidualna studenta potrzebna do przygotowania się do zajęć i do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 25 godz. Razem nakład pracy studenta 50 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończeniu kursu student/ka: W1: zna i rozumie charakter i reguły prezentacji i wystąpień publicznych i ich znaczenie dla instytucji biznesowych i ich otoczenia – K_W05, W2: ma podstawową wiedzę na temat reakcji nadawców i odbiorców wystąpień publicznych w organizacjach biznesowych i ich otoczeniu – K_W07 W3: zna podstawowe narzędzia i metody wykorzystywane w zakresie wystąpień publicznych – K_W09. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po zakończeniu kursu student/ka: U1: potrafi stosować metody i techniki wykorzystywane w trakcie wystąpień publicznych na forum instytucji biznesowych i ich otoczenia – K_U04 U2: potrafi oceniać skuteczność działań podejmowanych w ramach wystąpień publicznych, a także merytorycznie uzasadniać swoją ocenę – K_U06 U3: potrafi przygotować wystąpienie publiczne związane z biznesem z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikowania – K_U09 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po zakończeniu kursu student/ka: K1: ma świadomość konieczności rozwijania własnych kompetencji w zakresie wystąpień publicznych – K_K01 K2: posiada niezbędne kompetencje w zakresie wystąpień publicznych – K_K03 K3: potrafi planować wystąpienie publiczne adekwatne do oczekiwań zleceniodawców i audytorium – K_K07 |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody służące prezentacji treści |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce wystąpień publicznych. W czasie ich trwania studenci poznają podstawowe zasady autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum itp. Zajęcia są ukierunkowane na działania związane z biznesem, co nie oznacza, że ograniczają się do tego kręgu tematów i działań. Innymi słowy zadaniem zajęć jest nauczenie studentów stosowania odpowiednich metod przygotowania wystąpienia publicznego, a następnie zrealizowania go zgodnie z przyjętymi założeniami. |
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce wystąpień publicznych. W czasie ich trwania studenci mają z jednej strony zapoznać się z podstawowymi zasadami dotyczącymi autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum, a z drugiej możliwość zastosowania tych zasad i metod w praktyce. Stąd obok lektury tekstów i pozyskiwania podstawowych informacji i zaznajamiania się z metodami dotyczącymi poszczególnych tematów realizowanych w czasie zajęć, studenci są zobligowani do aktywnego uczenia się wystąpień publicznych poprzez wygłaszanie fragmentów lub całości autoprezentacji, prezentacji, przemówień itp. form należących do kanonu wystąpień publicznych. Jednocześnie – na zasadzie interakcji – studenci uczą się analizowania i oceniania wystąpień publicznych (własnych i cudzych), ze wskazywaniem na ich konkretne zalety i wady. Zajęcia mają charakter praktyczny, stąd prezentacja teorii związanej z poszczególnymi zagadnieniami są ograniczane do niezbędnego minimum, a w czasie zajęć główny nacisk jest kładziony na ćwiczenia praktyczne. Na zakończenie zajęć (w ramach rozliczenia semestralnego) studenci przygotowują indywidualne wystąpienia publiczne. odnoszące się do wybranych problemów biznesowych (i/lub społecznych). Materiały do zajęć są umieszczone na platformie moodle. Zakres tematów: 1. Stres i trema – ich znaczenie dla osób występujących publicznie – W2, U1, K2 2. Autoprezentacja – czynniki wpływające na odbiór występującego – W1, K3 3. Przygotowanie wystąpienia publicznego – W2, U3 a) określenie tematyki, znaczenie audytorium, czas, możliwości techniczno-organizacyjne. b) cel wystąpienia 4. Mowa ciała i proksemika w wystąpieniach publicznych – W2, K1 5. Wokalika i emisja głosu w wystąpieniach publicznych – W2, K1 6. Słowo i obraz (dźwięk, film, muzyka, światło) w wystąpieniach publicznych – W3, U1, U2 7. Tropy, schematy i motywy – powielanie i powtórzenia w wystąpieniach publicznych – W3, U1, K1 8. Narzędzia multimedialne i ich rola w wystąpieniach publicznych – W3, U3 9. Wywieranie wpływu na słuchaczy (przekonywanie, perswadowanie, pytania retoryczne itp.) – W2, U1 10. Motywacja i zaangażowanie – ich rola i znaczenie w wystąpieniach publicznych – W2, K1, K3 11. Pytania, negacja i dyskusja w trakcie i po wystąpieniu publicznym – W2, U1 12. Ocenianie i analizowanie wystąpień publicznych – W1, U2, K1 a) cudzych b) własnych 13. Sprawdzian praktyczny w formie wystąpienia publicznego – W1, U3, K3 |
Literatura: |
Literatura podstawowa (dowolne wydanie): 1. C. Stuart, Sztuka przemawiania i prezentacji 2. B. Blein, Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych 3. J. Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić 4. A. Wiszniewski, Jak przekonująco mówić i przemawiać 5. D. Aslett, Jak przemawiać publicznie i nie wyjść na idiotę 6. P. McGee, Przemawianie doskonałe 7. P. Heigl, 30 minut aby zostać dobrym mówcą. Naucz się mówić interesująco, zrozumiale i pewnie! Literatura uzupełniająca (dowolne wydanie): 1. E. Lewandowska-Tarasiuk, Sztuka wystąpień publicznych, czyli jak zostać dobrym mówcą 2. W. Niedzicki, Sekrety prezentacji nauki 3. M. M. Antony, 10 prostych sposobów na nieśmiałość. Jak pokonać nieśmiałość, brak pewności siebie i tremę przed publicznymi wystąpieniami 4. P. Kenny, Panie Przewodniczący, Panie, Panowie… Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony specjalnie dla inżynierów i pracowników nauki 5. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji 6. G. Łasiński, Sztuka prezentacji 7. H. Lemmermann, Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowani. Techniki argumentacji, dyskusje, dialogi 8. H. Rückle, Mowa ciała dla menedżerów 9. C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne ćwiczenia w czasie zajęć: W2+, W3+, U2++, K1+++ Realizacja zadania semestralnego wykowywanego samodzielnie: W1++, W3+, U1++, U3+++, K2++, K3+++ Zabieranie głosu w dyskusji, w tym ocena wystąpień własnych i cudzych: W2+, W3+, U2+++, K1+, K2+ Sugerowana skala ocen: 100 - 93% - bardzo dobra 92,9% - 86% - dobra plus 85,9% - 79% - dobra 78,9% - 72% - dostateczna plus 71,9% - 65% - dostateczna 64,9% i niżej – niedostateczna |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kruszyńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kruszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają podstawowe zasady autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum itp. Celem zajęć jest nauczenie studentów stosowania odpowiednich metod przygotowania wystąpienia publicznego, a następnie zrealizowania go zgodnie z przyjętymi założeniami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce wystąpień publicznych. W czasie ich trwania studenci mają z jednej strony zapoznać się z podstawowymi zasadami dotyczącymi autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum, a z drugiej - mają możliwość zastosowania tych zasad i metod w praktyce. Stąd obok lektury tekstów i pozyskiwania podstawowych informacji i zaznajamiania się z metodami dotyczącymi poszczególnych tematów realizowanych w czasie zajęć, studenci są zobligowani do aktywnego ćwiczenia sztuki wystąpień publicznych poprzez wygłaszanie fragmentów lub całości autoprezentacji, prezentacji, referatów, przemówień itp. form. Jednocześnie – na zasadzie interakcji – studenci uczą się analizowania i oceniania wystąpień publicznych (własnych i cudzych), ze wskazywaniem na ich konkretne zalety i wady. Zajęcia mają charakter praktyczny, stąd prezentacja teorii związanej z poszczególnymi zagadnieniami jest ograniczana do niezbędnego minimum, a w czasie zajęć główny nacisk jest kładziony na ćwiczenia praktyczne. Na zakończenie zajęć (w ramach rozliczenia semestralnego) studenci przygotowują indywidualne wystąpienia publiczne odnoszące się do wybranych problemów kulturalnych lub społecznych. W przypadku realizacji zajęć w formie zdalnej ćwiczenia będą prowadzone w sposób synchroniczny za pomocą platformy Microsoft Teams. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa (dowolne wydanie): 1. C. Stuart, Sztuka przemawiania i prezentacji 2. B. Blein, Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych 3. J. Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić 4. A. Wiszniewski, Jak przekonująco mówić i przemawiać 5. D. Aslett, Jak przemawiać publicznie i nie wyjść na idiotę 6. P. McGee, Przemawianie doskonałe 7. P. Heigl, 30 minut aby zostać dobrym mówcą. Naucz się mówić interesująco, zrozumiale i pewnie! Literatura uzupełniająca (dowolne wydanie): 1. E. Lewandowska-Tarasiuk, Sztuka wystąpień publicznych, czyli jak zostać dobrym mówcą 2. W. Niedzicki, Sekrety prezentacji nauki 3. M. M. Antony, 10 prostych sposobów na nieśmiałość. Jak pokonać nieśmiałość, brak pewności siebie i tremę przed publicznymi wystąpieniami 4. P. Kenny, Panie Przewodniczący, Panie, Panowie… Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony specjalnie dla inżynierów i pracowników nauki 5. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji 6. G. Łasiński, Sztuka prezentacji 7. H. Lemmermann, Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowani. Techniki argumentacji, dyskusje, dialogi 8. H. Rückle, Mowa ciała dla menedżerów 9. C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kruszyńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kruszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają podstawowe zasady autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum itp. Celem zajęć jest nauczenie studentów stosowania odpowiednich metod przygotowania wystąpienia publicznego, a następnie zrealizowania go zgodnie z przyjętymi założeniami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce wystąpień publicznych. W czasie ich trwania studenci mają z jednej strony zapoznać się z podstawowymi zasadami dotyczącymi autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum, a z drugiej - mają możliwość zastosowania tych zasad i metod w praktyce. Stąd obok lektury tekstów i pozyskiwania podstawowych informacji i zaznajamiania się z metodami dotyczącymi poszczególnych tematów realizowanych w czasie zajęć, studenci są zobligowani do aktywnego ćwiczenia sztuki wystąpień publicznych poprzez wygłaszanie fragmentów lub całości autoprezentacji, prezentacji, referatów, przemówień itp. form. Jednocześnie – na zasadzie interakcji – studenci uczą się analizowania i oceniania wystąpień publicznych (własnych i cudzych), ze wskazywaniem na ich konkretne zalety i wady. Zajęcia mają charakter praktyczny, stąd prezentacja teorii związanej z poszczególnymi zagadnieniami jest ograniczana do niezbędnego minimum, a w czasie zajęć główny nacisk jest kładziony na ćwiczenia praktyczne. Na zakończenie zajęć (w ramach rozliczenia semestralnego) studenci przygotowują indywidualne wystąpienia publiczne odnoszące się do wybranych problemów kulturalnych lub społecznych. W przypadku realizacji zajęć w formie zdalnej ćwiczenia będą prowadzone w sposób synchroniczny za pomocą platformy Microsoft Teams. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa (dowolne wydanie): 1. C. Stuart, Sztuka przemawiania i prezentacji 2. B. Blein, Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych 3. J. Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić 4. A. Wiszniewski, Jak przekonująco mówić i przemawiać 5. D. Aslett, Jak przemawiać publicznie i nie wyjść na idiotę 6. P. McGee, Przemawianie doskonałe 7. P. Heigl, 30 minut aby zostać dobrym mówcą. Naucz się mówić interesująco, zrozumiale i pewnie! Literatura uzupełniająca (dowolne wydanie): 1. E. Lewandowska-Tarasiuk, Sztuka wystąpień publicznych, czyli jak zostać dobrym mówcą 2. W. Niedzicki, Sekrety prezentacji nauki 3. M. M. Antony, 10 prostych sposobów na nieśmiałość. Jak pokonać nieśmiałość, brak pewności siebie i tremę przed publicznymi wystąpieniami 4. P. Kenny, Panie Przewodniczący, Panie, Panowie… Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony specjalnie dla inżynierów i pracowników nauki 5. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji 6. G. Łasiński, Sztuka prezentacji 7. H. Lemmermann, Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowani. Techniki argumentacji, dyskusje, dialogi 8. H. Rückle, Mowa ciała dla menedżerów 9. C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kruszyńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kruszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają podstawowe zasady autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum itp. Celem zajęć jest nauczenie studentów stosowania odpowiednich metod przygotowania wystąpienia publicznego, a następnie zrealizowania go zgodnie z przyjętymi założeniami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce wystąpień publicznych. W czasie ich trwania studenci mają z jednej strony zapoznać się z podstawowymi zasadami dotyczącymi autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum, a z drugiej - mają możliwość zastosowania tych zasad i metod w praktyce. Stąd obok lektury tekstów i pozyskiwania podstawowych informacji i zaznajamiania się z metodami dotyczącymi poszczególnych tematów realizowanych w czasie zajęć, studenci są zobligowani do aktywnego ćwiczenia sztuki wystąpień publicznych poprzez wygłaszanie fragmentów lub całości autoprezentacji, prezentacji, referatów, przemówień itp. form. Jednocześnie – na zasadzie interakcji – studenci uczą się analizowania i oceniania wystąpień publicznych (własnych i cudzych), ze wskazywaniem na ich konkretne zalety i wady. Zajęcia mają charakter praktyczny, stąd prezentacja teorii związanej z poszczególnymi zagadnieniami jest ograniczana do niezbędnego minimum, a w czasie zajęć główny nacisk jest kładziony na ćwiczenia praktyczne. Na zakończenie zajęć (w ramach rozliczenia semestralnego) studenci przygotowują indywidualne wystąpienia publiczne odnoszące się do wybranych problemów kulturalnych lub społecznych. W przypadku realizacji zajęć w formie zdalnej ćwiczenia będą prowadzone w sposób synchroniczny za pomocą platformy Microsoft Teams. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa (dowolne wydanie): 1. C. Stuart, Sztuka przemawiania i prezentacji 2. B. Blein, Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych 3. J. Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić 4. A. Wiszniewski, Jak przekonująco mówić i przemawiać 5. D. Aslett, Jak przemawiać publicznie i nie wyjść na idiotę 6. P. McGee, Przemawianie doskonałe 7. P. Heigl, 30 minut aby zostać dobrym mówcą. Naucz się mówić interesująco, zrozumiale i pewnie! Literatura uzupełniająca (dowolne wydanie): 1. E. Lewandowska-Tarasiuk, Sztuka wystąpień publicznych, czyli jak zostać dobrym mówcą 2. W. Niedzicki, Sekrety prezentacji nauki 3. M. M. Antony, 10 prostych sposobów na nieśmiałość. Jak pokonać nieśmiałość, brak pewności siebie i tremę przed publicznymi wystąpieniami 4. P. Kenny, Panie Przewodniczący, Panie, Panowie… Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony specjalnie dla inżynierów i pracowników nauki 5. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji 6. G. Łasiński, Sztuka prezentacji 7. H. Lemmermann, Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowani. Techniki argumentacji, dyskusje, dialogi 8. H. Rückle, Mowa ciała dla menedżerów 9. C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kruszyńska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kruszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają podstawowe zasady autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum itp. Celem zajęć jest nauczenie studentów stosowania odpowiednich metod przygotowania wystąpienia publicznego, a następnie zrealizowania go zgodnie z przyjętymi założeniami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce wystąpień publicznych. W czasie ich trwania studenci mają z jednej strony zapoznać się z podstawowymi zasadami dotyczącymi autoprezentacji, prezentacji, przemawiania, dyskusji na szerszym forum, a z drugiej - mają możliwość zastosowania tych zasad i metod w praktyce. Stąd obok lektury tekstów i pozyskiwania podstawowych informacji i zaznajamiania się z metodami dotyczącymi poszczególnych tematów realizowanych w czasie zajęć, studenci są zobligowani do aktywnego ćwiczenia sztuki wystąpień publicznych poprzez wygłaszanie fragmentów lub całości autoprezentacji, prezentacji, referatów, przemówień itp. form. Jednocześnie – na zasadzie interakcji – studenci uczą się analizowania i oceniania wystąpień publicznych (własnych i cudzych), ze wskazywaniem na ich konkretne zalety i wady. Zajęcia mają charakter praktyczny, stąd prezentacja teorii związanej z poszczególnymi zagadnieniami jest ograniczana do niezbędnego minimum, a w czasie zajęć główny nacisk jest kładziony na ćwiczenia praktyczne. Na zakończenie zajęć (w ramach rozliczenia semestralnego) studenci przygotowują indywidualne wystąpienia publiczne odnoszące się do wybranych problemów kulturalnych lub społecznych. W przypadku realizacji zajęć w formie zdalnej ćwiczenia będą prowadzone w sposób synchroniczny za pomocą platformy Microsoft Teams. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa (dowolne wydanie): 1. C. Stuart, Sztuka przemawiania i prezentacji 2. B. Blein, Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych 3. J. Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić 4. A. Wiszniewski, Jak przekonująco mówić i przemawiać 5. D. Aslett, Jak przemawiać publicznie i nie wyjść na idiotę 6. P. McGee, Przemawianie doskonałe 7. P. Heigl, 30 minut aby zostać dobrym mówcą. Naucz się mówić interesująco, zrozumiale i pewnie! Literatura uzupełniająca (dowolne wydanie): 1. E. Lewandowska-Tarasiuk, Sztuka wystąpień publicznych, czyli jak zostać dobrym mówcą 2. W. Niedzicki, Sekrety prezentacji nauki 3. M. M. Antony, 10 prostych sposobów na nieśmiałość. Jak pokonać nieśmiałość, brak pewności siebie i tremę przed publicznymi wystąpieniami 4. P. Kenny, Panie Przewodniczący, Panie, Panowie… Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony specjalnie dla inżynierów i pracowników nauki 5. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji 6. G. Łasiński, Sztuka prezentacji 7. H. Lemmermann, Komunikacja werbalna. Szkoła dyskutowani. Techniki argumentacji, dyskusje, dialogi 8. H. Rückle, Mowa ciała dla menedżerów 9. C. Gallo, Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Jak świetnie wypaść przed każdą publicznością |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.