Budowanie i pomiar satysfakcji klientów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1152-12-Z13o-BuPSK |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.001
|
Nazwa przedmiotu: | Budowanie i pomiar satysfakcji klientów |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Zarządzanie, nst, 3 rok, I stopnia, PRK, moduł organizacyjny |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach realizowanych z udziałem nauczyciela akademickiego 18 godzin Konsultacje merytoryczne 22 godzin Łącznie 40 godzin kontaktowych 2. Praca własna studenta 20 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 20 godzin Praca własna studenta 40 godzin Razem nakład pracy studenta 80 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student operuje podstawowymi pojęciami dotyczącymi budowania satysfakcji klientów- K_W01 W2: Student zna podstawowe metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla badania satysfakcji klientów- K_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi identyfikować czynniki determinujące satysfakcję klientów - K_U01 U2: Posiada umiejętność konstruowania narzędzi służących badaniu satysfakcji klientów - K_U08 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Posiada kompetencje w zakresie udziału w przedsięwzięciach zespołowych, pełniąc w nich różne role - K_K05 |
Metody dydaktyczne: | Wykład problemowy, prezentacje multimedialne, case study |
Skrócony opis: |
Rozpoznanie potrzeb klienta jest jednym z podstawowych warunków budowania jego satysfakcji. Z kolei ukierunkowanie na klienta własnych procesów wewnętrznych organizacji pozwala wypracować skuteczne mechanizmy generujące jego rozwój. Identyfikacja tych procesów jest działaniem złożonym i dlatego wymaga zastosowania skutecznej procedury postępowania. Im bardziej precyzyjna identyfikacja procesów postrzeganych z perspektywy klienta, tym wyższy poziom satysfakcjonującego spełnienia jego oczekiwań, co w dłuższym okresie czasu zapewnia przedsiębiorstwu wymierny efekt finansowy. Problematyka satysfakcji klienta i zarządzania jego satysfakcją jest skomplikowana i wieloaspektowa. Celem kształcenia jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia, co pozwoli studentom lepiej zrozumieć znaczenie satysfakcji klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem i zainspiruje ich do nowych pomysłów wykorzystania nabytej wiedzy w procesach biznesowych współczesnej organizacji. |
Pełny opis: |
Wykład Zakres przedmiotu obejmują wiedza dotycząca budowania satysfakcji klientów, jej znaczenia dla konkurencyjności przedsiębiorstw, pojęcie satysfakcji klienta przedstawione zostanie w kilku najważniejszych ujęciach. Szczegółowo przeanalizowane zostaną potrzeby i oczekiwania klientów, zaprezentowane zostaną czynniki kształtujące satysfakcję klienta. Scharakteryzowane zostaną modele psychologiczne zachowań klienta oraz modele satysfakcji konsumenta. Wykorzystywane metody dydaktyczne to wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, case study Ćwiczenia W warunkach konkurencji rynkowej jednym z najważniejszych czynników wpływających na długookresowy sukces firmy jest zadowolenie jej klientów. W ramach ćwiczeń szczegółowo zostaną omówione metody badania satysfakcji klientów, studenci zrealizują projekt polegający na przygotowaniu badania satysfakcji klientów wybranej organizacji. Praca zespołowa zaowocuje zaprezentowaną analizą zebranych informacji oraz propozycją kompleksowego badania satysfakcji dla wybranej organizacji. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Nieżurawski L., Pawłowska J., Witkowska J., Satysfakcja klienta. Strategia, pomiar, zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2010. 2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. Literatura uzupełniająca 3. Mazurek-Łopacińska K., Zachowanie nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE, Wrocław 1997. 4. Horowitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006. |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++ W2 – Egzamin pisemny +++ Test+++ U1 – Egzamin pisemny +++ Test+++ U2 – Projekt ++ Realizacja zadania++ K1 – Prezentacja +, Obserwacja ++ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Rozpoznanie potrzeb klienta jest jednym z podstawowych warunków budowania jego satysfakcji. Z kolei ukierunkowanie na klienta własnych procesów wewnętrznych organizacji pozwala wypracować skuteczne mechanizmy generujące jego rozwój. Identyfikacja tych procesów jest działaniem złożonym i dlatego wymaga zastosowania skutecznej procedury postępowania. Im bardziej precyzyjna identyfikacja procesów postrzeganych z perspektywy klienta, tym wyższy poziom satysfakcjonującego spełnienia jego oczekiwań, co w dłuższym okresie czasu zapewnia przedsiębiorstwu wymierny efekt finansowy. Problematyka satysfakcji klienta i zarządzania jego satysfakcją jest skomplikowana i wieloaspektowa. Celem kształcenia jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia, co pozwoli studentom lepiej zrozumieć znaczenie satysfakcji klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem i zainspiruje ich do nowych pomysłów wykorzystania nabytej wiedzy w procesach biznesowych współczesnej organizacji. |
|
Pełny opis: |
Wykład Zakres przedmiotu obejmują wiedza dotycząca budowania satysfakcji klientów, jej znaczenia dla konkurencyjności przedsiębiorstw, pojęcie satysfakcji klienta przedstawione zostanie w kilku najważniejszych ujęciach. Szczegółowo przeanalizowane zostaną potrzeby i oczekiwania klientów, zaprezentowane zostaną czynniki kształtujące satysfakcję klienta. Scharakteryzowane zostaną modele psychologiczne zachowań klienta oraz modele satysfakcji konsumenta. Wykorzystywane metody dydaktyczne to wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, case study Ćwiczenia W warunkach konkurencji rynkowej jednym z najważniejszych czynników wpływających na długookresowy sukces firmy jest zadowolenie jej klientów. W ramach ćwiczeń szczegółowo zostaną omówione metody badania satysfakcji klientów, studenci zrealizują projekt polegający na przygotowaniu badania satysfakcji klientów wybranej organizacji. Praca zespołowa zaowocuje zaprezentowaną analizą zebranych informacji oraz propozycją kompleksowego badania satysfakcji dla wybranej organizacji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Nieżurawski L., Pawłowska J., Witkowska J., Satysfakcja klienta. Strategia, pomiar, zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2010. 2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. Literatura uzupełniająca 3. Mazurek-Łopacińska K., Zachowanie nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE, Wrocław 1997. 4. Horowitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.