Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

BA seminar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f1ENG3W-BA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: BA seminar
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Przedmioty dla 1 semestru 3 roku S1 na kierunku filologia angielska
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) - fluent command of English (at least B2+)

- academic interests in the field represented by the seminar

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obligatoryjny

Całkowity nakład pracy studenta:

12 ECTS = 300 godz. nakładu pracy studenta


LITERATUROZNAWSTWO (dr Joanna Antoniak)

  • Udział w seminarium = 30 godz.

  • Indywidualne konsultacje z promotorem (dużury, korespondencja elektroniczna, wprowadzanie zalecanych poprawek) = 20 godz.

  • Czytanie zadanych tekstów i przygotowanie do zajęć = 60 godz.

  • Przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia teoretycznego = 20 godz,

  • Przeprowadzenie kwerendy na potrzeby projektu = 40 godz.

  • Przygotowanie planu pracy i wstępnej bibliografii = 40 godz.

  • Napisanie pierwszego rozdziału pracy = 90 godz.


    PRZEKŁADOZNAWSTWO (dr Dorota Guttfeld)

  • Udział w seminarium = 30 godz.

  • Indywidualne konsultacje z promotorem (dyżury, MS Teams, e-mail, wprowadzanie zalecanych poprawek) = 20 godz.

  • Przygotowanie do zajęć = 30 godz.

  • Przygotowanie do testów = 30 godz.

  • Zadania domowe (czytanie i analiza prac przekładoznawczych) = 30 godz.

  • Praca nad prezentacją tematu = 20 hours

  • Kwerendy i czytanie literatury na potrzeby projektu = 30 godz.

  • Zapoznanie z materiałem badawczym na potrzeby projektu = 30 godz.

  • Tworzenie planu pracy i bibliografii na potrzeby projektu = 80 godz.

  • Efekty uczenia się - wiedza:

    LITERATUROZNAWSTWO (dr Joanna Antoniak)

    Student...

  • W1 (K_W04): posiada wiedzę na temat literatury anglojęzycznej i takich jej aspektów jak periodyzacja, gatunki i formy literackie czy dzieła wybranych autorów.

  • W2 (K_W05): posiada wiedzę na temat studiów literaturoznawczych - potrafi wymienić główne nurty badań literaturoznawczych i ich sposób wykorzystania w analizie tekstów literackich.

  • W3 (K_W06): świadomy jest istnienia związków literaturoznawstwa z innymi dyscyplinami Humanistyki.

  • W4 (K_W07): potrafi przedstawić wpływ czynników historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych zarówno na literaturę jak i na badania literaturoznawcze.

  • W5 (K_W10): wyjaśnia zaawansowane pojęcia i terminy literaturoznawcze i potrafi zastosować je w dyskursie akademickim.


    PRZEKŁADOZNAWSTWO (dr Dorota Guttfeld)

    Student...

  • W1 (K_W10): identyfikuje cechy dyskursu akademickiego, w tym pojęcia i terminy używane w przekładoznawstwie.

  • W2 (K_W10): wyjaśnia zaawansowane pojęcia i terminy przekładoznawcze.


  • Efekty uczenia się - umiejętności:

    LITERATUROZNAWSTWO (dr Joanna Antoniak)

    Student...

  • U1 (K_U01): wyszukuje, ewaluuje i selekcjonuje informacje z różnych źródeł literaturoznawczych na potrzeby pracy licencjackiej.

  • U2 (K_U06): wykorzystuje wybraną metodologię literaturoznawczą.

  • U3 (K_U07): pracuje nad projektem pracy licencjackiej zgodnie z celami ustalonymi w porozumieniu z promotorem i według jego wskazówek.

  • U4 (K_U10): potrafi samodzielnie wyszukać informacje na potrzeby projektu licencjackiego.

  • U5 (K_U14): potrafi przygotować plan pracy licencjackiej, formułując pytania i założenia badawcze, posługując się przy tym akademickim językiem angielskim i nawiązując do wybranego podejścia teoretycznego oraz różnorodnych źródeł oraz napisać fragment pracy licencjackiej.

  • U6 (K_U15): potrafi przedstawić swoje argumenty w sposób jasny i klarowny, odnosząc się do opinii innych badaczy.

  • U7 (K_U15): potrafi w sposób jasny i klarowny przedstawić wnioski z przeprowadzonej analizy.

  • U8 (K_U16): potrafi przeprowadzić kwerendę źródeł akademickich, obejmującą zarówno zbiory biblioteczne jak i zasoby internetowe, przygotować bibliografię, poprawnie tworzyć cytaty i przypisy, formatować tekst w edytorze tekstu i przygotować prezentację.


    PRZEKŁADOZNAWSTWO (dr Dorota Guttfeld)

    Student...

  • U1 (K_U01): wyszukuje i selekcjonuje informacje ze wskazanych przez promotora źródłach przekładoznawczych na potrzeby pracy licencjackiej.

  • U2 (K_U07): pracuje nad projektem pracy licencjackiej zgodnie z celami ustalonymi w porozumieniu z promotorem i według jego wskazówek.

  • U3 (K_U09): rozpisuje i wykonuje kolejne kroki zmierzające do terminowego ukończenia badań na potrzeby pracy licencjackiej, w miarę potrzeb modyfikując plany

  • U4 (K_U10): samodzielnie wyszukuje informacje na potrzeby projektu licencjackiego, uzupełniając źródła przekładoznawcze sugerowane przez promotora.

  • U5 (K_U14): redaguje plan pracy licencjackiej, formułując pytania i założenia badawcze, posługując się przy tym akademickim językiem angielskim i nawiązując do wybranego podejścia teoretycznego oraz różnorodnych źródeł.

  • U6 (K_U16): prowadzi kwerendę źródeł akademickich, obejmującą zarówno zbiory biblioteczne, jak i dostępne online czasopisma przekładoznawcze, aby zidentyfikować, wybrać i udokumentować źródła do pracy licencjackiej

  • U7 (K_U16): przygotowuje prezentację projektu, zawierającą odpowiednio sformatowaną i opisaną zgodnie z wytycznymi listę źródeł

  • Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

    LITERATUROZNAWSTWO (dr Joanna Antoniak)

    Student...

  • K1 (K_K01): wykazuje inicjatywę w zakresie poszukiwania źródeł i określania swojego tematu badawczego w zakresie literaturoznawstwa.

  • K2 (K_K01): jest świadomy poziomu swojej wiedzy i rozumie potrzebę ciągłego poszerzania swojej wiedzy z zakresu literaturoznawstwa.


    PRZEKŁADOZNAWSTWO (dr Dorota Guttfeld)

    Student...

  • K1 (K_K01): wykazuje inicjatywę w zakresie poszukiwania źródeł i określania swojego tematu badawczego w zakresie przekładoznawstwa


  • Metody dydaktyczne:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Skrócony opis:

    Celem seminarium licencjackiego jest:

  • rozwój umiejętności związanych z wybraną dyscypliną;

  • rozwój umiejętności pisania pracy dyplomowej zgodnie z przyjętymi wytycznymi;

  • poszerzenie wiedzy i rozwój umiejętności akademickich związanych z wybraną dyscypliną.

  • Pełny opis:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Literatura:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Metody i kryteria oceniania:

    0 – 59% – 2

    60 – 69 % – 3

    70 – 75 % – 3+

    76 – 85 % – 4

    86 – 90% – 4+

    91 – 100% – 5

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Praktyki zawodowe:

    N/A

    Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

    Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Seminarium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Jarosław Hetman, Monika Linke-Ratuszny, Nelly Strehlau, Przemysław Żywiczyński
    Prowadzący grup: Jarosław Hetman, Monika Linke-Ratuszny, Nelly Strehlau, Przemysław Żywiczyński
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
    Seminarium - Zaliczenie na ocenę
    Skrócony opis: (tylko po angielsku)

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński)

    BA seminar is focused on the selection of problems that the student will pursue in their BA study based on literature review, calibrate methodology to these problems; formulate research questions and hypotheses that will organise their study.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    This seminar aims to help students narrow down their field of interest and write a bachelor's thesis on English-language texts of culture, with a particular focus on television, film or other media.

    Pełny opis: (tylko po angielsku)

    LITERARY STUDIES (dr Jarosław Hetman)

    The seminar is aimed to help students prepare to write a well-researched and insightful BA Thesis in the field of literary studies. The seminar will help students choose an appropriate topic, select a fitting methodological approach and prepare them for delivering a comprehensive analysis of the selected works of literature.

    The classes will be divided into two parts: 1. a practical part focusing on the individual and collective challenges of writing a successful MA Thesis and 2. a part devoted to studying and discussing of selected reading material, both literary theory, and literary works.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    This seminar aims to help students narrow down their field of interest and write a bachelor's thesis on English-language texts of culture, with a particular focus on television, film or other media. The seminar will help students choose an appropriate methodological approach and subsequently use it in analysis and interpretation of individually selected cultural texts.

    In winter, the class will include an introduction to selected approaches in cultural studies, based on assigned reading, group presentations and individual meetings to discuss students' projects.

    The course is supplemented by a Moodle course.

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński)

    BA seminar is focused on the selection of problems that the student will pursue in their BA study based on literature review, calibrate methodology to these problems; formulate research questions and hypotheses that will organise their study.

    The course’s agenda:

    • The structure of a BA study

    • Introduction to experimental research

    • Experimental methods in studying linguistic communication

    • Presentation of first chapters of students’ BA projects.

    The scope and range of topics will be adjusted to the research interests of the students.

    Literatura: (tylko po angielsku)

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    Selected chapters from:

    Jonathan Bignell, An Introduction to Television Studies. New York-London: Routledge. 2013.

    Meenakshi Gigi Durham and Douglas M. Kellner (eds.) Media and Cultural Studies: KeyWorks. Malden-Oxford, Blackwell Publishing, 2006.

    John Fiske, Television Culture 2nd Edition. London-New York: Routledge, 2011.

    Simon Malpas and Paul Wake (eds), The Routledge Companion to Critical and Cultural Theory. London-New York: Routledge, 2013.

    Angela McRobbie, The Aftermath of Feminism: Gender, Culture and Social Change. Los Angeles-London-New Delhi-Singapore-Washington: Sage, 2009.

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński)

    Literature

    Coolican, H. 2017. Research methods and statistics in psychology. London: Psychology Press.

    Winter, B. 2019. Statistics for linguists: An introduction using R. London: Routledge, 2019.

    Cobley, P., Schulz, P. (Eds.) (2013). Theories and models of communication (Vol. 1). The Hague: Walter de Gruyter.

    RStudio. https://www.rstudio.com

    Additional materials

    Articles from the EAORC list: http://martinedwardes.me.uk/eaorc/

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    Uwagi: (tylko po angielsku)

    Click on "Seminar, 30 hours → more information" for additional notes about 2021/2022 cycle.

    Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

    Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Seminarium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Jarosław Hetman, Ewa Kościałkowska-Okońska, Marta Sibierska, Nelly Strehlau
    Prowadzący grup: Jarosław Hetman, Ewa Kościałkowska-Okońska, Marta Sibierska, Nelly Strehlau
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
    Seminarium - Zaliczenie na ocenę
    Skrócony opis: (tylko po angielsku)

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (dr Marta Sibierska)

    BA seminar is focused on the selection of problems that the student will pursue in their BA study based on literature review, calibrate methodology to these problems; formulate research questions and hypotheses that will organise their study.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    This seminar aims to help students narrow down their field of interest and write a bachelor's thesis on English-language texts of culture, with a particular focus on television, film or other media.

    LITERARY STUDIES AND TRANSLATION STUDIES:

    See above

    Pełny opis: (tylko po angielsku)

    LITERARY STUDIES (dr Jarosław Hetman)

    The seminar is aimed to help students prepare to write a well-researched and insightful BA Thesis in the field of literary studies. The seminar will help students choose an appropriate topic, select a fitting methodological approach and prepare them for delivering a comprehensive analysis of the selected works of literature.

    The classes will be divided into two parts: 1. a practical part focusing on the individual and collective challenges of writing a successful MA Thesis and 2. a part devoted to studying and discussing of selected reading material, both literary theory, and literary works.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    This seminar aims to help students narrow down their field of interest and write a bachelor's thesis on English-language texts of culture, with a particular focus on television, film or other media. The seminar will help students choose an appropriate methodological approach and subsequently use it in analysis and interpretation of individually selected cultural texts.

    In winter, the class will include an introduction to selected approaches in cultural studies, based on assigned reading, group presentations and individual meetings to discuss students' projects.

    The course is supplemented by a Moodle course.

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (dr Marta Sibierska)

    BA seminar is focused on the selection of problems that the student will pursue in their BA study based on literature review, calibrate methodology to these problems; formulate research questions and hypotheses that will organise their study.

    The course’s agenda:

    • The structure of a BA study

    • Introduction to experimental research

    • Experimental methods in studying linguistic communication

    • Presentation of first chapters of students’ BA projects.

    The scope and range of topics will be adjusted to the research interests of the students.

    TRANSLATION STUDIES (dr Ewa Kościałkowska-Okońska):

    See above

    Literatura: (tylko po angielsku)

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    Selected chapters from:

    Jonathan Bignell, An Introduction to Television Studies. New York-London: Routledge. 2013.

    Meenakshi Gigi Durham and Douglas M. Kellner (eds.) Media and Cultural Studies: KeyWorks. Malden-Oxford, Blackwell Publishing, 2006.

    John Fiske, Television Culture 2nd Edition. London-New York: Routledge, 2011.

    Simon Malpas and Paul Wake (eds), The Routledge Companion to Critical and Cultural Theory. London-New York: Routledge, 2013.

    Angela McRobbie, The Aftermath of Feminism: Gender, Culture and Social Change. Los Angeles-London-New Delhi-Singapore-Washington: Sage, 2009.

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (dr Marta Sibierska)

    Literature

    Coolican, H. 2017. Research methods and statistics in psychology. London: Psychology Press.

    Winter, B. 2019. Statistics for linguists: An introduction using R. London: Routledge, 2019.

    Cobley, P., Schulz, P. (Eds.) (2013). Theories and models of communication (Vol. 1). The Hague: Walter de Gruyter.

    RStudio. https://www.rstudio.com

    Additional materials

    Articles from the EAORC list: http://martinedwardes.me.uk/eaorc/

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    LITERARY AND TRANSLATION STUDIES:

    See above.

    Uwagi: (tylko po angielsku)

    Click on "Seminar, 30 hours → more information" for additional notes about 2022/2023 cycle.

    Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

    Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Seminarium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Joanna Antoniak, Dorota Guttfeld, Marek Placiński, Nelly Strehlau
    Prowadzący grup: Joanna Antoniak, Dorota Guttfeld, Marek Placiński, Nelly Strehlau
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
    Seminarium - Zaliczenie na ocenę
    Skrócony opis: (tylko po angielsku)

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (dr Marek Placiński)

    BA seminar is focused on the selection of problems that the student will pursue in their BA study based on literature review, calibrate methodology to these problems; formulate research questions and hypotheses that will organise their study.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    This seminar aims to help students narrow down their field of interest and write a bachelor's thesis on English-language texts of culture, with a particular focus on television, film or other media.

    LITERARY STUDIES (dr Joanna Antoniak)

    The aim of this seminar is to aid students in preparing and writing a bachelor’s thesis in the field of literary studies. The seminar will help students formulate the topic of their thesis, choose appropriate and fitting methodological approach and, finally, conduct analysis and interpretation of selected literary works.

    TRANSLATION STUDIES:

    See above

    Pełny opis: (tylko po angielsku)

    LITERARY STUDIES (dr Joanna Antoniak)

    The aim of this seminar is to aid students in preparing and writing a bachelor’s thesis in the field of literary studies. The seminar will help students formulate the topic of their thesis, choose appropriate and fitting methodological approach and, finally, conduct analysis and interpretation of selected literary works.

    During the winter semester, the course will focus predominantly on two aspects: the structure of a BA thesis/study and the introduction of selected approaches in literary studies (psychoanalysis and trauma theory, feminist theory, gender and queer studies, and race theory and postcolonial studies); the range of topics can be adjusted to the research interests of the students.

    The course is supplemented by a Moodle course.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    This seminar aims to help students narrow down their field of interest and write a bachelor's thesis on English-language texts of culture, with a particular focus on television, film or other media. The seminar will help students choose an appropriate methodological approach and subsequently use it in analysis and interpretation of individually selected cultural texts.

    In winter, the class will include an introduction to selected approaches in cultural studies, based on assigned reading, group presentations and individual meetings to discuss students' projects.

    The course is supplemented by a Moodle course. https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5474

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (dr Marek Placiński)

    BA seminar is focused on the selection of problems that the student will pursue in their BA study based on literature review, calibrate methodology to these problems; formulate research questions and hypotheses that will organise their study.

    The course’s agenda:

    • The structure of a BA study

    • Introduction to experimental research

    • Experimental methods in studying linguistic communication

    • Presentation of first chapters of students’ BA projects.

    The scope and range of topics will be adjusted to the research interests of the students.

    TRANSLATION STUDIES

    See above

    Literatura: (tylko po angielsku)

    LITERARY STUDIES (dr Joanna Antoniak)

    Selected chapters from:

    Julie Rivkin and Michael Ryan (eds.). 2004. Literary Theory: An Anthology. Second Edition. Oxford: Blackwell Publishing.​

    Donald E. Hall and Annamarie Jagose (eds.). 2013. The Routledge Queer Studies Reader. London and New York: Routledge.​

    Bill Ashcroft, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin (eds.). 2003. The Post-Colonial Studies Reader. London and New York: Routledge..​

    The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud. Volume XIV. London: The Hogarth Press.​

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    The theoretical material will be supplemented with a selection of literary texts.

    CULTURAL STUDIES (dr Nelly Strehlau)

    Selected chapters from:

    Jonathan Bignell, An Introduction to Television Studies. New York-London: Routledge. 2013.

    Meenakshi Gigi Durham and Douglas M. Kellner (eds.) Media and Cultural Studies: KeyWorks. Malden-Oxford, Blackwell Publishing, 2006.

    John Fiske, Television Culture 2nd Edition. London-New York: Routledge, 2011.

    Simon Malpas and Paul Wake (eds), The Routledge Companion to Critical and Cultural Theory. London-New York: Routledge, 2013.

    Angela McRobbie, The Aftermath of Feminism: Gender, Culture and Social Change. Los Angeles-London-New Delhi-Singapore-Washington: Sage, 2009.

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    EXPERIMENTAL LINGUSTICS (dr Marek Placiński)

    Literature

    Coolican, H. 2017. Research methods and statistics in psychology. London: Psychology Press.

    Winter, B. 2019. Statistics for linguists: An introduction using R. London: Routledge, 2019.

    Cobley, P., Schulz, P. (Eds.) (2013). Theories and models of communication (Vol. 1). The Hague: Walter de Gruyter.

    RStudio. https://www.rstudio.com

    Additional materials

    Articles from the EAORC list: http://martinedwardes.me.uk/eaorc/

    Additional texts made available depending on students' research interests.

    TRANSLATION STUDIES:

    See above.

    Uwagi: (tylko po angielsku)

    Click on "Seminar, 30 hours → more information" for additional notes about 2023/2024 cycle.

    Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

    Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23

    Wybrany podział planu:
    Przejdź do planu
    Typ zajęć:
    Seminarium, 30 godzin więcej informacji
    Koordynatorzy: Joanna Antoniak, Dorota Guttfeld, Katarzyna Marak, Sławomir Wacewicz
    Prowadzący grup: Joanna Antoniak, Dorota Guttfeld, Katarzyna Marak, Sławomir Wacewicz
    Lista studentów: (nie masz dostępu)
    Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
    Seminarium - Zaliczenie na ocenę
    Skrócony opis:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Pełny opis:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Literatura:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Uwagi:

    Szczegółowe informacje znajdują się na stronach poszczególnych grup seminaryjnych.

    Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
    Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
    ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)