Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Kultury świata (z elementami nauki specjalistycznego języka obcego) - Indonezja 2525-s1ETN3Z-KS-I
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Kultury świata (z elementami nauki specjalistycznego języka obcego) - Indonezja 2525-s1ETN3Z-KS-I
Zajęcia Semestr zimowy 2019/20 (2019/20Z) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala C 2.54
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Renata Lesner-Szwarc
Literatura:

- Bräuchler B. (ed.), Reconciling Indonesia. Grassroots agency for peace, London, New York 2009.

- Geertz C., Konwersja wewnętrzna na współczesnej Bali, [w:] Tegoż, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Kraków 2005, s.199-221.

- Geertz C., Osoba, czas i zachowanie na Bali, [w:] Tegoż, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Kraków 2005, s.405-459.

- Geertz C., Rytuał a zmiana społeczna: przykład jawajski, [w:] Tegoż, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Kraków 2005, s.169-197.

- Geertz C., The Religion of Java, Chicago, London 1959.

- Guan L.H., Suryadinata L.(ed.), Language, Nation and Development in Southeast Asia, Singapore 2007.

- Hitchcock M., Tourism, Taman Mini, and Nasional Identity, “Indonesia and the Malay World”, vol.26, no.75, June 1998, p.124-135.

- Hitchcock M., Margaret Mead and Tourism. Anthropological Heritage in the Aftermath of the Bali Bombings, “Anthropology Today”, vol.20, no 3, June 2004, pp.9-14.

- Koentjaraningrat, Pengantar Antropologii pokok-pokok etnografi II, Jakarta 2005.

- Posern- Zieliński A. (red.), Wielka Encyklopedia Geografii Świata, t. XVIII, Poznań 2000.

- Rahimsyah, Kumpulan cerita rakyat legenda Nusantara, Surabaya (?)

- Ricklefs M.C., Sejarah Indonesia modern 1200-2008, Jakarta 2008.

- Schulte Nordholt H., Purwanto B., Saptari R. (ed.), Perspektif baru penulisan sejarah Indonesia, Jakarta 2008.

- Sugono Dendy (pen.), Lentera Indonesia. Penerang untuk memahami masyarakat dan budaya Indonesia, Jakarta 2004.

Zakres tematów:

Zajęcia stanowią wprowadzenie do zagadnień związanych z kulturowym i religijnym zróżnicowaniem Indonezji. Poruszane zagadnienia: Bhinneka Tunggal Ika - jedność w różnorodności?; język indonezyjski jako element kształtowania tożsamości państwowej Indonezyjczyków; język indonezyjski i jego funkcje; język indonezyjski a języki lokalne; Pancasila, zróżnicowanie religijne i kulturowe archipelagu malajskiego; lokalizacja wybranych grup etnicznych Nusantary; indonezjanizacja kultur Indonezji (polityka kulturalna kraju i rola języka indonezyjskiego w tym procesie); tożsamość etniczna i państwowa Indonezyjczyków; współczesne problemy kulturowe Indonezji. W ramach zajęć studenci poznają podstawy języka indonezyjskiego.

Metody dydaktyczne:

Eksponujące: pokaz

Podające: wykład problemowy, konwersatoryjny, informacyjny

Poszukujące: giełda pomysłów, studium przypadku

Metody zdalne:

- wideo spotkania typy webinar

- skype/MS Office/Zoom

- praca koncepcyjna

- prezentacje online

- praca nad zagadnieniami z wykorzystaniem programów Trello i/lub Asana

Metody i kryteria oceniania:

Ocena zależeć będzie od trzech czynników:

pisemnego sprawdzianu końcowego,

aktywności na zajęciach,

obecności na zajęciach.

Uwagi:

Etnologia-antropologia kulturowa, studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.