Metody analizy danych ilościowych [2403-PE-120-s2]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metody analizy danych ilościowych [2403-PE-120-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala IA Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Kamila Majewska |
Literatura: |
Aksamit E., Gangestad S.,Simpson J. (2017). Indywidualne różnice w socjoseksualności: dowody na trafność konwergencyjną i dyskryminacyjną, [w:] Przegląd Badań Edukacyjnych, nr 24 (1/2017): s. 277–312. Aranowska E. (2005). Pomiar ilościowy w psychologii. Warszawa: SCHOLAR Brzeziński J. (2005). Trafność i rzetelność testów psychologicznych. Gdańsk: GWP Brzeziński J. (2006). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN Bedyńska S., Brzezicka A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Kraków: SPSS Ferguson G. A., Takane Y. (1997). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa: WSiP Malarska A. (2005). Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS. Kraków: SPSS Polska Pakov T.. Pierce K. (2005). Do biegu, gotowi - start!, Gdańsk: GWP Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
Zakres tematów: |
Temat 1. Powtórzenie wiadomości na temat problemów badawczych oraz poziomów pomiaru * Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s. 89-97; 97-112. Temat 2. Wprowadzenie do programu SPSS. Przygotowywanie bazy danych - ankieta, test * Bedyńska S., Brzezicka A., (2007), Rozdział 2. Wprowadzanie danych i podstawy pracy z programem SPSS, w: Statystyczny Drogowskaz, s. 33-61. Temat 3. Metody opisu statystycznego - miary tendencji centralnej (średnia arytmetyczna, dominanta, mediana) oraz podsumowania zmiennych *Bedyńska S., Brzezicka A., (2007), Rozdział 3. Tabelaryczne, graficzne i liczbowe sposoby podsumowywania zmiennych, w: Statystyczny Drogowskaz, s. 62-94. *Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s. 205-206; Temat 4. Metody opisu statystycznego - miary dyspersji (odchylenie standardowe, rozstęp) * Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s. 206-209; Temat 5. Miary współzmienności (współczynnik kontyngencji, chi kwadrat, korelacja r-Spearmana, korelacja r-Pearsona) Bedyńska S., Brzezicka A., (2007), Rozdział 4. Miary związku pomiędzy zmiennymi- współczynnik korelacji, w: Statystyczny Drogowskaz, s. 94-115. Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s. 210-222. Temat 6. Wnioskowanie statystyczne/ miary dotyczące różnic (m. in. test t-Studenta, jednoczynnikowa ANOVA) Bedyńska S., Brzezicka A., (2007), Rozdział 8. Porównywanie dwóch grup: testy t-studenta i ich nieparametryczne odpowiedniki, w: Statystyczny Drogowskaz, s. 184-208. Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, s. 223-236 |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: praca ze źródłem drukowanym, objaśnienie, opis (za pośrednictwem platformy Moodle oraz Teams). Metody problemowe: dyskusja dydaktyczna, metoda badawcza. Metody praktyczne: analiza danych, praca w programie PS Imago |
Metody i kryteria oceniania: |
W skład zaliczenia ćwiczeń wchodzą następujące elementy: - obecność na zajęciach - 3 p. (przy czym brak obecności jest warunkiem dyskwalifikującym zaliczenie) - aktywność na zajęciach - 2 p. - praca zaliczeniowa - 10 p. (analiza statystyczna przeprowadzonych badań własnych, przygotowanych w ramach projektu grupowego) Punktacja: 15-14 bdb 13 db+ 12-11 db 10 dst + 9-8 dst |
Uwagi: |
I rok pedagogika - s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.