Podstawy prezentacji informacji [2401-AI-PPI-11-s1]
Semestr zimowy 2024/25
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy prezentacji informacji [2401-AI-PPI-11-s1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25Z]
(w trakcie)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Kowalska-Chrzanowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://moodle.umk.pl/WFINS/course/view.php?id=148 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Infografika to obraz który łatwo sprzeda trudny temat. Sprawdź jak ją zaprojektować [online]. Dostępny w Internecie: http://projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektować-infografike/. 2. Kurs DataBloga: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: DataBlog.pl [online]. Dostępny w Internecie: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobić-infografike-darmowe-programy-tworzenia-inforaifik/Mapy myśli i infografiki w nauczaniu. Bli%20v3.0.pdf. 3. Moczkodan R., Jak narzędzia kształtują sposób myślenia? Wady i zalety programów komputerowych służących do wspierania (?) kreatywności, [w:] Informatyka w edukacji. Nauczyciel przewodnik i twórca, pod red. A. M. Kwiatkowskiej, M. M. Sysło, Toruń 2015, s. 139-153. 4. Sadowski M. P., Doskonała prezentacja. Sztuka skutecznego przekazu, Gliwice 2008. 5. [Jagoda Jurajczyk], Piktochart – instrukcja W: Biblioteka 2.0 Blog o zmianach w bibliotece szkolnej [online]. 2014. Dostępny w: http://blogiceo.nq.pl/biblioteka20/2014/03/10/piktochart-instrukcja 6. Piotr Kozłowski, Kurs DATABLOGA: Jak zrobić infografikę? Darmowe programy do tworzenia infografik W: Datablog [online]. 2014. Dostępny w: http://datablog.pl/2014/01/06/jak-zrobic-infografike-darmowe-programy-tworzenia-infografik 7. [Katarzyna Żbikowska], Jak zrobić samodzielnie infografikę? W: Mapy Myśli [online]. 2013. Dostępny w: http://mapymysli.com/jak-zrobic-samodzielnie-infografike |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Informacja i sposoby jej przekazywania (2 godz.) 2. Streszczenia i abstrakty (4 godz.) 3. Infografiki (4 godz. – w tym 2 w ramach zdalnego nauczania) 3. Mapy myśli (2 godz. – w tym 2 w ramach zdalnego nauczania) 4. Raporty (6 godz. – w tym 2 w ramach zdalnego nauczania) 5. Kody QR (2 godz. w tym 2 w ramach zdalnego nauczania) 5. Instrumentarium bibliograficzne (10 godz.) Harmonogram kursu realizowany jest zgodnie z planem zajęć umieszczonym w systemie USOS. Materiały zdalne (asynchroniczne, dostępne na platformie Moodle) publikowane są w terminach wynikających bezpośrednio z kolejności realizacji zakresu tematycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne poszukujące - laboratoryjna, - projektu, - referatu, - studium przypadku. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność i aktywność w zajęciach dydaktycznych (możliwe dwie nieobecności) – U1 2. Indywidualne zadania praktyczne – pisanie artykułów, referatów, tworzenie prezentacji, map myśli, infografik – W1, W2 Kryteria oceniania: – udział min. w 50% zajęć dydaktycznych (również w przypadku IOS), – aktywność na zajęciach (10% oceny), – przygotowanie zadań praktycznych (90% oceny) – w tym zadań potwierdzających realizację treści wynikających z wykorzystania metod i technik kształcenia na odległość. Ostateczna ocena z zajęć: 5 – 90% i więcej 4+ – 80% do 89% 4 – 70% do 79% 3+ – 60% do 69% 3 – 50% do 59% 2 – 49% i poniżej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Architektura informacji, I rok s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.