Przedmioty fakultatywne dla 5 roku SJ kierunku lekarskiego (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Lekarski)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21 - Rok akademicki 2020/21 2021/22 - Rok akademicki 2021/22 2022/23 - Rok akademicki 2022/23 2023/24 - Rok akademicki 2023/24 2024/25 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/21 | 2021/22 | 2022/23 | 2023/24 | 2024/25 | |||||
1600-Lek5LEKCHIG-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5LEKCHIM-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5LEKCHIW-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5LEKWEWE-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5LEKWEWK-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu – Przygotowanie do LEK- choroby wewnętrzne jest pomoc studentom w przygotowaniu się do egzaminu końcowego poprzez przypomnienie najważniejszych zagadnień z zakresu kardiologii, nefrologii i endokrynologii oraz przedstawienie najnowszych wytycznych dotyczących wybranych zagadnień kardiologicznych, nefrologicznych i endokrynologicznych. Omawianie wybranych pytań z puli pytań LEK. . |
|
|||
1600-Lek5LEKWEWN-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5LEKPEDA-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5LEKPEDH-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5ZF08-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu Bioinformatyka w onkologii jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą zmienności sekwencji nukleotydowej genów, dla których badania funkcjonalne wykazały zaangażowanych w karcynogenezę. Program obejmuje laboratoria informatyczne w trakcie których student poznaje referencyjne bazy danych oraz narzędzia bioinformatyczne pozwalające scharakteryzować zmienność nukleotydową lokalizującą w obrębie genów, których produkty zaangażowane są w proces transformacji nowotworowej u człowieka. Ponadto studenci charakteryzują w trakcie zajęć w jakim zakresie mutacje w genach powiązanych z rakiem powodują zmiany strukturze kodowanych przez nich białek i w konsekwencji w fenotypie klinicznym. Wykorzystywane w trakcie zajęć bazy danych oraz narzędzia bioinformatyczne są stosowane standardowo w genetyce onkologicznej, raportach medycznych czy też opracowywaniu nowych środków farmakologicznych w leczeniu nowotworów. |
|
|||
1600-LekZF-J |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||||
1600-Lek45ZF1-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot Covid 19 ma na celu kształcenie z zakresu epidemiologii, patogenezy, metod diagnostycznych z uwzględnieniem technik biologii molekularnej, badań biochemicznych oraz obrazowych wykorzystywanych w celu rozpoznania, leczenia oraz zapobiegania zakażeniom SARS-CoV2 Celem zajęć z „Covid19” jest przedstawienie najnowszej wiedzy z zakresu epidemiologii i naturalnego przebiegu oraz odległych powikłań zakażeń SARS-CoV2 ze szczególnym uwzględnieniem organizacji służby zdrowia w warunkach pandemii. W ramach zajęć przedstawione zostaną zasady obowiązujące w diagnostyce i leczeniu Covid 19 uwzględniające badanie podmiotowe, przedmiotowe, interpretację wyników badań diagnostycznych niezbędnych w ustalenia prawidłowego rozpoznania oraz leczenia. Omówione będą stosowane w praktyce zasady izolacji osób chorych oraz kwarantanny osób z kontaktu . |
|
|||
1600-Lek5ZF79-J |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu „Dermatologia eksperymentalna jako narzędzie współczesnej medycyny” jest zdobycie i utrwalenie wiedzy z zagadnień dotyczących hodowli komórkowych, które stanowią wstęp do badań klinicznych z wykorzystaniem dermatologii eksperymentalnej. |
|
|||||||
1600-Lek5ZF83-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie problemu interakcji lekowych oraz zagrożeń wynikających z ich występowania. Studenci uczą się stosować terapię bezpieczną i zoptymalizowaną. |
|
|||
1600-Lek5ZF84-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Według danych literaturowych nawet 40% badań klinicznych zawiera błędy lub ich wyniki zostały błędnie zinterpretowane. Podczas fakultetu omówione zostaną najczęstsze błędy, zaniedbania i konsekwencje niewłaściwej metodologii. |
|
|||
1600-Lek5ZF86-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
1600-Lek5ZF60-J | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student doskonali umiejętności praktyczne w zakresie prowadzenia BLS oraz ALS- zna algorytm i aktualne wytyczne. Doskonali samodzielne planowanie diagnostyki różnicowej i analizę zaplanowanych badań laboratoryjnych i obrazowych w najczęstszych jednostkach chorobowych. Potrafi zaplanować wstępną farmakoterapię ukierunkowaną na łagodzenie objawów oraz leczenie przyczyny. |
|
|||||
1600-Lek5ZF77-J | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu jest przedstawienie opieki nad noworodkiem, niemowlęciem i małym dzieckiem zgodnie z medycyną opartą na dowodach (EBM, Evidence Based Medicine) oraz obowiązującymi dokumentami prawnymi. Przedstawimy zarówno zasady opieki medycznej nad takim pacjentem, ale także ogólne zasady pielęgnacji, które przyszli lekarze powinni potrafić przekazać opiekunom dzieci. |
|
||||||
1600-Lek5ZF67-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Powtórzenie niezbędnych do zdania egzaminu LEK zagadnień z zakresy choroby wewnętrzne. Ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu testów wraz z szerokim omówieniem zagadnień o które padają pytania na testach. |
|
||||
1600-Lek5ZF70-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie: - poszerzyć podstawy teoretyczne z medycyny rodzinnej; - zintegrować dotychczasową wiedzę teoretyczną i kliniczną - ugruntować wiedzę studentów na temat pryncypiów medycyny rodzinnej; - ugruntować wiedzę studentów na temat kompetencji lekarza rodzinnego, jego roli w systemie ochrony zdrowia; - omówić specyficzne konteksty rozwiązywania zadań testowych z zakresu medycyny rodzinnej pod kątem Lekarskiego Egzaminu Końcowego; |
|
|||
1600-Lek5ZF68-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „przygotowanie do LEKu-położnictwo i ginekologia” ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu położnictwa i ginekologii, nabytej podczas wcześniejszym lat kształcenia, przed lekarskim egzaminem końcowym. |
|
||||
1600-Lek5ZF76-J | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu jest poszerzenie wiedzy studentów medycyny, przyszłych lekarzy różnych specjalności w zakresie szczepień ochronnych. Fakultet będzie omawiał szczepienia we wszystkich grupach wiekowych pacjentów. |
|
||||||
1600-Lek5ZF87-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu Techniki tworzenia innowacji jest objęcie zainteresowaniem zagadnień związanych z istotą tworzenia modeli biznesowych. |
|
|||
1600-Lek5ZF36-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek5ZF07-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy o zdrowotnym znaczeniu ruchu i ukształtowaniu przekonań o potrzebie i sensie podtrzymywania systematycznej aktywności fizycznej. Zumba® Fitness to połączenie zajęć fitness (aerobiku) i tańca (głównie w rytmach latynoamerykańskiej i międzynarodowej muzyki). Formuła zajęć opiera się przede wszystkim na prostych układach choreograficznych, tańczonych do energetycznej, latynoamerykańskiej muzyki. Celem zajęć jest również opanowanie przez ćwiczących podstawowych umiejętności ruchowych oraz wpływanie za pomocą tańca na poprawę ich nastroju oraz sprawności fizycznej i motorycznej. |
|
|||