Przedmioty fakultatywne dla 5 roku SJ kierunku lekarskiego (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Lekarski)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22 - Rok akademicki 2021/22 2022/23 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021/22 | 2022/23 | |||||
1600-LekM5WYBONK-J | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminaria poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu badania chorego onkologicznego, jego diagnostyki i kwalifikacji do leczenia chirurgicznego. W ramach ćwiczeń na Bloku Operacyjnym studenci zapoznawani są z zasadami chirurgii onkologiczneji i technikami w chirurgii onkologicznej. |
|
||
1600-LekM5ZWED-J |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z objawami, diagnostyką i leczeniem chorób gruczołów wydzielania wewnętrznego. |
|
||
1600-LekM5WYBZNI-J | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu dalszy rozwój umiejętności związanych z anestezjologią i medycyną okołooperacyjną. Szczególny nacisk kładziony jest na umiejętności praktyczne niezbędne w pracy w na bloku operacyjnym. Celem przedmiotu jest przede wszystkim praktyczne wykorzystania dotychczas zdobytej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do przedmiotu. |
|
||
1600-LekM5LEKCHI-J | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przygotowanie do LEK-u chirurgia ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu propedeutyki chirurgii, chirurgii endokrynologicznej i onkologicznej |
|
||
1600-LekM5LEKCHIB-J | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Powtórzenie niezbędnych do zdania egzaminu LEK zagadnień z zakresy chirurgii. |
|
||
1600-LekM5LEKCHIW-J | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przygotowanie do LEK-u chirurgia ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu propedeutyki chirurgii, chirurgii endokrynologicznej i transplantologii |
|
||
1600-LekM5ZWL2P-J |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie do LEKu - choroby wewnętrzne ma na celu pogłębienie umiejętności zawodowych z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w trakcie studiów w celu przygotowania do lekarskiego egzaminu końcowego. Pogłębianie wiedzy dotyczy objawów klinicznych, diagnostyki i leczenia. |
|
||
1600-LekZF-J |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1600-Lek5ZF79-J |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu „Dermatologia eksperymentalna jako narzędzie współczesnej medycyny” jest zdobycie i utrwalenie wiedzy z zagadnień dotyczących hodowli komórkowych, które stanowią wstęp do badań klinicznych z wykorzystaniem dermatologii eksperymentalnej. |
|
||
1600-Lek5ZF86-J |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot fakultatywny Komunikacja medyczna w praktyce klinicznej ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznego porozumiewania się w praktyce klinicznej niezbędnej w codziennej pracy każdego oddziału w strukturach szpitala wielospecjalistycznego. Zajęcia poświęcone są nabywaniu praktycznych umiejętności w zakresie komunikacji z pacjentem hospitalizowanym, zwłaszcza w trudnych sytuacjach klinicznych, związanych z przekazywaniem niepomyślnych informacji. |
|
||
1600-Lek5ZF60-J | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student doskonali umiejętności praktyczne w zakresie prowadzenia BLS oraz ALS- zna algorytm i aktualne wytyczne. Doskonali samodzielne planowanie diagnostyki różnicowej i analizę zaplanowanych badań laboratoryjnych i obrazowych w najczęstszych jednostkach chorobowych. Potrafi zaplanować wstępną farmakoterapię ukierunkowaną na łagodzenie objawów oraz leczenie przyczyny. |
|
||
1600-Lek5ZF77-J |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu jest przedstawienie opieki nad noworodkiem, niemowlęciem i małym dzieckiem zgodnie z medycyną opartą na dowodach (EBM, Evidence Based Medicine) oraz obowiązującymi dokumentami prawnymi. Przedstawimy zarówno zasady opieki medycznej nad takim pacjentem, ale także ogólne zasady pielęgnacji, które przyszli lekarze powinni potrafić przekazać opiekunom dzieci. |
|
||
1600-Lek5ZF67-J |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Powtórzenie niezbędnych do zdania egzaminu LEK zagadnień z zakresy choroby wewnętrzne. Ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu testów wraz z szerokim omówieniem zagadnień o które padają pytania na testach. |
|
||
1600-Lek5ZF68-J |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „przygotowanie do LEKu-położnictwo i ginekologia” ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu położnictwa i ginekologii, nabytej podczas wcześniejszym lat kształcenia, przed lekarskim egzaminem końcowym. |
|
||
1600-Lek5ZF76-J |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu jest poszerzenie wiedzy studentów medycyny, przyszłych lekarzy różnych specjalności w zakresie szczepień ochronnych. Fakultet będzie omawiał szczepienia we wszystkich grupach wiekowych pacjentów. |
|
||
1600-Lek5ZF87-J |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu Techniki tworzenia innowacji jest objęcie zainteresowaniem zagadnień związanych z istotą tworzenia modeli biznesowych. |
|
||