Literatura: |
Literatura podstawowa
1.E. Szłyk, M. Cichosz, A. Filipiak Szok, A. Jastrzębska, M. Kurzawa, Skrypt: Ćwiczenia laboratoryjne z analizy żywności – wyd UMK, Toruń 2013
2. Z.S. Sikorski, Chemia żywności, WNT, Warszawa, 2002
3. Red. A. Klepacka, Analiza żywności, skrypt SGGW, Warszawa, 2005
4. Red. Z. Żegarska, Ćwiczenia z analizy żywności, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2000
5. L. Kosewska,Analiza mikrobiologiczna w przemyśle spożywczym, WSiP, Warszawa, 1986
6. Z. Libudzisz, K. Kowal (red.). Mikrobiologia techniczna, Tom I,II, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2000
7. H. G. Schlegel, Mikrobiologia ogólna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000
8. A. Różalski, Ćwiczenia z mikrobiologii ogólnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 1998
Literatura uzupełniająca:
1. E. Pijanowski, M. Dłużewski, A. Dłużewska, A. Jarczyk, Ogólna technologia żywności, WNT, Warszawa, 2004
2. E. Elimer, Mikrobiologia techniczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1999
3. E. Sobczak E. (red.). Teoria i ćwiczenia z mikrobiologii ogólnej i technicznej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1993
4. K. Trojanowska, H. Giebel, B, Gołębiowska, Mikrobiologia żywności, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, 1996
5. G. Muller, Podstawy mikrobiologii żywności, WNT, Warszawa 1990
6. K. Trojanowska, H. Giebeel, B. Gołębiowska, Mikrobiologia żywności, Wyd. AR, Poznań 1996
|
Efekty uczenia się: |
W1: Student definiuje: podstawowe składniki żywności, dodatki funkcjonalne do żywności, zanieczyszczenia i substancje toksyczne obecne w żywności oraz nabywa wiedzę dotyczącą mikrobiologii żywności K_W06,
W2: Student nabywa wiedzę o teoretycznych aspektach wykonania analizy ilościowej metodami klasycznymi, wiedzę o możliwościach wykorzystania metod klasycznych w analizie żywności, wiedzę o przyczynach i sposobach unikania błędów w analizie ilościowej oraz o teoretycznych aspektach wykonania analizy mikrobiologicznej, K_W12,
W3: Student nabywa wiedzę o sposobie przedstawiania wyników analiz. K_W16
U1: Student potrafi: sklasyfikować składniki żywności, dodatki funkcjonalne do żywności, wymienić źródła poszczególnych składników odżywczych i antyodżywczych, zaproponować metodykę oznaczania poszczególnych składników żywności, oraz potrafi posługiwać się sprzętem stosowanym w analizie chemicznej i mikrobiologicznej, K_U01,
K1: Student: samodzielnie i efektywnie pracuje z dużą ilością informacji, K_K01,
K2: Student dostrzega zależności pomiędzy zjawiskami i poprawnie wyciąga wnioski, myśli twórczo, K_K02,
K3: Student jest nastawiony na jak najlepsze wykonywanie powierzonych zadań, zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń, pracuje systematycznie K_K03
K4: Student nawiązuje współpracę w grupie, K_K08
K5: Student dba o środowisko naturalne.K_K09.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład - egzamin.
Ocena na podstawie punktacji uzyskanej z egzaminu:
Na ocenę dostateczną (60-65%)
Student definiuje: podstawowe składniki żywności, dodatki funkcjonalne do żywności, zanieczyszczenia i substancje toksyczne obecne w żywności oraz nabywa wiedzę dotyczącą mikrobiologii żywności K_W06; K_W12; K_W16,
Na ocenę dostateczny plus (65-70%)
Student posiada wiedzę o składnikach żywności i o teoretycznych aspektach wykonania analizy ilościowej metodami klasycznymi i instrumentalnymi, wiedzę o przyczynach i sposobach unikania błędów w analizie ilościowej oraz o teoretycznych aspektach wykonania analizy mikrobiologicznej, K_W12,
Na ocenę dobrą (70-80%)
Student posiada wiedzę o składnikach żywności i czynnikach wpływających na parametry mikrobiologiczne żywności. Zna metody i rozumie zasady teoretyczne oraz sposób wykonania analizy chemicznej i mikrobiologicznej. Potrafi planować i samodzielnie opisać analizę oraz wyciągnąć prawidłowe wnioski. K_W06; K_W12; K_W16, ; K_U01; K_U06;
Na ocenę dobry plus (80-90%)
Posiada pełną wiedzę o składnikach żywności oraz mikrobiologii żywności. Ponadto rozumie zasadę pracy z wykorzystaniem właściwego sprzętu i szkła laboratoryjnego. Potrafi zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania nowych problemów analitycznych. . K_W06; K_W12; K_W16, ; K_U01; K_U06;
Na ocenę bardzo dobry (> 90%)
Posiada wiedzę wykraczająca poza zakres tematyczny wykładu zdobytą samodzielnie podczas pracy w bibliotece, stosuje właściwe metody badania złożonych matryc i potrafi je zastosować do rozwiązywania nowych problemów analitycznych. K_W06; K_W12; K_W16, ; K_U01; K_U06;
|