Współczesne badania nad dzieciństwem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PPW-112-sj |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne badania nad dzieciństwem |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna I rok -sj- sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | zainteresowanie problematyką dzieciństwa i współczesnych nurtów mających wpływ na rozwój i wychowanie dziecka |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela : - udział w konwersatorium - 15 godzin - Praca własna: - przygotowanie (tj. przeczytanie i opracowanie lektury) - 2 x 15 godzin - 30 godzin - przygotowanie testu z lektury - 2 x 2,5 godziny - 5 godzin Łącznie: 15 + 30 + 5 = 50 godzin (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W zakresie wiedzy student zna i rozumie: K_W03: współczesne interdyscyplinarne badania nad dzieciństwem (Childhood Studies) dotyczące zagadnienia dobrostanu dziecka K_W08: prawa dziecka i sposoby ich egzekwowania oraz propagowania w środowisku zarówno przedszkolnym oraz szkolnym, jak i poza przedszkolnym oraz pozaszkolnym K_W11: znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci K_W13: zróżnicowane możliwości dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju |
Efekty uczenia się - umiejętności: | W zakresie umiejętności student potrafi: K_U07: rozwijać kompetencje kluczowe dzieci lub uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów K_U13: racjonalnie i zgodnie z zasadami techniki pracy umysłowej gospodarować czasem zajęć |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: K_K01: posługiwania się normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla godności człowieka K_K04: efektywnej pracy w zespole, pełnienia różnych ról |
Metody dydaktyczne: | pogadanka, ćwiczeniowa, giełda pomysłów, referatu |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie osoby studiujące z wybranymi zagadnieniami dotyczącymi współczesnych badań nad dzieciństwem, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów omawianych zagadnień oraz umiejętności krytycznej analizy prowadzonych dyskursów. |
Pełny opis: |
Realizowanych jest 7 głównych obszarów tematycznych. Zadaniem studentów jest przygotowanie (tj. przeczytanie i opracowanie) dwóch z podanych lektur oraz przygotowanie testu z lektury korzystając z dowolnego oprogramowania on-line. Dodatkowo, studenci mogą korzystać z dowolnych pozycji poszerzając wybraną lekturę. Na każdych zajęciach 5-6 osób prezentuje to, co przeczytało (tj. taką samą pozycję) w grupach. Realizowane tematy: 1) Trudne emocje dziecka. Czy self-reg jest odpowiedzią? 2) Dyscyplina w placówce edukacyjnej i domu. Idea pozytywnej dyscypliny. 3) Pokolenie cyfrowych dzieci. Idea higieny cyfrowej. 4) Skrzynka z narzędziami dla rodziców. O roli relacji. 5) Zabawa u dzieci. Rodzicielstwo przez zabawę. 6) Komunikacja z dzieckiem. Młodsze dzieci. 7) Komunikacja z dzieckiem. Starsze dzieci. Daty zajęć w 2024/25: 18/03; 25/03; 15/04; 29/04; 06.05; 20.05.; 27.05. |
Literatura: |
Do wyboru dwie pozycje z podanych poniżej: S. Shanker, Self-reg. J. Nelsen. Pozytywna dyscyplina M. Bigaj. Wychowanie przy ekranie. M. Musiał. Dobra relacja L.A. Cohen. Rodzicielstwo przez zabawę. |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w zajęciach: 7x5= 35 pkt Lektura: 2x30 =60 pkt Na podstawie przeczytanej lektury (zgodnie z harmonogramem na zajęciach) osoba studiująca przygotowuje opracowanie lektury oraz test. Podczas zajęć korzystając z notatek opowiada o tym, czego się dowiedziała. Na zajęciach prowadzona jest dyskusja. Na koniec zajęć wszystkie osoby wypełniają test. Ocena - maksymalnie 30 pkt: - przeczytanie lektury - 15 pkt - przygotowanie pytań do testu - 5 pkt Dodatkowo osoby studiujące mogą otrzymać dodatkowe punkty: - krytyczna analiza lektury - plus 5-10 pkt - interpretacja lektury i poszukiwanie rozszerzeń - plus 5-10 pkt UWAGA: Niezależnie od przyczyny nieobecności, każdą nieobecność student musi zaliczyć indywidualnie na konsultacjach poprzez przeczytanie głównej lektury i przygotowanie pytań do niej. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Stek-Łopatka | |
Prowadzący grup: | Natalia Stek-Łopatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu definiowania, badania i traktowania dzieciństwa jako fenomenu rozwojowego i kulturowego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień: Dzieciństwo, childhood studies, pedagogika dziecka. Prawa dziecka. Przestrzenie dziecięce. Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój dziecka Wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji Internet - sharenting, cyberprzemoc, sexting, blogowanie, fanfiction. Kształtowanie tożsamości w social mediach. Krytyczne myślenie w kontekście wczesnoszkolnej edukacji. Współczesne alternatywy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Gender w kontekście dzieciństwa. Dziecko jako obywatel. Dziecko w pandemii/edukacji zdalnej. Wykorzystanie gier i zabaw w pracy z dzieckiem. |
|
Literatura: |
Brzozowska-Brywczyńska M., (Poza) artykuł 12: partycypacja dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka oraz wybranych ujęć teoretycznych, [w:] D. Kassjanowicz, A. Sekuła (red.), Edukacja obywatelska w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. Chmura-Rutkowska I. i in. (red.), Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport, Fundacja Feminoteka, Warszawa 2015. Chmura-Rutkowska I., Mazurek M., (Nie)widzialne różnice. Gender, Młodzi 2018. Czaja-Chudyba I., Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej - uwarunkowania nieobecności, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013. Dziewiątkowska-Kozłowska K., W stronę dziecka. Uniwersalizm i ponadczasowość myśli pedagogicznej Janusza Korczaka w obliczu postpandemicznej rzeczywistości edukacyjnej XXI w., “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2022, nr 3. Dziewiątkowska-Kozłowska K., Problematyka zabawy w rozwoju dzieci przedszkolnych w świetle literatury przedmiotu, “Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” 2022, nr 1. Domańska E., FOMO i nadużywanie mediów cyfrowych w czasie pandemii, [w:] Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu, NASK, s. 20-26. FDDS, Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badania, 2020. FDDS, Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków. Raport z badania, 2021. Gawlicz K., Demokracja jako praktyka codziennego życia w przedszkolu. Z doświadczeń nauczycielek, “Problemy Wczesnej Edukacji” 2016, nr 35(4). Ignaciuk M., The Educational Potential of VR in Polish Schools, [w:] Innovative Teaching Methods, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2022. Jarosz E., Dziecko i dzieciństwo – pejzaż współczesny. Rzecz o badaniach nad dzieciństwem, “Pedagogika Społeczna” 2017, nr 2, s. 57-81. Jendza J., Pomiędzy zabaw(k)ą a materiałem i pracą w praktyce pedagogii Montessori, “Problemy Wczesnej Eukacji” 2022, nr 1. Kopińska V. Edukacja obywatelska w szkole. Krytyczna analiza dyskursu podręczników szkolnych, Toruń 2017. Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej, “e-mentor” 2016, nr 1. Melosik Z., Mass media, tożsamość i rekonstrukcje kultury współczesnej, w: W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.) Media - Edukacja - Kultura, 2012, s. 32-49. Mikołajczyk K., VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, “e-mentor” 2019, nr 2. Modzelewski P., Oronowicz-Jaśkowiak W., Gry komputerowe a funkcjonowanie psychospołeczne. Przegląd aktualnych doniesień naukowych, “Konteksty Pedagogiczne” 2018, nr 11. Nawolska B., Rutka-Gliksman N., Krytyczne myślenie (nie)dostępne uczniom edukacji wczesnoszkolnej?, “Problemy opiekuńczo-wychowawcze” 2019, nr 5. Nowicka, M., Pełnomocność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w odsłonie krytycznych zdarzeń. “Studia Edukacyjne” 2019, nr 55, s. 27-38. nauczycielami? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2020. Sirotova M., Rubacha K., Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości, “Przegląd Badań Edukacyjnych” 2018, nr 27. Smolińska-Theiss B., Rozwój badań nad dzieciństwem - przełomy i przejścia, “Chowanna” 2010, nr 1, s. 13-26. Stek N., Sharenting jako aktywność rodziców w sieci na przykładzie portalu społecznościowego Instagram, [w:] Siemieniecka D., Szabłowska-Zaremba M., przy współpracy Stek N., Owczarczyk M. (red.), Internet jako przestrzeń relacji społecznych - szanse, ograniczenia, perspektywy, Lublin 2021. Stek N., Wsparcie ucznia przez szkołę w sytuacji wystąpienia cyberprzemocy - nieprawidłowości i ich poprawa, [w:] K. Skrzątek, P. Szymczyk (red.), Naukowa analiza problemów współczesnej edukacji, Lublin 2021. Szewczuk K., Gra planszowa narzędziem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2018, nr 13. Szlaużys J., Leśne przedszkole jako alternatywna forma wczesnej edukacji, “Parezja” 2019, nr 2. Śliwerski B., Badania nad małym dzieckiem i dzieciństwem, “Konteksty pedagogiczne” 2020, nr 15. Wojtasik Ł., Seksting wśród dzieci i młodzieży, „Dziecko Krzywdzone: teoria, badania, praktyka” 2014, nr 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Wiśniewska-Nogaj | |
Prowadzący grup: | Lidia Wiśniewska-Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu definiowania, badania i traktowania dzieciństwa jako fenomenu rozwojowego i kulturowego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień: Dzieciństwo, childhood studies, pedagogika dziecka. Prawa dziecka. Przestrzenie dziecięce. Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój dziecka Wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji Internet - sharenting, cyberprzemoc, sexting, blogowanie, fanfiction. Kształtowanie tożsamości w social mediach. Krytyczne myślenie w kontekście wczesnoszkolnej edukacji. Współczesne alternatywy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Gender w kontekście dzieciństwa. Dziecko jako obywatel. Dziecko w pandemii/edukacji zdalnej. Wykorzystanie gier i zabaw w pracy z dzieckiem. |
|
Literatura: |
Brzozowska-Brywczyńska M., (Poza) artykuł 12: partycypacja dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka oraz wybranych ujęć teoretycznych, [w:] D. Kassjanowicz, A. Sekuła (red.), Edukacja obywatelska w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. Chmura-Rutkowska I. i in. (red.), Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport, Fundacja Feminoteka, Warszawa 2015. Chmura-Rutkowska I., Mazurek M., (Nie)widzialne różnice. Gender, Młodzi 2018. Czaja-Chudyba I., Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej - uwarunkowania nieobecności, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013. Dziewiątkowska-Kozłowska K., W stronę dziecka. Uniwersalizm i ponadczasowość myśli pedagogicznej Janusza Korczaka w obliczu postpandemicznej rzeczywistości edukacyjnej XXI w., “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2022, nr 3. Dziewiątkowska-Kozłowska K., Problematyka zabawy w rozwoju dzieci przedszkolnych w świetle literatury przedmiotu, “Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” 2022, nr 1. Domańska E., FOMO i nadużywanie mediów cyfrowych w czasie pandemii, [w:] Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu, NASK, s. 20-26. FDDS, Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badania, 2020. FDDS, Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków. Raport z badania, 2021. Gawlicz K., Demokracja jako praktyka codziennego życia w przedszkolu. Z doświadczeń nauczycielek, “Problemy Wczesnej Edukacji” 2016, nr 35(4). Ignaciuk M., The Educational Potential of VR in Polish Schools, [w:] Innovative Teaching Methods, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2022. Jarosz E., Dziecko i dzieciństwo – pejzaż współczesny. Rzecz o badaniach nad dzieciństwem, “Pedagogika Społeczna” 2017, nr 2, s. 57-81. Jendza J., Pomiędzy zabaw(k)ą a materiałem i pracą w praktyce pedagogii Montessori, “Problemy Wczesnej Eukacji” 2022, nr 1. Kopińska V. Edukacja obywatelska w szkole. Krytyczna analiza dyskursu podręczników szkolnych, Toruń 2017. Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej, “e-mentor” 2016, nr 1. Melosik Z., Mass media, tożsamość i rekonstrukcje kultury współczesnej, w: W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.) Media - Edukacja - Kultura, 2012, s. 32-49. Mikołajczyk K., VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, “e-mentor” 2019, nr 2. Modzelewski P., Oronowicz-Jaśkowiak W., Gry komputerowe a funkcjonowanie psychospołeczne. Przegląd aktualnych doniesień naukowych, “Konteksty Pedagogiczne” 2018, nr 11. Nawolska B., Rutka-Gliksman N., Krytyczne myślenie (nie)dostępne uczniom edukacji wczesnoszkolnej?, “Problemy opiekuńczo-wychowawcze” 2019, nr 5. Nowicka, M., Pełnomocność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w odsłonie krytycznych zdarzeń. “Studia Edukacyjne” 2019, nr 55, s. 27-38. nauczycielami? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2020. Sirotova M., Rubacha K., Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości, “Przegląd Badań Edukacyjnych” 2018, nr 27. Smolińska-Theiss B., Rozwój badań nad dzieciństwem - przełomy i przejścia, “Chowanna” 2010, nr 1, s. 13-26. Stek N., Sharenting jako aktywność rodziców w sieci na przykładzie portalu społecznościowego Instagram, [w:] Siemieniecka D., Szabłowska-Zaremba M., przy współpracy Stek N., Owczarczyk M. (red.), Internet jako przestrzeń relacji społecznych - szanse, ograniczenia, perspektywy, Lublin 2021. Stek N., Wsparcie ucznia przez szkołę w sytuacji wystąpienia cyberprzemocy - nieprawidłowości i ich poprawa, [w:] K. Skrzątek, P. Szymczyk (red.), Naukowa analiza problemów współczesnej edukacji, Lublin 2021. Szewczuk K., Gra planszowa narzędziem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2018, nr 13. Szlaużys J., Leśne przedszkole jako alternatywna forma wczesnej edukacji, “Parezja” 2019, nr 2. Śliwerski B., Badania nad małym dzieckiem i dzieciństwem, “Konteksty pedagogiczne” 2020, nr 15. Wojtasik Ł., Seksting wśród dzieci i młodzieży, „Dziecko Krzywdzone: teoria, badania, praktyka” 2014, nr 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Wiśniewska-Nogaj | |
Prowadzący grup: | Lidia Wiśniewska-Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu definiowania, badania i traktowania dzieciństwa jako fenomenu rozwojowego i kulturowego. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień: Dzieciństwo, childhood studies, pedagogika dziecka. Prawa dziecka. Przestrzenie dziecięce. Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój dziecka Wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji Internet - sharenting, cyberprzemoc, sexting, blogowanie, fanfiction. Kształtowanie tożsamości w social mediach. Krytyczne myślenie w kontekście wczesnoszkolnej edukacji. Współczesne alternatywy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Gender w kontekście dzieciństwa. Dziecko jako obywatel. Dziecko w pandemii/edukacji zdalnej. Wykorzystanie gier i zabaw w pracy z dzieckiem. |
|
Literatura: |
Brzozowska-Brywczyńska M., (Poza) artykuł 12: partycypacja dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka oraz wybranych ujęć teoretycznych, [w:] D. Kassjanowicz, A. Sekuła (red.), Edukacja obywatelska w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. Chmura-Rutkowska I. i in. (red.), Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport, Fundacja Feminoteka, Warszawa 2015. Chmura-Rutkowska I., Mazurek M., (Nie)widzialne różnice. Gender, Młodzi 2018. Czaja-Chudyba I., Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej - uwarunkowania nieobecności, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013. Dziewiątkowska-Kozłowska K., W stronę dziecka. Uniwersalizm i ponadczasowość myśli pedagogicznej Janusza Korczaka w obliczu postpandemicznej rzeczywistości edukacyjnej XXI w., “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2022, nr 3. Dziewiątkowska-Kozłowska K., Problematyka zabawy w rozwoju dzieci przedszkolnych w świetle literatury przedmiotu, “Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” 2022, nr 1. Domańska E., FOMO i nadużywanie mediów cyfrowych w czasie pandemii, [w:] Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu, NASK, s. 20-26. FDDS, Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badania, 2020. FDDS, Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków. Raport z badania, 2021. Gawlicz K., Demokracja jako praktyka codziennego życia w przedszkolu. Z doświadczeń nauczycielek, “Problemy Wczesnej Edukacji” 2016, nr 35(4). Ignaciuk M., The Educational Potential of VR in Polish Schools, [w:] Innovative Teaching Methods, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2022. Jarosz E., Dziecko i dzieciństwo – pejzaż współczesny. Rzecz o badaniach nad dzieciństwem, “Pedagogika Społeczna” 2017, nr 2, s. 57-81. Jendza J., Pomiędzy zabaw(k)ą a materiałem i pracą w praktyce pedagogii Montessori, “Problemy Wczesnej Eukacji” 2022, nr 1. Kopińska V. Edukacja obywatelska w szkole. Krytyczna analiza dyskursu podręczników szkolnych, Toruń 2017. Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej, “e-mentor” 2016, nr 1. Melosik Z., Mass media, tożsamość i rekonstrukcje kultury współczesnej, w: W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.) Media - Edukacja - Kultura, 2012, s. 32-49. Mikołajczyk K., VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, “e-mentor” 2019, nr 2. Modzelewski P., Oronowicz-Jaśkowiak W., Gry komputerowe a funkcjonowanie psychospołeczne. Przegląd aktualnych doniesień naukowych, “Konteksty Pedagogiczne” 2018, nr 11. Nawolska B., Rutka-Gliksman N., Krytyczne myślenie (nie)dostępne uczniom edukacji wczesnoszkolnej?, “Problemy opiekuńczo-wychowawcze” 2019, nr 5. Nowicka, M., Pełnomocność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w odsłonie krytycznych zdarzeń. “Studia Edukacyjne” 2019, nr 55, s. 27-38. nauczycielami? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2020. Sirotova M., Rubacha K., Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości, “Przegląd Badań Edukacyjnych” 2018, nr 27. Smolińska-Theiss B., Rozwój badań nad dzieciństwem - przełomy i przejścia, “Chowanna” 2010, nr 1, s. 13-26. Stek N., Sharenting jako aktywność rodziców w sieci na przykładzie portalu społecznościowego Instagram, [w:] Siemieniecka D., Szabłowska-Zaremba M., przy współpracy Stek N., Owczarczyk M. (red.), Internet jako przestrzeń relacji społecznych - szanse, ograniczenia, perspektywy, Lublin 2021. Stek N., Wsparcie ucznia przez szkołę w sytuacji wystąpienia cyberprzemocy - nieprawidłowości i ich poprawa, [w:] K. Skrzątek, P. Szymczyk (red.), Naukowa analiza problemów współczesnej edukacji, Lublin 2021. Szewczuk K., Gra planszowa narzędziem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2018, nr 13. Szlaużys J., Leśne przedszkole jako alternatywna forma wczesnej edukacji, “Parezja” 2019, nr 2. Śliwerski B., Badania nad małym dzieckiem i dzieciństwem, “Konteksty pedagogiczne” 2020, nr 15. Wojtasik Ł., Seksting wśród dzieci i młodzieży, „Dziecko Krzywdzone: teoria, badania, praktyka” 2014, nr 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Wiśniewska-Nogaj | |
Prowadzący grup: | Lidia Wiśniewska-Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.