Socjologia mediów [2401-D-S1-3-SM]
Semestr zimowy 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Socjologia mediów [2401-D-S1-3-SM] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Pietrowicz | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Przypisana do poszczególnych zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Intro 2. Władza mediów Couldry, Nick. (2000). The place of media power. Pilgrims and witnesses of the media age. London: Routledge, p. 3-38. 3. Polityki sieciowej popkultury Literatura podstawowa Nowak, Jakub. 2017. Polityki sieciowej popkultury. Lublin: Wydawnictwo UMCS, r. 4. Literatura uzupełniająca Fuchs, Christian. 2014. Social media a critical introduction. London: SAGE, ch. 1. 4. Mediatyzacja Literatura podstawowa Wojtkowski, Łukasz. 2018. Instytucjonalne i kulturowe podejście do procesu mediatyzacji polityki. „Athenaeum”, 57, s. 158-169. Literatura uzupełniająca Lundby Knut. 2014. Mediatization of Communication. In: K. Lundby (Ed.) Mediatization of Communication. Berlin/Boston: De Gruyter Mouton, p. 3-35. 5. Cyfrowe post-wspólnoty Jeziński, Marek, Wojtkowski, Łukasz. 2017. Hipsterzy jako post-wspólnota cyfrowa: uwagi o post-subkulturowym internetowym folklorze, „Przegląd Kulturoznawczy”, 2(32), s. 176-190. 6. Nowe ruchy społeczne Literatura podstawowa Nowak, Jakub. 2017. Polityki sieciowej popkultury. Lublin: Wydawnictwo UMCS, r. 9. 7. Kolokwium nr 1 8. Sieciowi indywidualiści Rainie, Lee, Wellman, Barry. 2012. Networked. The New Social Operating System. Cambridge: MIT Press, ch. 1-2. 9. Cyfrowi narcyści Szpunar, Magdalena. Kultura cyfrowego narcyzmu. Kraków: Wydawnictwo AGH, r. 4. 10. Social media - dekonstrukcja van Dijck, José (2013). The culture of connectivity. A critical history of social media. Oxford: Oxford University Press, pp. 23-44. 11. Cena, jaką płacimy Couldry, Nick, Ulises A. Mejias (2019). The cost of connection. Stanford: Stanford University Press, p. tba. 12. Zajęcia eksplorujące 13. Zajęcia eksplorujące 14. Kolokwium nr 2 15. Podsumowanie kursu |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Opis Ćwiczeniowa Giełda pomysłów Projektu Obserwacji |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zasady gry 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu! 2. Na zajęciach stawiacie się Państwo przygotowani, czyli z przeczytanymi tekstami i gotowi do rozmowy. Nie oczekuję, że od razu zrozumiecie każdy zadany tekst. Ważniejsza jest próba zrozumienia, której od Państwa wymagam. Jeśli tekst okaże się nad wyraz trudny, w trakcie zajęć przewrócimy go do góry nogami, aby stał się bardziej przystępny. 3. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów. 4. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami. 5. Poza zajęciami jestem do Państwa dyspozycji w trakcie dyżurów. W razie potrzeby można się ze mną kontaktować również mailowo (wojtkowski@umk.pl). Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki: 1. Aktywność (10 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, czyli zabieranie ważnego głosu w dyskusji. 2. Zadania projektowe (8): wykonanie dwóch projektów z zakresu socjologii cyfrowej. 3. Kolokwium nr 1 (8 punktów): kolokwium pisemne. 4. Kolokwium nr 2 (8 punktów): kolokwium pisemne. Punktacja: Do 50% – 2 Od 51% – 3 Od 61% – 3,5 Od 71% – 4 Od 81% – 4,5 Od 91% – 5 |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dziennikarstwo i komunikacja społeczna - III rok s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.