Podstawy marketingu [1100-12-K11-PodMar]
Semestr zimowy 2024/25
Wykład,
grupa nr 0
Przedmiot: | Podstawy marketingu [1100-12-K11-PodMar] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25Z]
(w trakcie)
Wykład [WYK], grupa nr 0 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 14:40 - 16:10
sala IX Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 63 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Iwona Escher |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011. Literatura uzupełniająca: L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.). B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012 Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej. |
Zakres tematów: |
1. Współczesne rozumienie marketingu (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W5) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W4, W5) 5. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3). 7. Wybrane elementy marketingu- mix (produkt – definicja, główne rodzaje produktu; marka produktu – rozumienie, główne składowe, główne rodzaje marki; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W7) Zagadnienia dodatkowe poruszane w trakcie wykładu:: Segmentacja konsumentów - istota; korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów; główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6) Cykl życia produktu - rozumienie, główne fazy i ich charakterystyka (W7) Podstawowe metody ustalania ceny na produkty (W7) Dystrybucja produktów - dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna – definicja, zalety/wady każdej z nich (W7) |
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane treści są ilustrowane przykładami z praktyki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie końcowe ma charakter pisemny (student otrzymuje pytania otwarte oraz opisy wybranych pojęć z zakresu marketingu lub problemów marketingowych, do których będzie musiał dopasować poznane na zajęciach terminy lub rozwiązania). Uzyskany podczas zaliczenia wynik wyrażany jest w procentach. Zaliczenie końcowe uznaje się za zaliczone, jeśli student uzyska z niego minimum 60% przewidywanej punktacji maksymalnej. Przystąpienie do zaliczenia końcowego wymaga w pierwszej kolejności uzyskania zaliczenia z ćwiczeń. Zaliczenie końcowe: W2++, W3+, W4+, W5+, W6+, W7+ U2+ Przy ustalaniu oceny z zaliczenia końcowego stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych: Poniżej 60% - ndst Od 60% do 69,9% - dst Od 70% do 79,9% - dst plus Od 80% do 84,9% - db Od 85% do 94,9% - db plus Od 95% - bdb |
Uwagi: |
Komunikacja i psychologia w biznesie, 1 rok 1 stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.