Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia WSzP - 2024/25L 1400-2024/25L
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024/25Z | 2024/25L | |||||
1402-OP-3L-S1 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty obowiązkowe - 3 rok, sem. letni - Ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo (s1) (Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa)
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami funkcjonującymi w prawie przedstawionymi na tle zagadnień prawnych związanych z prawem ochrony zabytków i muzeów. Wskazanie czym jest prawo, celów i funkcji przepisów składających się na gałąź prawa ochrony zabytków. Omówienie organizacji ochrony zabytków w Polsce (również w ujęciu historycznym); organizacji muzeów, zakresu kompetencji organów i podstawowych instytucji. Wykład będzie ilustrowany przykładami związanymi z ochroną zabytków, zagadnieniami z teorii i praktyki konserwatorskiej, co pozwoli na bardziej przystępne przyswojenie i zrozumienie podstawowych zagadnień teorii prawa. Zapoznaniu studentów z podstawowymi pojęciami towarzyszyć będą zadania o charakterze konwersatoryjnym (rozumienie zapisów ustaw i rozwiązywanie kazusów) dzięki temu student pozna podstawowy warsztat urzędnika zajmującego się na co dzień ochroną zabytków, jak i zagadnienia prawe przydatne w pracy muzealnika. |
|
||
1401-ASZ-4L-DM | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty obowiązkowe-4 rok sem. letni- malarstwo (dm)-Malarstwo w architekturze (Instytut Artystyczny)
Skrócony opis
Przedmiot Aktualia Sztuki w sposób poglądowy i obrazowy zapoznaje studentów z dziełami sztuki bieżącej, eksponowanymi w ostatnich edycjach wybranych wystaw międzynarodowych – krajowych, zagranicznych oraz lokalnych, stanowiących przegląd aktualnej twórczości w zakresie grafiki, malarstwa i rzeźby, rysunku, intermediów i multimediów. Źródłami materiału poglądowego wykładu są: Documenta w Kassel, Esposizione Internazionale d’ Arte la Biennale di Venezia, Berlin Biennale, Prague Biennale, Berlin Art Forum, Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie, Biennale Sztuki Mediów WRO we Wrocławiu, Art Moves w Toruniu, Międzynarodowy Festiwal Światła Sky Way w Toruniu, Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie, Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej w Krakowie, „Kolor w grafice” w Toruniu, Triennale Małych Form Malarskich w Toruniu, Yach Film Festival w Gdańsku, Dzieło Roku ZPAP – Toruń w Toruniu. |
|
||
1401-ANP-1L-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na podstawie obserwacji postaci: -ugruntowanie wiedzy o budowie anatomicznej człowieka (kościec,mięśnie, funkcje) -zdobywanie i pogłębianie umiejętności świadomej i ukierunkowanej interpretacji (anatomicznej) i kreacji bryły człowieka na płaszczyżnie |
|
||
1401-ANP-1Z-SJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1401-AKO-2L-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Animacja komputerowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane z realizacją obrazu animowanego przy użyciu współczesnych narzędzi cyfrowych oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
|
||
1401-AKO-3Z-DM |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Animacja komputerowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane z realizacją obrazu animowanego przy użyciu współczesnych narzędzi cyfrowych oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
|
||
1401-AKO-3l-DM | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (komputer) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
|
||
1401-AKO-GW-2Z-SJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Animacja komputerowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane z realizacją obrazu animowanego przy użyciu współczesnych narzędzi cyfrowych oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
|
||
1401-AKO-PG-2Z-SJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Animacja komputerowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane z realizacją obrazu animowanego przy użyciu współczesnych narzędzi cyfrowych oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
|
||
1401-AK-II-2Z-sm-S2 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na wykładach omówione zostaną zjawiska związane z: kulturą przednowoczesną, (której główną osią konstruującą była idea sacrum), wątki dotyczące kultury nowoczesnej (związanej z rozwojem dyskursu racjonalnego), a także ponowoczesnej. W tym kontekście będzie mowa o kulturze jako podstawowym języku ekspresji człowieka pozwalającej zaspokoić jego potrzeby duchowe i kreować refleksję nad sobą i otaczającym go światem. To ważne znaczenie kultury przedstawione zostanie studentom poprzez odwołanie się do wybranych idei, koncepcji kultury, antropologii oraz sztuki. |
|
||
1401-AKS-4L-DM | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty obowiązkowe-4 rok sem. letni- malarstwo (dm)-Malarstwo w architekturze (Instytut Artystyczny)
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu Antropologia kultury i sztuki jest uświadomienie studentom antropologicznego charakteru kultury i sztuki jako istotnego składnika świata kultury (kultury symbolicznej). Jednocześnie ukazane zostaną związki i zależności występujące pomiędzy dominującym w danym okresie kontekstem społeczno-kulturowym a aktualnym kształtem funkcjami kultury i sztuki rozumianych jako społeczny konstrukt. |
|
||
1401-AKiS-I-2Z-sm-S2 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1401-ASta-AW-1Z-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład na poziomie podstawowym wprowadza słuchaczy w problematykę arch. starożytnej obszaru śródziemnomorskiego, z uwzgl. starożytnych cywilizacji: Egiptu, Grecji i Rzymu. Omawiane są realizacje arch., ich zachowane lub rekonstruowane systemy dekoracji i wyposażenia, zarówno z kręgu reprezentacji władzy i codziennego obyczaju, jak i ze sfery sakralnej różnych systemów relig. Najważniejsze zjawiska przedstawiane są w układzie chronolog., na tle charakterystyki danej kultury i jej obyczaju, jak też w kontekście dynamiki rozwojowej danej cywilizacji, z uwzgl. przemian polit. i społ. Wykład charakteryzuje najważniejsze starożytne systemy urbanist., przykłady topografii sakralnej i organizacji przestrzennej sanktuariów wraz z ikonosferą, formy architekt. budowli i ich przemiany o charakterze artystycznym i funkcjonalnym, detal architekt. i ornamentykę, organizację przestrzeni wnętrz i ich wyposażenie. Niektóre zjawiska eksponowane są metodą case study. |
|
||
1401-ANow-AW-2Z-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie historii architektury i wystroju wnętrz w Europie w okresie nowożytnym (1400-1800), zarówno świeckich, jak i sakralnych. Tematyka omawiana jest w ujęciu chronologicznym, z uwzględnieniem rozwiązań stosowanych równolegle w różnych regionach i w ramach różnych tradycji artystycznych w Europie. W toku wykładu uwzględniane są różnorodne czynniki wpływające na architekturę i wystrój wnętrz, od czysto artystycznych po kontekst kulturowy i społeczny, w tym szczególnie związek dyspozycji i dekoracji wnętrz ze strukturą architektoniczną i jej funkcją. Omawiane są też różne systemy dekoracji wnętrz oraz techniki dekoracyjne oraz wyposażenie. |
|
||
1401-AWSP-2L-AW-SJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma na celu wprowadzenie studentów w problematykę nowoczesnej i współczesnej architektury oraz wystrojów wnętrz z tego czasu. Tematyka rozpoczyna się od połowy XVIII wieku i kończy się na zjawiskach współczesnych. Omawia w układzie chronologicznym najważniejsze zjawiska, osadzając je na tle zmiennych uwarunkowań historycznych, społecznych i kulturowych oraz podkreślając czynniki ideowe i funkcjonalne, decydujące o wyborze form architektonicznych, technik budowlanych i zdobniczych, programów wizualnych. Uwzględnione są budynki o różnych funkcjach (mieszkalne, sakralne, muzealne, municypalne). Niektóre zjawiska eksponowane są metodą case study – wykład skupia się na szczegółowym, kompleksowym omówieniu wybranych realizacji (studium przypadku). |
|
||
1401-ABiz-AW-1L-SJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma na celu wprowadzenie studentów w problematykę architektury, wystrojów architekt. i malarskich oraz podstawowego wyposażenia wnętrz epoki średniowiecza w Europie Zachodniej oraz w Cesarstwie Bizantyńskim do XV stulecia. Omawia w układzie chronolog. najważniejsze zjawiska, osadzając je na tle zmiennych uwarunkowań historycznych, społecznych i kulturowych oraz podkreślając czynniki ideowe i funkcjonalne, decydujące o wyborze form architekt., technik budowlanych i zdobniczych, programów wizualnych. Uwzględnione są budowle o różnych funkcjach (municypalne, warowne, pałacowe i mieszkalne), przy czym szczególny nacisk położony jest na wiodąca w omawianej epoce architekturę sakralną: na formę zewnętrzną z jej kontekstami artystycznymi i ideowymi oraz na przestrzeń liturgiczną i jej zmieniająca się ikonosferę. Niektóre zjawiska eksponowane są metodą case study – wykład skupia się na szczegółowym, kompleksowym omówieniu wybranych realizacji (studium przypadku). |
|
||
1402-BA-1L-K-S2 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie i oswojenie studenta z celami, metodami i formą dokumentacji badań materialnej substancji architektury drewnianej oraz z ich miejscem zarówno w wieloaspektowych/ interdyscyplinarnych badaniach nad domem mieszkalnym (Hausforschung) jak i w procesach konserwatorskich. Wskazane jest posiadanie umiejętności rysunku odręcznego i technicznego, dokumentacji pomiarowej zabytków architektury, historii i organizacji technik budownictwa, historii technik budowlanych z elementami materiałoznawstwa. Ćwiczenia są bezpośrednio związane z wykładami i ćwiczeniami z problematyki zabytkoznawczej i konserwatorskiej architektury drewnianej. Służą one poza tym jako podstawa do pracy magisterskiej o architekturze drewnianej. |
|
||
1402-BAM-1L-K-S2 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozszerzona wiedza o możliwościach badawczych materialnej struktury zabytku architektury (budownictwo murowane). Pogłębiona wiedza o metodzie prowadzenia badań architektonicznych oraz opracowania wniosków z nich wynikających. |
|
||
1402-BBT-5L-Sj | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty obowiązkowe - 5 rok, sem. letni - Konserwacja i restauracja malarstwa (sj) (Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa)
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest napisanie zgodnie z wzorcowym schematem dokumentacji konserwatorsko-technologicznej. |
|
||
1402BBT-4L-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Przedmioty obowiązkowe - 4 rok, sem. letni - Konserwacja i restauracja malarstwa (sj) (Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa)
Skrócony opis
Przedmiot Badania Budowy Technicznej Zabytków w semestrze letnim na IV roku obejmuje 15 godzin wykładu i 15 godzin ćwiczeń. Celem wykładów jest zapoznanie studentów z rodzajami badań wykonywanymi dla poszczególnych obiektów zabytkowych. Student poznaje nieniszczące metody fizyczne oraz reakcje mikrochemiczne wykonywane dla próbek pobranych z obiektów. Celem ćwiczeń jest praktyczna realizacja badań techniki wykonania i analiza sposobu wykonania wybranego obiektu zabytkowego oraz badań należących do diagnostyki stanu zachowania. Wszystkie działania zostają udokumentowane i przedstawione w formie ustalonej schematem dokumentacji konserwatorsko-technologicznej. Badania obejmują semestr letni na IV r. oraz semestr zimowy na V r. Natomiast w semestrze letnim na V r. studenci kończą opracowywanie dokumentacji. |
|
||
1401-CEr-AW-1Z-S2 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1401-CerII-1L-AW-S2 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1402-CHE-1L-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu "Chemia w konserwacji zabytków" studenci zapoznają się z budową i właściwościami organicznych materiałów występujących w obiektach zabytkowych i/lub stosowanych podczas realizacji konserwatorskich. Uzyskują wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy z wybranymi odczynnikami chemicznymi oraz badaniami dotyczącymi właściwości materii zabytkowej. |
|
||
1401-CPO-1L-SJ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cyfrowe przetwarzanie obrazu jest przedmiotem ćwiczeniowym realizowanym w interaktywnym laboratorium komputerowym. Ćwiczenia polegają na wykonaniu zestawu zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności – od podstaw poznania możliwości aplikacji, aż do kreatywnego ich wykorzystywania. Zakres zagadnień obejmuje m.in.: realizację projektów z wykorzystaniem grafiki bitmapowej (Photoshop), wektorowej (Illustrator), oraz trójwymiarowej (Blender), a także przygotowanie pliku do edycji i wyświetlania na urządzeniach elektronicznych i druku na różnych nośnikach. Przedmiot cyfrowe przetwarzanie obrazu, prowadzony jest przez 4 semestry; I—II rok studiów. W ramach przedmiotu realizowane są zagadnienia z zakresu: • teoria obrazu cyfrowego (sprzęt, oprogramowanie, możliwości) • grafika dwuwymiarowa rastrowa • grafika dwuwymiarowa wektorowa • grafika trójwymiarowa • interpretacja problemu plastycznego za pomocą grafiki bitmapowej, wektorowej, trójwymiarowej |
|
||
1401-CPO-1Z-SJ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cyfrowe przetwarzanie obrazu jest przedmiotem ćwiczeniowym realizowanym w interaktywnym laboratorium komputerowym. Ćwiczenia polegają na wykonaniu zestawu zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności – od podstaw poznania możliwości aplikacji, aż do kreatywnego ich wykorzystywania. Zakres zagadnień obejmuje m.in.: realizację projektów z wykorzystaniem grafiki rastrowej (Photoshop/Krita), wektorowej (Illustrator), oraz trójwymiarowej (Blender), a także przygotowanie pliku do edycji na urządzeniach elektronicznych i druku na różnych nośnikach. Przedmiot cyfrowe przetwarzanie obrazu, prowadzony jest przez 6 semestrów; I—II rok studiów. W ramach przedmiotu realizowane są zagadnienia z zakresu: • teoria obrazu cyfrowego (sprzęt, oprogramowanie, możliwości) • grafika dwuwymiarowa rastrowa • grafika dwuwymiarowa wektorowa • grafika trójwymiarowa • interpretacja problemu plastycznego za pomocą grafiki bitmapowej, wektorowej, trójwymiarowej |
|
||
1401-CPO-2L-PG-Sj | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot cyfrowe przetwarzanie obrazu w drugim semestrze ma na celu zaawansowane przygotowanie studentów do pracy z aplikacjami graficznymi obejmującymi pełny zakres cyfrowych środków formalnych jakimi posługuje się współczesny projektant. Poznanie i umiejętność stosowania określonych zaawansowanych narzędzi z wybranych aplikacji graficznych oraz wiedza techniczna studenta zostanie rozszerzona o umiejętności przygotowania projektu do realizacji w najważniejszych rodzajach aktualnych technik drukarskich i w formie interaktywnych publikacji cyfrowych. |
|
||
1401-CPO-2L-Sj | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cyfrowe przetwarzanie obrazu jest przedmiotem ćwiczeniowym realizowanym w interaktywnym laboratorium komputerowym. Ćwiczenia polegają na wykonaniu zestawu zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności – od podstaw poznania możliwości aplikacji, aż do kreatywnego ich wykorzystywania. Zakres zagadnień obejmuje m.in.: realizację projektów z wykorzystaniem grafiki rastrowej (Photoshop), wektorowej (Illustrator), oraz trójwymiarowej (Blender), a także przygotowanie pliku do edycji na urządzeniach elektronicznych i druku na różnych nośnikach. Przedmiot cyfrowe przetwarzanie obrazu, prowadzony jest przez 4 semestry; I—II rok studiów. W ramach przedmiotu realizowane są zagadnienia z zakresu: • teoria obrazu cyfrowego (sprzęt, oprogramowanie, możliwości) • grafika dwuwymiarowa rastrowa • grafika dwuwymiarowa wektorowa • grafika trójwymiarowa • interpretacja problemu plastycznego za pomocą grafiki bitmapowej, wektorowej, trójwymiarowej |
|
||
1401-CPO-2Z-GW-Sj |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cyfrowe przetwarzanie obrazu jest przedmiotem ćwiczeniowym realizowanym w interaktywnym laboratorium komputerowym. Ćwiczenia polegają na wykonaniu zestawu zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności – od podstaw poznania możliwości aplikacji, aż do kreatywnego ich wykorzystywania. Zakres zagadnień obejmuje m.in.: realizację projektów z wykorzystaniem grafiki rastrowej (Photoshop), wektorowej (Illustrator), oraz trójwymiarowej (Blender), a także przygotowanie pliku do edycji na urządzeniach elektronicznych i druku na różnych nośnikach. Przedmiot cyfrowe przetwarzanie obrazu, prowadzony jest przez 6 semestrów; I—II rok studiów. W ramach przedmiotu realizowane są zagadnienia z zakresu: • teoria obrazu cyfrowego (sprzęt, oprogramowanie, możliwości) • grafika dwuwymiarowa rastrowa • grafika dwuwymiarowa wektorowa • grafika trójwymiarowa • interpretacja problemu plastycznego za pomocą grafiki bitmapowej, wektorowej, trójwymiarowej |
|
||
1401-CPO-2Z-PG-Sj |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot cyfrowe przetwarzanie obrazu w pierwszym semestrze ma na celu podstawowe przygotowanie studentów do pracy z zaawansowanymi aplikacjami graficznymi obejmującymi pełny zakres cyfrowych środków formalnych jakimi posługuje się współczesny projektant. Poznanie i umiejętność stosowania określonych podstawowych narzędzi z wybranych aplikacji graficznych oraz wiedza techniczna studenta zostanie rozszerzona o umiejętności przygotowania projektu do realizacji w najważniejszych rodzajach aktualnych technik drukarskich i w formie publikacji cyfrowych. |
|
||
1402-22-CINW-S1 | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń inwentaryzacyjnych jest pogłębienie umiejętności warsztatowych w zakresie opisu, analizy i klasyfikacji dzieł sztuki pod względem tematycznym, typologicznym, chronologicznym, geograficznym, technologicznym oraz atrybucji z wykorzystaniem fachowego słownictwa i terminologii. Dzięki zajęciom prowadzonym w terenie i bezpośredniemu kontaktowi z substancją zabytkową student/-ka potrafi w praktyce zastosować różnorodne narzędzia analityczne z zakresu badań nad sztuką; zna także kryteria pozwalające określić czas powstania dzieł i ewentualnych zmian, jakie w nich nastąpiły. |
|
||